Simen1 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 DET kaller jeg billig. (Utorolig hvor fort utviklingen går) PS. Det er forresten ITbutikken som har denne prisen på en Maxtor-disk. Så vidt jeg vet skal denne også ha FDB-motor også (dvs. stillegående) Komplett og de andre følger sikkert etter om noen uker.. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Produserer ikke disse Maxtor diskene mye varme eller er det IBM diskene som gjør det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Produserer ikke disse Maxtor diskene mye varme eller er det IBM diskene som gjør det? Ikke så veldig mye (husker ikke helt hvor mange watt det var) I følge www.storagereview.com er det IBM 180GXP som produserer litt ekstra varme i forhold til de andre (eller kjøles dårligere ved de samme forholdene, eller måler tempen nærmere varme chipper). Det er ikke store forskjellen da. IBM'en er ca 22'C over luft-tempen og resten av konkurrentene er ca 20'C over luft temperatur. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er vel IBM, men på den annen side, så leverte jeg akkurat inn en 80GB Maxtor til rep (garanti håper jeg). Tror den tryna pga varme. Er det forresten en garanti sak? Står ingen ting om at man må bruke vifte på dem... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Klart det er en garanti-sak (eller reklamasjon). Med mindre du spesifikt innrømmer å ha kjørt disken på høyere enn max anbefalt driftstemperatur i lengre tid, eller gjort noen andre "overtredelser" av anbefalt bruksmønster (mistet den i bakken e.l). Men det har du neppe gjort, max driftstemp er vel i området 60'C (i hvertfall for Seagate barracuda IV) Bare sjekk ut spesifikasjonene hos maxtor. Lenke til kommentar
Motig Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 En fordel å ha litt luft på diskene. De fleste kabinett har jo diskene nederst foran, så da får de jo luft fra luftinntaket Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Skulle tro ITbutikken hadde satt prisen for disken med 2 MB Cache på disken med 8 MB. Virker sånn når man sammenligner med andre webshoper. Finner ikke 2 MB versjonen hos itbutikken heller. Visst noen bestiller disken må de si hvor mye cache de fikk... Lenke til kommentar
durabit Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jepp, det er billig. Fant ut det i går da jeg la inn bestilling på den disken. Itbutikken har også god pris på IBM sin 180GXP 120/180 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå