657 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den synlege delen av høytaleren har altså revna. Høytaleren fungerer fint, bortsett frå at den lagar ein fæl lyd. Er dette mulig å fikse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ut i fra posten din kan jeg ikke skjønne hva som er ødelagt. Er det selve høyttalerelementet? I så fall må det byttes. Et bilde vil være til stor hjelp. Lenke til kommentar
657 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Beklager, eg tenkte på det. Men eg har ikkje muligheten til å få bilde før på mandag. Forstod sjølv at det var litt vanskelig å forstå, men tenkte kanskje nokon forstod det. Kjem med bilde på mandag! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har ikke så gode er erfaringer med SB-94E, men det begrenser seg til dynamikken innenfor frekvensområden 1-4 kHz, da lyden blir særlig flat. Jeg tror jeg heller vil anbefale SB-20 som kommer ut om noen få uker, har hørt de skal være jevnt over gode på hele frekvensspekteret. Lenke til kommentar
657 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Eg fant eit bilde på nettet, og har vist kva som har skjedd med høytaleren min. Altså der det er merka med rødt, er det revna opp. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Ja da må du kjøpe et nytt element. Du må med andre ord bytte ut den tingen på bildet med en ny. Endret 13. desember 2008 av Helalyn Lenke til kommentar
657 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Heile? Eller er det berre til å bytte ut det som er ødelagt? Har sicmat noko med dette å gjere? Lenke til kommentar
657 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Ok, eg trudde egentleg at ein berre kunne skifte det som var ødelagt, ut med ei sicmat. Men visst det ikkje går, kva er då ei sicmat? Endret 13. desember 2008 av 657 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Svarte du i feil post Garanti ? 657: mener du http://www.sicmats.com/ ? Har ingen ting med høytalere å gjøre. Men hvis du finner på å lime en slip mat oppå høytalermembranet (Artikkel om oppbyggingen av høytalere) komer lyden fra høytaleren til å forandres. Det blir mest sansynlig dårligere lyd. Men hvis du vil prøve det må du gjøre det på begge høytalerne. (Endret: Av en eller annen grunn greier jeg ikke å skrive høytalere med y) Endret 13. desember 2008 av k-orm Lenke til kommentar
657 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Så då er høytalerene ødelagt Og eg tok veldig feil av sicmat. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvis membranen er laget av papp/papir kan du prøve å lime den med kontaktlim og tynt papir. F.eks Rizla. Lenke til kommentar
657 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Her er bildet, eg har insett at dei er godt som ødelagte. Får sjå kva eg gjer vidare. Og korleis måler ein tommer på eit element? På samme måte som eit TV, berre diameteren? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Såpass ødelagt, ja Man måler bare diameteren for å finne størrelsen. Men du kan være heldig at det finnes rekoningssett til høytalerelementene. Du må skru det ut av kassen og se hvilket merke og modell det er. Det står som oftest på magneten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Oisann! Nei, her finnes det ikke mye håp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå