Gå til innhold

Hjelp til å finne god bærbar pc til 4000 kr.

PowerShot-x

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppdrag å finne en bærbar pc til til min søsters datter. Hun er 10 år, og skal bruke den på skolen, eller i forbindelse med det. Samt at min søster skal bruke den litt. Den bærbare pc skal brukes til internet, epost, litt spill (ikke de tyngste grafikk spill), tekst behandling, Musikk.

De vil at den ikke skal være for tung siden denne jenta hovedbruker er 10 år, snart 11. Samtidig skal den ikke være for treg.

Skjermen bør da være mellom 14-15".

Det bør også ha god lagrings plass.

Helst bør det være blu ray dvd på denne pc'n.

Brukervennlighet er også av intresse, samt Vista.

Samt god batteri tid er også av intresse.

Prisen bør være på 4000 kr.

Håper noen kan hjelpe meg og komme nærmest mulig dette målet. Uansett så må spesifikasjonene justeres etter prisen, og ikke omvendt. Men om det er en som er et par hundre kr dyrere en prisen som er satt, så er det greit.

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er dual layer dvd spiller på den. Er det en helt vanlig dvd spiller?

Tar gjerne imot flere forslag.

Dual layer betyr at den kan brenne dvd-er i to lag. Den spiller av DVD-er helt vanlig. BlueRay er det bare å glemme, særlig til den prisen.

Jeg ville ikke anbefale å gå over 14". 15"+ er ikke noe særlig å dra med seg, og kommer ihvertfall ikke til å være det for en 11-åring. Vil anbefale deg denne. Har hatt den selv i litt over et år, og er godt fornøyd. (Jeg kjører riktignok ikke Vista på den, da). Batterilevetiden kunne vært bedre, men den er ikke så verst.

Kan hende denne Asus eee-en kan være verdt en titt, men merk at prosessoren på den er relativt svak.

Lenke til kommentar

Ser det er dual layer dvd spiller på den. Er det en helt vanlig dvd spiller?

Tar gjerne imot flere forslag.

Dual layer betyr at den kan brenne dvd-er i to lag. Den spiller av DVD-er helt vanlig. BlueRay er det bare å glemme, særlig til den prisen.

Jeg ville ikke anbefale å gå over 14". 15"+ er ikke noe særlig å dra med seg, og kommer ihvertfall ikke til å være det for en 11-åring. Vil anbefale deg denne. Har hatt den selv i litt over et år, og er godt fornøyd. (Jeg kjører riktignok ikke Vista på den, da). Batterilevetiden kunne vært bedre, men den er ikke så verst.

Kan hende denne Asus eee-en kan være verdt en titt, men merk at prosessoren på den er relativt svak.

Så litt på Acer Aspire 4520 AMD Turion TK55 fra linken din. Sammenlignet den litt med Lenevoen. Lenevoen er bare noen gr tyngre, men med litt større skjerm. Skjermkortet til lenevoen virker bedre, om jeg ikke tar feil. Men er da usikker på hvem som har best prosessor av de. Lenevoen virker fristende.

Noen som kan komme med noen flere tips, eller råd. Skulle helst hatt en en som var nede i ca 2 kg. Men sån Atom pc er uaktuelt, da det må være med DVD spiller på.

Endret av PowerShot-x
Lenke til kommentar
Lenovo er best på kvalitet, uten tvil. Gå for en 3000 N200 eller en 3000 N500

Takker for gode råd. Da er Lenevo 3000 N500 til 4 590 kr bestilt på mpx.no. Da er det noen som blir glade til jul.

Noen som vet om man må sende pc'n inn til mpx.no i tilfelle reperasjoner, eller om Lenevo har eget service/support kontor for Lenevo pc'er i Oslo område?

Lenke til kommentar

Skrevet i første post:

Den bærbare pc skal brukes til internet, epost, litt spill (ikke de tyngste grafikk spill), tekst behandling, Musikk.

De vil at den ikke skal være for tung siden denne jenta hovedbruker er 10 år, snart 11. Samtidig skal den ikke være for treg.

Skjermen bør da være mellom 14-15".

Det bør også ha god lagrings plass.

Helst bør det være blu ray dvd på denne pc'n.(Den har jo ikke CD-ROM engang! )

Brukervennlighet er også av intresse, samt Vista.

Samt god batteri tid er også av intresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...