John-B Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hei, Jeg har installert phpbb, og stresser med å legge til en block som viser stats fra forumet. Jeg får denne feilmeldingen: Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) Det virker som om det er feil brukernavn og passord til databasen, men scriptet jeg bruker har ingen felt hvor dette skal fylles ut! Den trenger kun navnet på databasen. Jeg har fått det til å funke på en lokal test server i nettverket, men ikke når jeg lastet det opp på internett i en skikkelig database. Her er scriptet - noen som ser hva som er galt? <? if (eregi("block-Login.php", $PHP_SELF)) { Header("Location: index.php"); die(); } $db_name = "databasenmin"; // The name of the database where your forums are installed // Variables $ibf_stats = "ibf_stats"; // Name of the table where your stats are $ibf_posts = "ibf_posts"; // The name of your posts table $ibf_topics = "ibf_topics"; // The name of your topics table $forum_id = "1"; // The forum ID of the forum you wish to export [b]hva er dette egentlig?[/b] $url = "forums/index.php"; // The full URL to your forums $ibf_sessions = "ibf_sessions"; // Change if not correct $ibf_groups = "ibf_groups"; // Change if not correct $linkforums = "http://www.yoursiteurl/forums"; //Your Forum URL #################################################### $stats_sql = mysql_query("select * from $db_name.$ibf_stats"); $stats=mysql_fetch_array($stats_sql); $date = date ("n/j/y" ,$stats["MOST_DATE"]); $posts = $stats["TOTAL_TOPICS"] + $stats["TOTAL_REPLIES"]; $content = "<a href='http://www.yoursiteurl/forums/index.php'>Forum Stats</a></b><br><font size="1">We have <b>$posts</b> posts, with <b>$stats[MEM_COUNT]</b> members<br> The newest member was <b>$stats[LAST_MEM_NAME]</b>.<br> The most users ever online was <b>$stats[MOST_COUNT]</b> on <b>$date</b>.</font>"; $lastpost_sql = mysql_query("select * from $db_name.$ibf_posts order by pid desc") or print mysql_error(); $p=mysql_fetch_array($lastpost_sql); $last_topic = mysql_query("SELECT * FROM $db_name.$ibf_topics WHERE tid='$p[topic_id]'") or print mysql_error(); $t=mysql_fetch_array($last_topic); $content .= "<br><br><b>Last Post</b><br><font size="1">In: <a href="/forums/index.php?act=ST&f=$p[forum_id]&t=$p[topic_id]">$t[title]</a><br>By: <a href="/forums/index.php?act=Profile&CODE=03&MID=$p[author_id]">$p[author_name]</a></font>"; /////////////////////////////////////// // Tables $time = time() - 900; $data = mysql_query("SELECT s.member_id, s.member_name, s.login_type, g.suffix, g.prefix FROM $db_name.$ibf_sessions s, $db_name.$ibf_groups g WHERE running_time > '$time' AND g.g_id=s.member_group ORDER BY running_time DESC"); $active['GUESTS'] = 0; // cache all printed members so we don't double print them $cached = array(); while ($result = mysql_fetch_array($data) ) { if ($result['member_id'] == 0) { $active['GUESTS']++; } else { if (empty( $cached[ $result['member_id'] ] ) ) { $cached[ $result['member_id'] ] = 1; if ($result['login_type'] == 1) { $active['ANON']++; } else { $active['MEMBERS']++; $active['NAMES'] .= "» <span id='highlight'> </span>&<a href='$linkforums/index.php?act=Profile&MID={$result['member_id']}'>{$result['prefix']}{$result['member_name']}{$result['suffix']}</a><br> "; } } } } $active['TOTAL'] = $active['MEMBERS'] + $active['GUESTS'] + $active['ANON']; $content .= "<br><br><b>Users Browsing our Forums:</b><br><font color='red'> $active[TOTAL] </font> Members <br>"; $content .= "<font color='red'> $active[GUESTS] </font> Guests <br>"; $content .= $active['NAMES']; $content .= "<br>[ <a href='$linkforums/index.php?act=Online&CODE=listall'>More</a> ]"; $content .= "<br><br>"; ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå