OCSpro Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjøpte chieftec kabinett med PSU, synes den bråker for mye... Noen tips for noe skikkelig støysvake PSU'er? eller er det best å sette inn noen Papst'er selv? Links are appreciated Btw, PSU'er som skal regulere vifte fart selv, er det en egen plugg som må plugges til HK'et eller er den selvstendig på det? Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Noisecontrol har stille PSU'er: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5040&GID=5000 Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 litt dyre var de ikke? 1k for en PSU er litt i meste laget sry :-? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 lepont skal være støysvak. Vet ikke HVOR støysvak da... Hvis du uansett skal hive det gamle PSUet ville jeg byttet vifte isteden! (12dB papst gjør susen, det er det som egentlig er noisecontrol) Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 lepont skal være støysvak. Vet ikke HVOR støysvak da... Hvis du uansett skal hive det gamle PSUet ville jeg byttet vifte isteden! (12dB papst gjør susen, det er det som egentlig er noisecontrol) Støysvakt meg i ræva! Jeg kjøpte et 320W Le Pont PSU for en drøy måned siden, og frem til jeg byttet ut den ene viften i forige uke bråkte det som bare f.... Nå er det greit nok. Heia Papst. Lenke til kommentar
joro Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Sjekk ut denne Thermaltake Switching Power Supply LC-400 ATX Sies at den ligger rundt 25 db, noe mer en noicecontrol, men til under halve prisen. http://www.hardware.no/diverse/julekalende...2002/dag20.html Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Kjøp min støydempede Chieftec 340 watter! har bytta vifte i den. Kan legge asfaltmatter på den hvis ønskelig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 litt dyre var de ikke? 1k for en PSU er litt i meste laget sry :-? Hva med Enermax 350W, ATX12V/P4 - Silent Plus Series Som navnet sier så er det stillegående PSU'er og koster ikke så mye som Noisecontrol sine. Edit: Enermax 350W har også justerbar hastighet på viftene sine, så du kan kjøre max på lan og stille når du kommer hjem Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Btw, PSU'er som skal regulere vifte fart selv, er det en egen plugg som må plugges til HK'et eller er den selvstendig på det? Når PSU styrer viften, så ligger det en liten temperaturføler inni PSU. Denne justerer spenningen til viften. Du kan sette PSU viften ned på 7V: 7V modding. Dette er det absolutt billigste, koster kun litt arbeid. Husk at PSU viften fungerer som kabinettvifte også, så hvis du ikek har noen andre vifter, kan 7V bli litt for dårlig kjøling av kabinettet. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 litt dyre var de ikke? 1k for en PSU er litt i meste laget sry :-? Du sa jo intet om prisen den skulle ha Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Du får det ikke stort mer stille enn en vifteløs SilentMaxx proSilence PCS-350. Men så koster den 1800,- også da... Personlig har jeg tenkt til å kjøpe en Nexus NX-4000 (22dB, 400W) til 800-900 kroner etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå