toth Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Auda, der mistet våre kjære hunkjønn det argumentet.. No more "prøv å ha PMS eller føde et barn!" http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543459 - Kvinner rapporterte om mellom 16 og 27 prosent mer smerte sammenlignet med menn, selv om begge kjønn fikk samme type smertestimulering, sier psykolog Per M. Aslaksen ved Universitetet i Tromsø. Lenke til kommentar
daser23554yrthfg Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ja... snart blir det slik: Hva faen skal vi med kvinner? En dag produserer vi mennesker, vi produserer horer! Menn kommer til å dominerer totalt! Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Auda, der mistet våre kjære hunkjønn det argumentet.. No more "prøv å ha PMS eller føde et barn!" http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543459 - Kvinner rapporterte om mellom 16 og 27 prosent mer smerte sammenlignet med menn, selv om begge kjønn fikk samme type smertestimulering, sier psykolog Per M. Aslaksen ved Universitetet i Tromsø. Kanskje jeg tar feil, men beviser ikke denne testen at kvinner er i sin fulle rett til å bruke disse argumentene? Jeg har flere venninner som opplever mensen som ekstremt smertefullt (pms gjør ikke spesielt vondt btw) og å føde et barn er nok ikke en ryggmassasje det heller. Om kvinner attpåtil tåler MINDRE smerte enn menn, som testen viser, er det jo ekstra ille. Tullepost, det du sier er usaklig. I tillegg er det da ganske klart fra før for de fleste av menn tåler mer smerte...? Menn er generelt sterkere enn kvinner, mer utholden osv. Man trenger ikke være et geni for å finne ut at de også tåler fysisk påkjennelser bedre. Placebo-effekten er veldig interessant btw ;P (EDIT: Skriveleif) Endret 13. desember 2008 av Genuine Genes Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 kvinner er mye mer følsomme enn menn. til tross for dette klarer de å holde ut med smerte over et lengre tidsløp enn oss menn Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Auda, der mistet våre kjære hunkjønn det argumentet.. No more "prøv å ha PMS eller føde et barn!" http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543459 - Kvinner rapporterte om mellom 16 og 27 prosent mer smerte sammenlignet med menn, selv om begge kjønn fikk samme type smertestimulering, sier psykolog Per M. Aslaksen ved Universitetet i Tromsø. Kanskje jeg tar feil, men beviser ikke denne testen at kvinner er i sin fulle rett til å bruke disse argumentene? Jeg har flere venninner som opplever mensen som ekstremt smertefullt (pms gjør ikke spesielt vondt btw) og å føde et barn er nok ikke en ryggmassasje det heller. Om kvinner attpåtil tåler MINDRE smerte enn menn, som testen viser, er det jo ekstra ille. Tullepost, det du sier er usaklig. I tillegg er det da ganske klart fra før for de fleste av menn tåler mer smerte...? Du misforsto nok hva jeg mente. Argumentene jeg siktet til, er nå kvinner hevder de er det sterke kjønn, på bakgrunn av at de tåler mer smerte, ref. fødsel og pms. Uansett var det ikke fullstendig seriøst fra min side da Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Mine tanker: Er det noen som virkelig trodde noe annet? Menn er fra naturens side bygget for å beskytte damene og barn mot fiender. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det er tåpelig å snakke om hvem som tåler mest smerte og bruke fødsel o.l som eksempel. Smerte under fødsler er uungåelig og det har derfor ikke noe å si hvor mye smerte man tåler, siden man må komme seg gjennom det enten man tåler det eller ikke. Det bør bare være snakk om hvem som tåler mest smerte i tilfeller der det er mulig å frivillig la være å påføre seg smerte. Jeg er ikke sikker på om kvinner hadde vært noe bedre enn menn da. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg mener å ha lest et sted at kvinner har flere smertemottakere enn menn. