Gå til innhold

Kvalifisering i Juleavatarkamp 08 - Diskusjonstråd!

TSP

Anbefalte innlegg

Notis: Semifinalen er i gang, klikk deg videre nå!

----

Dette er diskusjonstråden, avstemmingstråden finner du her! (klikk)

Notis: Kvalifiseringen varer frem til 18. desember 23:30

Viktig: Diskusjon skal foregå i denne tråden!

Du har nå kommet til kvalifiseringens diskusjonstråd. Det er valgt å ha en egen diskusjonstråd grunnet all plassen avstemmingen tar. All diskusjon rundt kvalifiseringen skal skje i denne tråden. Den andre tråden (avstemmingstråden) skal dere ikke poste i.

Det er 59 avatarer som ble nominert i år, det er 3 puljer og i hver av puljene vil 5 avatarer gå videre til semifinalen. Det er 1 "lucky loser", denne sjansen er begrenset til pulje 1 og 2 - siden pulje 3 har 19 avatarer i seg, sammenlignet med 20 i pulje 1 og 2. Plasseringen av avatarer er helt tilfeldig, jeg laget 59 lapper med brukernavn på alle de nominerte og på den måten ble den tilfeldige rekkefølgen til, brukernavnene står ikke ved siden av avatarene.

"Lucky loser" går ut på at den beste 6. plassen fra pulje 1 eller 2 også kommer med i semifinalen. Det vil altså bli 16 Juleavatarer i semifinalen. :xmas:

Tips og informasjon før du stemmer

1. Det er tre puljer og du stemmer på en avatar i hver av dem

2. Stem i hovedsak på avatar, ikke bruker.

- Ikke stem frem avatarer basert på brukerens antall innlegg, popularitet, grunnet venneforhold eller lignende.

- Når du stemmer bør du legge vekt på ting som; hvilken avatar får deg i best julestemning, er penest å se på, hvor godt gjennomført den er, hvor godt den passer til brukeren som har den og lignende.

- Ikke stem på en brukers avatar av den grunn at hun/han stemte på deg.

3. Om du velger å skrive hvem du har stemt på, prøv å begrunne det

Disse ble nominert:

Disse er i pulje 1:

av-116754.gifav-136745.gifav-101521.gifav-98480.gifav-5057.jpgav-96937.png

av-51936.jpgav-173101.jpgav-105260.gifav-36268.jpgav-136588.jpgav-88216.jpg

av-87384.jpgav-110849.jpgav-52703.pngav-61663.gifav-112550.gifav-103403.jpg

av-128379.gifav-114747.gif

Disse er i pulje 2:

av-41364.jpgav-126487.jpgav-118143.jpgav-32623.jpgav-160890.gifav-99668.png

av-58981.gifav-108048.jpgav-33841.gifav-51689.pngav-114266.jpgav-87995.jpg

av-96473.pngav-123219.jpgav-149702.jpgav-112210.pngav-122083.pngav-15355.jpg

av-67791.jpgav-95609.gif

Disse er i pulje 3:

av-91610.jpgav-18989.jpgav-128271.jpgav-105963.jpgav-80096.jpgav-95367.png

av-108848.gifav-144371.pngav-173882.pngav-83119.jpgav-115034.pngav-86344.jpg

av-140004.jpgav-122815.pngav-57741.jpgav-99500.gifav-135333.jpgav-49161.png

av-91627.jpg

Start stemming!

Om Juleavatarer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Datoer å forholde seg til:

.

Tidligere vinnere av beste likte juleavatar:

Det har blitt arrangert juleavatarkonkurranse i 2007, 2006, 2005 og 2004. Det har vært heftige kamper og diskusjoner disse gangene om hvem som har den beste, og hele skriftlige taler og kunngjøringer har blitt fremført hvor brukere har både buet og heiet. I år startet vi igjen med blanke ark, men vi benytter anledningen til å se på de tidligere vinnerne av Juleavatarkonkurransene her på forumet for å gi tidligere vinnere tilbake glemt stolthet og samtidig vise hvem som kjemper om å bevare den gjeve tittelen!

(Historien til Juleavatarkampen 2007 kommer senere)

Om du føler for å mimre: Nomineringen - Kvalifiseringen - Kvalifiseringens ekstraomgang - Semifinalen - Finalen - Diskusjonstråd etter konkurransen

På tide med juleavatar! (2004)

Årets store Juleavatar-Konkurransen (2005)

Juleavatartråden for nominasjon konkurranse (2006)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Din avatar hadde fortjent mer enn en stemme, det må jeg medgi. Selv venter jeg en stund med å avgi stemme, kanskje du får en stemme av meg.

Jeg har 3 stemmer hvertfall! Mer enn deg! :grin:

Men Mindtooth som er i samme gruppe som meg har allerede 7 stemmer og det er med en Juleavatar som jeg laget til han! :ohmy::wallbash:

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at moderatorer ofte er godt representert i juleavatar-konkurransen. Mange mener det bunner i korrupsjon, men det er selvsagt ikke riktig. Vi brukermoderatorer er svært dedikerte forumbrukere som bare vil forumets beste. Om det innebærer å lage seg juleavatarer så blir det juleavatarer. Om man så blir nominert til konkurransen er det langt fra noe negativt. Mange ville sikkert påstå at de som nominerer moderatorer gjør det for smiskingens skyld, men frykt ikke. Vi moderatorer er så hederlige og rettskafne som det er mulig. Ja, det er da en grunn til at vi har blitt moderatorer.

I år som ifjor har jeg gått for en avatar jeg liker, ikke en avatar jeg tror folk vil stemme på. Om det skulle vise seg at avataren er godt likt er det et gode. Men om jeg skal vurdere fra fjorårets resultater var ikke avataren min blant de mest populære. Det er med god viten jeg stiller med samme avatar i år. Håper dette er tilgivelig. Jeg er tross alt bare et menneske, og å lage nye avatarer er ikke nødvendigvis noe alle hadde tid til.

I de forhenværende år har konkurransen til tider spisset seg til. Spesielt har meg og Dotten hatt noen større maktkamper av nærmest politisk art. Det verste har kommet ut av både meg og Dotten, og jeg håper vi kan slutte fred i år. Nå som Dotten har vært og er administrator og community-manager i noen år (opp mot to år nå snart?), trenger han ikke å bevise noe lenger. Alle vet han er allmektig og altvinnende. Så Dotten, la oss spille fair denne runden?

Jeg kommer til å delta aktivt utover denne julens avatarkonkurranse. Dette er en av årets store og ikke minst siste hendelser. Det er nå vi brukermoderatorer og andre brukere kan vise hvor mye vi bryr oss om forumet. Det er nå vi kan bevise våre gode hjerter, og delta i denne konkurransen som sprer juleglede og sunne konkurranseinnstinkter. Ja det er nå det hele begynner. Og før man vet ordet av det er julen over. Så nyt øyeblikket mens det varer eminente brukere, for det er nå det skjer!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

@Snorre: Godt innlegg! Mener personlig at Dotten har mye å bevise, det er helt klart tydelig at han og avatarens popularitet er på vei ned, noe vi ser tydelig til nå. Han har jo kun 1 stemme! Det viser tydelig at selv en ispinne med nisselue og en soldat med nissens hjelpere rundt seg kan hamle opp med supermann når han er for opptatt med å holde orden på damene sine. :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Jeg synes at litt av piffen er borte nå som det ikke lenger er like mye kniving og "buzz" rundt konkurransen. Det virker ikke lenger som det har gått en sport i å ha den flotteste juleavataren og jeg ser derfor for meg at det må mere markedsføring og "oppulming" til i forkant av selve konkurransen for å skape ordentlig driv og det lille ekstra som ofte har fulgt disse konkurransene. Når det er sagt skal det jo selvsagt bli morsomt å se hvem som vinner i år, for jeg føler ikke det er like opplagt som det kanskje har vert tidligere.

Forresten er det morsomt å se den samme nisseluen gå igjen i svært mange avatarer, det minner litt om the Wilhelm Scream. :xmas:

Lenke til kommentar
@Snorre: Godt innlegg! Mener personlig at Dotten har mye å bevise, det er helt klart tydelig at han og avatarens popularitet er på vei ned, noe vi ser tydelig til nå. Han har jo kun 1 stemme!

Jeg har to og de to bør identifisere seg slik at en viss TSP og Snore kan erstattes i moderatorens rekker. :)

Lenke til kommentar

Virker som du har litt hastverk Dotten, flykter du fra noen? 2 skrivefeil fra deg i en setning er ikke normalt hvertfall, "Snorre" og "moderatorenes" er slik det skrives.

Jeg tror du flykter, sendte en viss skuddsikker fyr etter supermann og deg her om dagen. Ja, nå ser jeg det! Det er ikke en kvinne supermann bærer på, men deg? Stussa på likheten, jaja. :)

Tror forresten du må true Snorre med noe annet, han innehar tross alt den fullt uoffisielle tittelen "The great, great and great once again moderator continues to be a great moderator". Han er ikke redd for å bli vanlig bruker igjen (Ikke jeg heller, eller eh, whatever) han vet at han alltids blir moderator igjen.

Skjønner ikke hvordan du kan true oss med å bli vanlige brukere heller. Du vil jo bli veldig upopluær med tanke på at jeg og Snorre har flere stemmer enn du har. :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Og her avslørte Dotten sitt egentlige seg. Jeg ønsket å mane til fred, ja jeg gikk til og med så langt som å prise Dotten for hans altvitenhet og allmektighet. Og hvordan svarer Dotten? Jo med korrupsjon og trusler! Dotten har hatt makten lenge, det er tydelig. Han har blitt korrumpert av makten, og nå tyr han til slike metoder. Noen ville kanskje gitt seg under slike omstendigheter. Hvordan skal en brukermoderator, som er maktesløs ovenfor en allmektig administrator, kunne kjempe mot en slik overmakt. Dette mine damer og herrer er et maktens kapittel i historien.

Vi har sett hvordan overmakten i USA har blitt korrupte og brukt alle mål og midler for å få viljen sin. Det samme er iferd med å skje her. Mens dere kjære brukere sitter på diskusjon.no, foregår det et korrupt og massivt maktspill i kulissene. Ja, et maktspill på selveste det mystiske intraforumet. Jeg tør nesten ikke si mer, ifrykt for å bli jaktet ned av Dottens egne "assets". Jeg har allerede sagt for mye. En ting er nå sikkert, ærede brukere. Denne konkurransen er ikke ren, den er faktisk skitten! Og om noen vil tro noe annet må de gjerne det. Dere er herved advart.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...