Bretteville Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har kjøpt en HP MediaSmart Server, men klarer ikke å få installert den. Jeg koblet til kablene, slo den på, og alt ser normalt ut, tror jeg. Nettverkskabelen er koblet rett inn i ruteren fra NGT, og ikonet på boksen lyser blått. Når jeg kjører installasjonen får jeg en feilmelding som sier "The wizard cannot find your home server", og installasjonen avbrytes. PC-en, en Dell Dimension med Windows Vista, er koblet til den samme ruteren trådløst. Jeg har forsøkt å deaktivere Norton, men det gjør ingen nytte. Er det noen som har noen idéer til hvor problemet kan ligge, og til løsninger jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Da har jeg forsøkt å installere på én desktop og én laptop koblet til Inteno X5668B via kabel. MediaSmart-serveren er koblet til det samme modemet via kabel. Men fortsatt får jeg den samme feilmeldingen. Har deaktivert Norton, men det hjelper lite. Er det ingen som har forslag eller idéer? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Du har ingen ruter, bare et modem? Har modemet ditt ruterfunksjonalitet? Har du en ruter som du kan forsøke med? Jeg har samme server som deg, men har ikke hatt noen problemer med installasjon. Forsøk med kabel rett fra serveren til pc.... -Tet Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Som jeg skrev i det første innlegget, så er serveren koblet til ruteren fra NGT via kabel. At jeg skrev modem i det neste innlegget var ikke annet enn en liten glipp. Har ikke prøvd med kabel fra PC til server nei, så det skal jeg prøve etterpå. Lysene på harddiskene er røde. De skal vel ikke være det når alt er installert, men er det normalt før installasjonen er fullført? Ellers er det rett farge på de andre lysene. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Forsøkte å koble desktopen direkte til serveren med nettverkskabelen, men får samme feilmelding. Kabelen fungerer fint når jeg kobler PCen til nett med den. Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hei, har nylig kjøpte samme server selv. jeg koblet bare en nettverkskabel i ruter og server og jeg var oppe på 5min. men mine tidligere erfaringer med ngt sier meg at det må være noe som stopper dette på din ngt ruter. prøv og trykk inn reset knappen bak på rutern fra ngt, og prøv og koble ting sammen igjen. Endret 13. desember 2008 av Evenmosbek Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Du kan se om klarer å få feilsøkt ved hjelp av Windows Home Server Toolkit. Dette brukes bl.a. for å feilsøke. Link til 32 bit utgaven http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en Omtale om hva det er til: http://www.wegotserved.co.uk/2008/02/12/do...kit-and-manual/ Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 prøv og trykk inn reset knappen bak på rutern fra ngt, og prøv og koble ting sammen igjen. Forsøkte dette, men ingen forskjell. Du kan se om klarer å få feilsøkt ved hjelp av Windows Home Server Toolkit. Dette brukes bl.a. for å feilsøke. Har lest denne, men finner ingen løsning der. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Tool Kit er et program du skal kjøre som hjelper deg med å opprette forbindelsen, ikke noe du skal lese. Kan jo hende at nettverkskortet i serveren din er defekt fra leverandøren. Er ikke alltid ting virker som de skal for det om de er nye... Sjekk om pcen din viser upnp ikoner i mine nettverksteder. Gjør den det skal serveren vise der og du kan innstallere direkte fra serveren. Viser den ikke der er serveren ikke på nett. Lenke til kommentar
Desmo996 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei, har også kjøpt meg en HP server. Kjøpte også 2 GB minne som jeg har tenkt å installere. Ikke bare bare nei. Noen som har tips eller link til hvordan dette gjøres? Hadde ingen problemer med tilkopling av 2 lap og 1 desktop trådløst. Takker for svar Lenke til kommentar
slett meg! Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Hei,har også kjøpt meg en HP server. Kjøpte også 2 GB minne som jeg har tenkt å installere. Ikke bare bare nei. Noen som har tips eller link til hvordan dette gjøres? Hadde ingen problemer med tilkopling av 2 lap og 1 desktop trådløst. Takker for svar Trenger du hjelp til å instalere minnebrikkene? Ikke lett og forstå hva du mener. Men, viss det er det du mener er bare og titte her: http://www.home.no/byggpc/installere_ram_minne.htm Tokk meg svimlende 15 sekunder og finne. Endret 25. desember 2008 av ALS Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hei,har også kjøpt meg en HP server. Kjøpte også 2 GB minne som jeg har tenkt å installere. Ikke bare bare nei. Noen som har tips eller link til hvordan dette gjøres? Hadde ingen problemer med tilkopling av 2 lap og 1 desktop trådløst. Takker for svar Sjekk link i min signatur, der er det en egen guide for HP serveren. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Dette er en veldig grei side: http://www.homeserverhacks.com/2007/12/upg...r-hp-ex470.html Står også om Cpu bytte der, bruker ikke mer enn rundt 5 min på dette. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Sjekk om pcen din viser upnp ikoner i mine nettverksteder. Gjør den det skal serveren vise der og du kan innstallere direkte fra serveren. Viser den ikke der er serveren ikke på nett. Takk for hjelpen, men det endte med at jeg returnerte den. Regner med at jeg kjøper meg en ny lignende sak, men tror nok ikke det blir nøyaktig den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå