HSG300 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Får ca. 6 uker siden leverte jeg inn stasjonæren min som hadde tatt kvelden, ikke peiling på hvorfor. Jeg leverte den inn til lefdal og de sa at det kan ta opp til 3 uker å få den fikset. Etter ca. 5 uker med frustrasjon fikk vi melding om at pcen var ferdig, og jeg gikk bort for å hente den. da jeg skrudde den på når jeg kom hjem la jeg merke til at det ikke var min pc og at den var helt ødelagt den også, så jeg leverte den inn dagen etter, og de sa at jeg skulle komme tilbake om en uke for å da se om de hadde funnet pcen, tydeligvis viste de ikke hvor pcen var. etter en uke altså idag sa de at de enda ikke hadde funnet pcen og at de var på saken. de sa at jeg skal komme tilbake på tirsdag. (trolig får jeg sikkert samme svar som vanlig). Blir utrolig irritert av dårlig service!! verste jeg noen gang har opplevd. Lefdal er helt forferdelig, og kan bare ikke skjønne hva jeg skal gjøre... De sa at jeg skal få en ny pc hvis de ikke finner den, MEN hvor lang tid vil det ta!?!?!? HATER LEFDAL!!! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Dette er et kjent fenomen blant billigkjedene. Elkjøp er samme sak. Kjenner personer som har hatt tv-en sin inne i nærmere et år, og andre igjen som har låne-PC på tredje året. Når prisen på varer er lave så må de kutte andre steder. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Dette er et kjent fenomen blant billigkjedene. Elkjøp er samme sak. Kjenner personer som har hatt tv-en sin inne i nærmere et år, og andre igjen som har låne-PC på tredje året. Når prisen på varer er lave så må de kutte andre steder. TV-service på ett år og PC-service på tre år. Sikker på at du ikke "glemmer" litt informasjon på eksemplene dine nå? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det kommer helt an på hva du mener. Kan ikke se at noe kan forandre på disse eksemplene. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det kommer helt an på hva du mener. Kan ikke se at noe kan forandre på disse eksemplene. Vel, jeg tviler litt på sannheten i 3 år med låne-PC f.eks. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så med å si at jeg "glemmer" informasjon, så mener du at jeg fabrikerer historier her? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ofte er det tredjepartsfolka som klurer, ikke butikken selv. Ingen butikker har noe form for "verksted" selv, de sendes inn til et annet firma. Ofte er det infocare som benyttes, og ofte er det der problemene oppstår. Men for å snu litt på det: Hvor mange tusen garanti/service-saker tror du blir behandlet i løpet av f.eks. ett år? Det er ikke kun din pc de har der. Mest sannsynlig har de flere hundre maskiner samtidig. Og hvor mange er egentlig misfornøyde med servicen? 1%? 2%? Grunnen til at alle tror at servicen er så dårlig hos Lefdal, Expert, Elkjøp, Euronics etc er fordi de som er misfornøyde roper høyest, og evner ofte å dra med folk som egentlig var fornøyde med seg ned. Dessverre kan det skje sånne glipper som det har skjedd med deg, vi er alle mennesker, til og med de som jobber i butikk eller på serviceverksteder, og det går an å gjøre feil. Du er sikkert ikke feilfri selv heller. Selvfølgelig er det lov å klage, men dersom du har et problem med lefdal eller hvem som helst andre, ta det opp med dem, ikke spre unødvendig mye gørr ut av alle kroppsåpninger. De fleste butikkansatte vet når noen har tabba seg ut, og det er ikke sjelden at det gis en slags kompensasjon dersom noe går skikkelig galt. Det er jo ingen som vil deg som kunde noe vondt. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så med å si at jeg "glemmer" informasjon, så mener du at jeg fabrikerer historier her? Om ikke du fabrikerer, så må det på ett eller annet vis utelates informasjon eller i beste fall en må svært ullen forklaring til for å vri saken i din favør. Dersom en PC hadde blitt borte over så lang tid hadde det garantert blitt erstattet av butikken, det samme gjelder TVen. Lenke til kommentar
branick Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Blir utrolig irritert av dårlig service!! verste jeg noen gang har opplevd. Lefdal er helt forferdelig, og kan bare ikke skjønne hva jeg skal gjøre...De sa at jeg skal få en ny pc hvis de ikke finner den, MEN hvor lang tid vil det ta!?!?!? HATER LEFDAL!!! Etter min oppfatning syns jeg du har krav på heving / omlevering av din maskin når servicetiden har _passert_ 2 mnd fra du leverte den inn første gangen. Dette vil også butikken som en enhet forstå at er urimelig lang servicetid på ditt produkt. Du kan helt sikkert få litt hjelp her inne til å skrive et godt reklamasjonsbrev Hvis dere skal diskutere om noen lager historier eller ikke kan dere bruke en annen tråd til dette sikkert da det ikke akkurat hjelper på trådstarters situasjon? -Øivind- Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Blir utrolig irritert av dårlig service!! verste jeg noen gang har opplevd. Lefdal er helt forferdelig, og kan bare ikke skjønne hva jeg skal gjøre...De sa at jeg skal få en ny pc hvis de ikke finner den, MEN hvor lang tid vil det ta!?!?!? HATER LEFDAL!!! Etter min oppfatning syns jeg du har krav på heving / omlevering av din maskin når servicetiden har _passert_ 2 mnd fra du leverte den inn første gangen. Dette vil også butikken som en enhet forstå at er urimelig lang servicetid på ditt produkt. Du kan helt sikkert få litt hjelp her inne til å skrive et godt reklamasjonsbrev Hvis dere skal diskutere om noen lager historier eller ikke kan dere bruke en annen tråd til dette sikkert da det ikke akkurat hjelper på trådstarters situasjon? -Øivind- Ingenting her kan hjelpe trådstarteren. Han er sur og skriver det. Han ber ikke om hjelp eller råd. Han "HATER LEFDAL". Dette er strengt tatt en unødvendig tråd i det hele tatt.. Forbrukerrådet hadde vært en riktigere kanal dersom han vil ha klarhet i noe. Lefdal er også det. Å forhøre seg på en dannet måte leder ofte til greiere svar enn om man står og kjefter på stakkaren som tar i mot produktet. Han kan uansett ikke trylle frem maskina.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Så med å si at jeg "glemmer" informasjon, så mener du at jeg fabrikerer historier her? Enten fabrikerer du historien, eller så utelater du veldig, veldig mye. Lenke til kommentar
HSG300 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Gode nyheter. Etter mange telefonsamtaler så kom vi fram til at jeg skal få en ny pc. Bra at det endelig skjedde noe, men må si at det tok sin tid. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Gode nyheter. Etter mange telefonsamtaler så kom vi fram til at jeg skal få en ny pc.Bra at det endelig skjedde noe, men må si at det tok sin tid. Hater du fortsatt lefdal? Har hatt en lignende sak som tok flere måneder der en 3 år gammel CRC tok kvelden hos min farmor. I mellomtiden kjøpte jeg en LCD hos dem etter jeg ble lei av å vente og fikk den til noe over innkjøpspris pga at det tok så lang tid med reparasjonen og vi ble enige om at de kunne kaste crc tven. Edit : presisrete at dette var en Tv min farmor hadde. Endret 20. desember 2008 av Malvado Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Får ca. 6 uker siden leverte jeg inn stasjonæren min som hadde tatt kvelden, ikke peiling på hvorfor. Jeg leverte den inn til lefdal og de sa at det kan ta opp til 3 uker å få den fikset. Etter ca. 5 uker med frustrasjon fikk vi melding om at pcen var ferdig, og jeg gikk bort for å hente den. da jeg skrudde den på når jeg kom hjem la jeg merke til at det ikke var min pc og at den var helt ødelagt den også, så jeg leverte den inn dagen etter, og de sa at jeg skulle komme tilbake om en uke for å da se om de hadde funnet pcen, tydeligvis viste de ikke hvor pcen var. etter en uke altså idag sa de at de enda ikke hadde funnet pcen og at de var på saken. de sa at jeg skal komme tilbake på tirsdag. (trolig får jeg sikkert samme svar som vanlig). Blir utrolig irritert av dårlig service!! verste jeg noen gang har opplevd. Lefdal er helt forferdelig, og kan bare ikke skjønne hva jeg skal gjøre... De sa at jeg skal få en ny pc hvis de ikke finner den, MEN hvor lang tid vil det ta!?!?!? HATER LEFDAL!!! Her er det ikke Lefdal som har gjort en feil, ettersom de leverer inn ting som skal på versked til autoriserte verksteder (sett at det ikke var en pc-klinikk), kommer ferdig pakket fra verksted. Hvis den var på verksted i mer enn 21 virkedager, har du krav på kompensasjon (ikke fastsatt beløp) - dette er ikke iberegnet delvent (husker ikke i hodet hvor lenge dette kan være). Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis den var på verksted i mer enn 21 virkedager, har du krav på kompensasjon (ikke fastsatt beløp) - dette er ikke iberegnet delvent (husker ikke i hodet hvor lenge dette kan være). Kompensasjoner av denne typen kommer an på hva slags avtaler kjeden har med de ulike produsentene og verkstedene. Det er ikke slik at du kan gå til butikken og hevde at du har krav på kompensasjon ut fra noen lov eller andre rettigheter du har som forbruker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Opplevde lignende sak hos Siba, bærbar datamaskin ble ødelagt, sendte den inn, gikk en god stund, fikk låne pc som knapt funket, gikk enda en stund, så fikk jeg tilbud om ny pc samt forsikring på den. Dette etter litt over 2 månender. Virker som at det som bli ødelagt og levert inn hos billigkjedene ikke alltid forlater lokalet med første, tror elkjøp, siba og lefdal er noe sløve med å få sent avgårde elektronikk til reprasjon. Og foresten så avbrøt Siba nettopp forsikring av en uvist grunn. Uansett så er det synd at systemet virker så dårlig, det siste som skjer er at de får mer kunder. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hvis den var på verksted i mer enn 21 virkedager, har du krav på kompensasjon (ikke fastsatt beløp) - dette er ikke iberegnet delvent (husker ikke i hodet hvor lenge dette kan være). Kompensasjoner av denne typen kommer an på hva slags avtaler kjeden har med de ulike produsentene og verkstedene. Det er ikke slik at du kan gå til butikken og hevde at du har krav på kompensasjon ut fra noen lov eller andre rettigheter du har som forbruker. Nei. Lefdal kan gi ut kompensasjon for dårlig service eller lang servicetid - så lenge det er noen form for begrunnelse bak det hele. Du får ikke kompensasjon hvis du mener det tar for lang tid, selv om det er normert tid (2-3 uker). Hvis det har tatt lengre uten noen spesiell grunn kan du få det. Er uansett billigere å gi ut kompenasjon hvis det gjør kunden glad og kommer tilbake for å handle mer. En sur kunde vil fortelle det til sin venn, men en glad kunde forteller det til 10. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Enig med Togo, kjedene må forstå frustrasjonen til kundene og vist de ikke behandler de riktig utifra det så taper de kunder. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Lengste jeg har ventet på en vare til reperasjon var et år hos expert. Jeg kjøpte en HD for noen år siden som tok kveld etter et par uker. Leverte den inn. Purret ca en gang i mnd, og etter et år krevde jeg en bedre HD eller pengene igjen. Viste seg de hadde mista HD min. Fikk et kjekt svar om at jeg ikke var så aktiv i purringa mi, så det var like mye min feil. Fikk ny HD, og på vei hjem, ser jeg at erstatningen var 60 gb 5400 rpm, mot en 80 gb 7200 rpm som jeg opprinnelig kjøpte. Første gang jeg har klikka skikkelig på en butikk. Skjelte de ut og fikk en ny HD som var 100 gb. Men der og da var det siste gang jeg handla på Expert. Når jeg anbefaler venner og kjente å kjøpe pc på nett, har de argumentet at det er bedre å kjøpe lokalt tilfelle noe blir ødelagt. Mitt inntrykk er at en ødelagt PC blir mye raskere reparert hos en nett butikk enn på de lokale El kjedene. Lenke til kommentar
branick Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Lengste jeg har ventet på en vare til reperasjon var et år hos expert. Jeg kjøpte en HD for noen år siden som tok kveld etter et par uker. Leverte den inn. Purret ca en gang i mnd, og etter et år krevde jeg en bedre HD eller pengene igjen. Viste seg de hadde mista HD min. Fikk et kjekt svar om at jeg ikke var så aktiv i purringa mi, så det var like mye min feil. Fikk ny HD, og på vei hjem, ser jeg at erstatningen var 60 gb 5400 rpm, mot en 80 gb 7200 rpm som jeg opprinnelig kjøpte. Første gang jeg har klikka skikkelig på en butikk. Skjelte de ut og fikk en ny HD som var 100 gb. Men der og da var det siste gang jeg handla på Expert. Når jeg anbefaler venner og kjente å kjøpe pc på nett, har de argumentet at det er bedre å kjøpe lokalt tilfelle noe blir ødelagt. Mitt inntrykk er at en ødelagt PC blir mye raskere reparert hos en nett butikk enn på de lokale El kjedene. Det har vel litt med det faktum å gjøre at de som handler datadeler på nett gjerne har noe mer peiling på data enn det el kjedenes kunder har også? Har liksom ikke vært borti ho "Olga fra toten" på 72 som akkurat har oppgradert skjermkortet sitt enda Jeg mener, det er ufattelig mange "feil" på datamaskiner som egentlig ikke er feil i det hele tatt, bare uvitenhet; og dette ligger på verksteder og tar opp køplass helt unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå