Gå til innhold

Ny maskin til musikk og spill

Anbefalte innlegg

Etter at min gamle maskin gikk vasken når et uhell som involverte en kopp varmt vann og en dell maskin, fikk jeg låne mors laptop. Den funker greit nok til henne, som stort sett bruker en nettleser.

Men jeg trenger maskin til musikk, og noen kommende spill.

Jeg trenger den også til skole, men der duger vel stort sett hvilken som helst maskin også da.

Jeg foretrekker en pris på rundt 7 store, men har dere noen over, så bare kom med dem også.

Den bør kunne kjøre Diablo 3 glatt (ingen spesifikke systemkrav er ute til dags dato)

Greit med minne, og minimum cpu på 2.0 ghz

God garanti

HD på helst over 100 gb

Om mulig: blu-ray spiller på den

Skjermen kan godt være 13" eller 15", men ikke 17", det blir for stort!

Det er de kravene jeg kommer på.

På forhånd: Takk for hjelpen!

Jeg foretok et lite søk på pisguiden, og fant denne listen: liste

Etter rangering av mest populære kom jeg frem til denne pc'n: https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

men den hadde ikke videoutgang. Det vil vel si at jeg ikke kan koble den til prosjektor/tv, og det er ofte jeg trenger i skolearbeidet. (nå er jeg litt grønn på de her uttrykkene, men "video ut" vil vel si at man ikke kan ha ekstern skjerm?

Så nå at den hadde HDMI. Det vet jeg er noe lignende. Kan noen gi en forklaring?

Endret av Piratpjokken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på acer 5930g, den er ganske bang for buck i den prisklassen. Koster vel 7500 trur jeg. Har det beste skjermkortet i den prisklassen.

EDIT: ser jo nå at det var den du så på =)

Over til TV-greia. Utifra kvalitet er HDMI best, fulgt av DVI, VGA og så s-video. Du sier pcen hadde HDMI utgang, da må det du skal koble den opp til ha HDMI inngang. Ingen gamle TVer har HDMI inngang trur jeg, bare de flatskjermene/nyere TV`er. Om prosjektorer har HDMI inngang har jeg ikke peiling på. En ting jeg vet at HDMI kabler er veldig dyre, men det finnes noen billige rundt om på internett.

Om det du skal koble laptopen opp mot har DVI inngang, kan du kjøpe en HDMI-DVI kabel. Trur ikke det finnes HDMI-VGA/s-video kabel siden HDMI er digitalt og VGA og s-video er analogt eller noe sånt.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...