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 kvinner er mye mer følsomme enn menn. til tross for dette klarer de å holde ut med smerte over et lengre tidsløp enn oss menn Ja, de er mer følsomme, men det andre er feil. http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4641567.stm Not only do they feel pain more easily, women are less able to cope with it, believe scientists at Bath University. Women focus on the emotional aspects of their pain, which makes it worse, while men tend to focus on the physicality. Their findings are based on a series of pain tests on 50 men and women using triggers such as ice cold water. Volunteers were asked to put their arm in a warm water bath for two minutes before plunging the same arm into a vat of icy water for a further two minutes or until they could stand the pain no longer. The women felt pain much sooner than the men and were able to endure it for far less time. Furthermore, when men were asked to think about the sensory aspects of the pain rather than the emotions related to it, the pain decreased. This strategy did nothing to help the women. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 de tåler ikke mer smerte, men at de har mer smerte kan stemme, gir dem ingen grunn til å klage for det, å føde er et valg, og mensen er ikke vår skyld!! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Herregud! Er det ingen som gidder å lese artikkelen før der uttaler seg? Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 bla bla bla takker lord argh nå har jeg enda flere argumenter jeg kan bruke når jeg fremmer min mannssjåvinisme. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Menn TÅLER mer smerte enn kvinner, men menn har også lavere smerteterskel enn kvinner. Med andre ord gjør ikke ting like vondt for dem som for oss, men det er de som syter Lenke til kommentar
Colb Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 jeg leste i illustrert vitenskap (svak kilde) for ett par år tilbake, at grunnen til at menn takler smerte bedre enn kvinner er at menn fokuserer på den fysiske delen av smerten, altså litt "Dør jo ikke av det der"-mentalitet mens kvinner fokuserer på den psykiske. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Det er jo ganske logisk at kvinner har høyere smerteterskel når de må føde barn osv. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hvorfor er det logisk? Da kan man like greit kontre med "det er logisk at menn har høyere smerteterskel når de må slåss med hverandre, bytte- og angripende dyr." Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 takker lord argh nå har jeg enda flere argumenter jeg kan bruke når jeg fremmer min mannssjåvinisme. Vel, fakta er fakta. Det er så klart opp til deg å velge hvordan du bruker dem. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Hvorfor er det logisk? Da kan man like greit kontre med "det er logisk at menn har høyere smerteterskel når de må slåss med hverandre, bytte- og angripende dyr." Fordi at hunner med lav smerteterskel i løpet av en milliard år med evolusjon, og kanskje særlig homo sapiens de siste hundre og tusen årene, nok vil få færre barn. Det er ikke merkelig at de utvikler en slik mekanisme. Menn på den annen side OVERLEVER jo i større grad ved å unngå smerte, sykdom og dermed død. Lenke til kommentar
DesertRose Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Kvinner har blant annet et høyere antall smertereseptorer i huden, det kan være en av årsakene til at kvinnene opplever smerten sterkere. Kvinner er også mer påvirket av hormonelle variasjoner og er generelt mer smertesensitive før menstruasjonen, sier Aslaksen. Barn har og flere smertereseptorer når de er nyfødt enn det voksne har igjen. (måtte putte det inn) Smerte er individuelt. Resultatet kommer og an på hvem som testes. Handler heller ikke bare om hvor fort man kjenner smerte og hvor sterkt , men hvor lenge man holder ut med smerten. Har og med mengde østrogen og testosteron å gjøre. Og testen er kun utført på usle 50 menn og kvinner....(den med lengde på smerte). Endret 23. desember 2008 av DesertRose Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 For det første tror jeg ikke at smerte ved fødsel vil hindre urmennesket fra velge å bli gravid, dersom det i det hele tatt var et valg. For det andre er det nok galt å anta at fødselsmerter har vært på samme nivå så lenge. Jeg regner med at smertene er mye tilknyttet fosterets større, og selv om jeg ikke greide å google frem noen historiske tall på det regner jeg med at fødselsvekt vs morsvekten blir høyere og høyere etter hvert som vi blir bedre ernært. (Men det sagt er begge teoriene godt mulige) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå