Gå til innhold

HDMI - PC til TV - Lyd?

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å sette opp pcen til tv med HDMI kabel. Å få bilde var enkelt nok. Så fort kabelen var satt i tok tv apparatet over. Men samme hvor mye jeg stresset så fikk jeg ikke pcen til å overføre lyden til tv med samme kabel. Begynner derfor å lure på om det går i det hele tatt.

Bruker du HDMI fra dekoder til tv så overfører jo kabelen lyd så teknisk sett skulle det være mulig. Er det noen som har peiling?

På forhånd takk!

-Anc

Endret av Anc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det er langt fra alle skjermkort som kan overføre lyd via HDMI. Det jeg vet er at ATI sine nyere skjermkort overfører lyd fra lydkontrolleren til skjermkortet via PCI-E bussen.

Gjelder det en bærbar PC eller en stasjonær?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Det er langt fra alle skjermkort som kan overføre lyd via HDMI. Det jeg vet er at ATI sine nyere skjermkort overfører lyd fra lydkontrolleren til skjermkortet via PCI-E bussen.

Gjelder det en bærbar PC eller en stasjonær?

Det gjelder en bærbar HP. Så hvis det hadde virket så skulle det skjedd automatisk?

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bortifra at det hadde gått automatisk nei. (i løpet av 2 innlegg har du fremdeles ikke sagt hvilken HP modell du har, så skal ikke si noe sikkert.)

Du trenger en minijack->RCA kabel tenker jeg, for å få lyd...

Betyr det at det er noen HP maskiner som støtter dette? Ekstra kabel som mini jack er prøvd så det virker greit. Hadde håpet å slippe ekstra kabler, men det ser nok ikke slik ut. Takk til de som har tatt seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Si nå hvilken modell du har, så vi i det hele tatt får en mulighet til å prøve å hjelpe deg!

hp pavilion dv 6700 notebook. Tror nok ikke det går flerek. Ser ikke noe grunn for at lyden ikke skulle gå automatisk om mulig.

Lenke til kommentar
på min Acer må jeg selv gå inn i kontrollpanelet og aktivere lyd til HDMI, så det kan være at din pc heller ikke gjør dette automatisk..

Tok en kikk inni kontroll panel men fant ingen lydinstillinger som gikk på dette. Har du mulighet til å forklare hvor du gikk? Mycket takksam :)

Lenke til kommentar

I Vista på min Acer 5920G klikker jeg på "administrer lydenheter" under Kontrollpanel - Maskinvare og lyd. Eller velger "Lyd" og fliken "avspilling". Så velger jeg Realtek HDMI Output, klikker "Bruk standard" og "OK". Programmer som allerede er åpne og spiller lyd, må lukkes og startes på nytt for at lyden nå skal komme på TV.

Lenke til kommentar
Du trenger en minijack->RCA kabel tenker jeg, for å få lyd...

Om dette vil virke, kommer an på hvilken TV man har. Min tar kun lyd fra HDMI om man velger HDMI som kilde, den tar kun lyd fra minijack-inngangen ved siden av VGA-inngangen om man velger PC som kilde på TV-en, og kun lyd fra RCA-inngangene om man velger komponent, kompositt eller S-video-inngang osv...

Lenke til kommentar
I Vista på min Acer 5920G klikker jeg på "administrer lydenheter" under Kontrollpanel - Maskinvare og lyd. Eller velger "Lyd" og fliken "avspilling". Så velger jeg Realtek HDMI Output, klikker "Bruk standard" og "OK". Programmer som allerede er åpne og spiller lyd, må lukkes og startes på nytt for at lyden nå skal komme på TV.

Kommer til å prøve dette. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...