Gå til innhold

Ny Gamer PC 10-12k

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny Gamer pc, men har ikke satt meg inn i alle de nye komponentene på markedet, så har bare laget et oppsett basert på alt jeg har lest på forumet. Her er nå en link til oppsettet

Gamer PC

Er litt usikker på hovedkortet i og med at det er DDR2, mens skjermkort er DDR3... Har sett på et minne på 4 gig fra Mushkin, det lå ikke i prisguiden så her er en link

Minne

Takker for all hjelp

Endret av Droidalex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det så ut som et bra oppsett, men siden du har valgt p5q pro og ikke deluxe regner jeg med at du ikke skal drive med ekstremklokking, så da trenger du ikke e8600, det holler med E8500, så sparer du nesten en tusenlapp..

at hovedkortet skal ha ddr2 og skjemkortet ddr5 (ikke ddr3) har ingenting med hverandre å gjøre, så kjøp det du har satt opp du. Jeg kan anbefale deg DETTE minnet.

Lenke til kommentar
Hei, det så ut som et bra oppsett, men siden du har valgt p5q pro og ikke deluxe regner jeg med at du ikke skal drive med ekstremklokking, så da trenger du ikke e8600, det holler med E8500, så sparer du nesten en tusenlapp..

at hovedkortet skal ha ddr2 og skjemkortet ddr5 (ikke ddr3) har ingenting med hverandre å gjøre, så kjøp det du har satt opp du. Jeg kan anbefale deg DETTE minnet.

Ja, har minnet set bra ut, tror jeg satser på det istedet i og med at det blir en tusenlapp billigere. Skal ha p5q deluxe, men vet ikke noe om klokking så hva passer da best av e8600 og e8500, vil bare at alt skal kjøre 100%

Lenke til kommentar
Et oppsett med Intel I7 920 prosessor og en X58 prosessor er nesten samme pris, og mye bedre. Merk at du må ha DDR3 da.

Tror jeg går for det første oppsettet mitt, bare med minnet fra OCZ og p5q deluxe. Angående cpu er jeg litt i tvil om jeg skal velge E8500 eller Q9950. Q9950 er en god bedre, men også en god del dyrere en E8500, og er det ikke bortkastet og kjøpe quad-core før spillene blir bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...