Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

er hovedkortet dødt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hello jeg kjøpte meg et nytt kabinnet og ny hardisk for en uke siden jeg satte det sammen (første gangen som jeg har gjort det)men så prøvde jeg og starte pc'en og det gikk bra det pc'en beepa og greier og sånt men så slo jeg den av fordi grafikkkortet ble dritt varmt klarte ikke og ta på kjøleribbene nesten og kobberrøra kunne jeg ikke ta på også prøvde jeg og starte den på og da beepa ikke hovedkortet pc skjermen var svart og sånn har den vært etter det jeg har prøvd et par ganger senere og da funka pcen den første gangen men ikke noen av dem andre gangene

noen som har noe og si som kan hjelpe meg så vær så snill og nevn det:) tusen takk på forhånd

Mvh Jon Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

også prøvde jeg og starte den på og da beepa ikke hovedkortet pc skjermen var svart

(også prøvde jeg og starte den, () og da beepa ikke hovedkortet. pc skjermen var svart)

kan du være snill å legge inn pauser å sånt i innlegget ditt. så blir det ikke så vansklig å lese.

det at den ikke lager beeps i det heletatt, er litt dumt. jeg ville tatt ut hovedkortet og forsikret meg om at det ikke var noen spacere som sto opp i hovedkortet og kortsluttet det. om det er skjermkortet som har tatt kvelden kan du prøve å pelle det ut, å høre om den ikke begynner å pipe febrilsk da.

Lenke til kommentar
jada hehe skal legge merke til det med pauser men hva mener du med spacere som står opp i hovedkortet?:)

spacere er de bronsjefagede skruehullene som evnt stikker opp der du skrur fast hovedkortet, om det er noen som stikker opp der du ikke har skruer om du forstår hva jeg mener :).

en annen ting er har du satt i strømmen på grafikkortet? ofte piper maskinen om den ikke er satt i. har du sjekket at alle kabler er koblet i?

mulig det er at skjermkortet ikke har hatt strøm og da går ikke viftene på fullt det vil også forklare hvorfor kjøleribbene er varme :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

hva slags skjermkort har du? Mange skjermkort krever en kabel direkte fra strømforsyningen! kanskje til og med 2 som mitt 4870x2.

Btw, siden det er første gangen du skrur sammen burde du ha noen som kan sakene rundt deg. Ihverfall burde du lese noen pc bygger artikler, kan fort bli dyrt om du gjør noen feil.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Et vanlig 8600GT skal ikke kreve en egen strømkabel, men vet ikke med vannkjøling edition. Skjønner ikke helt hvorfor du gadd å kjøpe 8600GT med vannkjøling uansett.

Lenke til kommentar

du kan jo starte emd å ta ut den spaceren om den satt under hovedkortet og ikke ble brukt til skrue kan det være feilen men lite trolig,

men vannkjøling da håper jeg du har resten ok og hehe ikke bare skjermkortet som er vannkjølt for det er vel bare litt bortkastet med allt det ekstra utstyret til bare skjermkortet hehe men men bare min mening. regner da med du har koblet allt riktig med vannkjølinga? ikke bare trudd at den er vannkjølt uten noe ektra vedsiden... :)

Lenke til kommentar
kan ikke huske at noen andre ledninger skulle til grafikkortet men skal ta en nøye titt

hva med veske til skjermkortet? er jo det som skal kjøle ned kortet pluss vannpumpe evnt radiator? eller er allt innebygd på skjermkortet? :)

men egentlig litt offtopic dette men jeg vil tru det kansje har noe med at skjermkortet blir varmt og låser pcen, men det er bare min mening. har sett flere slike type feil som har med skjermkort og gjøre :)

Lenke til kommentar

meninga med vannkjøling er å lede varme fra et sted til et annet. sån at man kan få varmen rett ut av kabinettet. og ha vannkjøling(radiator pumpe tank) "rett" på et skjermkort er bortkasta, da varmen alikevell blir spred ut i kabinettet.

men vær nå vennlig å se om det er en sånn sak som lager mellomrom mellom hovedkortet og den metalplata i kabinettet som stikker opp i hovedkortet der det ikke er noe hull. for å gjøre det enkelt, tell antal "skruer" som fester hovedkortet før du skrur det ut. så teller du spacere etter at du har tatt ut hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...