Gå til innhold

Finner ikke ext2 partisjonen i Vista

Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mountdiag trenger vel at disken har fått en bokstav?

Ext2IFS finner at det er en partisjon, som er partisjonen jeg vil ha, men jeg kan ikke velge en bokstav til den.

Og jeg bumper når jeg ikke har fått et svar som løser problemet som tråden er opprettet for.

DIsken kom visst opp som H.

C:\Users\Stale\Documents>mountdiag.exe H:

The volume has not been mounted. No file system has been recognized.

You may look at the /etc/fstab file of your Linux installation to get more

information.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Ja, og jeg har funnet nesten alt det der, og gjort det der og det virker ikke.

Does not have support for Linux logical volumes. So if you use LVM in Linux, this software will be useless even if the underlying file system is ext2 or ext3.

Det kan være det som er feil, men hvordan fikser jeg isåfall det? ext2 vel greitt nok? Skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt til LVM.

Lenke til kommentar
Ja, og jeg har funnet nesten alt det der, og gjort det der og det virker ikke.

Does not have support for Linux logical volumes. So if you use LVM in Linux, this software will be useless even if the underlying file system is ext2 or ext3.

Det kan være det som er feil, men hvordan fikser jeg isåfall det? ext2 vel greitt nok? Skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt til LVM.

hmm.. hvilken linux distro bruker du da? og hvorfor har du bruk for ext2 partisjonen i vista ?

Lenke til kommentar

nå vet ikke jeg hvordan deet er i fedora, men jeg skal ikke si sikkert for jeg er ikke noe linux nerd fordet om jeg har linux selv, bruker mint. jeg vet ikke helt om man må slå på noe eller godta for at windows skal kunne finne harddisken eller åpne. jeg er usikker på det.

hva er vitsen med at du har dualboot med windows og linux og så må du ha dokumenter som ligger i linux til å funke i windows. da kunne du likegodt hatt en distro :p

edit: en ting som går ant er jo at i linux finner man NTFS partisjonen til windows med engang og der kan man gå inn på dokumenter fra windwos og du kan jo lagre dokumentene som du lager i linux, dem kan du jo lagre både på ext2 og ntfs partisjonen, så verken mister du dem eller så trenger du jo ikke å plages med det med ext2 partisjonen. tar 2 sekunder å kopiere dokumentet over til ntfs partisjonen. men som du mener hadde det ikke vært dumt å få ext2 partisjonen til å funke windows.

men hva skjer når du har prøvd disse tingene, får du noen feilmeldinger ? hva skjer ? og hva skjer ikke ?

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...