Gå til innhold

Hva er best metode for backup på Windows Home Server?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Hei!

Benytter Windows Home Server og har funnet frem til to måter å ta backup av Windows Home Server på (altså innholdet på serveren, ikke andre klienter):

1. "Folder duplication" som sørger for at Shared folders spres over flere disker i tilfelle harddiskkrasj. Dette beskytter musikkfiler, bilder mv., men tas det backup av C:\ på serveren her? Det jeg ser med denne metoden er at du slipper å angi en spesifikk harddisk på serveren som backup skal plasseres. Det virker som WHS selv plasserer backupfilene på en annen harddisk i "harddisk-poolen".

2. "Compters and backup" virker som et alternativ, men her må man angi en spesifikk harddisk som backup-disk for hver enkelt mappe. Vet ikke om denne metoden tar backup av C:\ på serveren. Virker i det hele tatt som en mer tungvint måte å ta backup av filene på serveren.

Hva er den beste og ikke minst sikreste måten og hva er konsekvensene ved bruk av disse to alternativene. Er det slik at å benytte begge er det optimale her?

PS: Har pr. nå følgende disker som "storage hard drives" i WHS: 750GB + 750GB + 320GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det enkleste er folder duplication. Det er riktig som du sier at den da vil sørge for at kopien ligger på en annen hdd. Dette er selvfølgelig forutsatt at du har flere disker.

MEN; jeg har alltid minst dobble kopier av viktige filer, både brent ut på DVD og på en ekstern HDD.

-Tet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...