Gjest anonym23 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei. Jeg har noen ganger i de siste månedene fått små røde merker helt utpå begynnelsen av beina i høyde med skritt og penis. Merkene har kun dukket opp et par ganger og har to-tre ganger blitt til små blemmer som blir borte etter 3-4 dager igjen. Jeg lurer veldig på hva dette er. Jeg leste i dagblad for et par måneder tilbake at Bjørn Borg boksere kunne gi blemmer eller kviser, og for å være ærlig så bruker jeg ikke annet. Men kan det være noe annet? Kan det ha noe med det seksuelle og gjøre, tiltross for at det legger seg en god del cm fra selve utstyret? Vel, slikt skremmer meg og jeg lurer på om noen har noe svar eller opplevd noe lignende. Grunnen til at jeg tar opp dette nå, er at jeg i går følte veldig for å klemme på den, fordi den så sprekkbar ut. Noe kom ut, kunne kanskje minne om det som sitter i en større kvise, kanskje noe annen farge. Etterpå har det gjort vondt, men det kan kanskje komme av at jeg måtte klemme veldig hardt? Hilsen gutt 19 med legeskrekk. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg kan ikke se noen årsakssammenheng mellom seksuelt overførbare sykdommer og dine blemmer. Du har vel hatt kviser et eller annet sted en gang i livet, hvis dine blemmer ligner på kviser, skal du ikke se bort fra at det faktisk er kviser. Kviser kan perioder av livet dykke opp på de mest rare steder på kroppen, for å så forsvinne. Det kreves en prøve av væsken i blemmen for å eksakt vite hva det dreier seg om, før det er det bare antakelser. Det kan også dreie seg om allergisk reaksjon, noe du er inn på selv når du nevner BB-truser. Det kan også være vaskepulver du reagerer på. Huden i det området du nevner er noe tynnere enn andre steder, i tillegg er det et sted der klær ofte sitter tett på og gnisser. Eliminasjonsmetoden er en grei metode. Prøv med noe annet enn BB, kutt ut sagging en stund hvis du er der, skift vaskepulver til noe uparfymert, etc. Gir det seg ikke eller blir verre, må du leve med det eller ta din legeskrekk med deg til din fastlege. Lenke til kommentar
Gjest anonym23 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Takk for svar. Det stemmer at det ligger der det virker som om huden er tynnest. Kan det være noen grunn til at det blir værre og vondere om jeg først klemte ut noe? Jeg skal i alle fall prøve elimineringsmetoden din. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Seff blir det verre når man klemmer. For det første åpner du en "vei" for bakterier inn i kroppen, noe som kan gi en betennelsesreaksjon - rødme, kløe, hovent, etc. I tillegg er området sårt fra før, en gør det ikke bedre ved å klemme i stykker cellene. Døde celler gir også en betennelse, som omsider forsvinner. Lykke til med elimineringen, fortell gjerne hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå