TSP Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Notis: Semifinalen er i gang, klikk deg videre nå! ---- Dette er diskusjonstråden, avstemmingstråden finner du her! (klikk) Notis: Kvalifiseringen varer frem til 18. desember 23:30 Viktig: Diskusjon skal foregå i denne tråden! Du har nå kommet til kvalifiseringens diskusjonstråd. Det er valgt å ha en egen diskusjonstråd grunnet all plassen avstemmingen tar. All diskusjon rundt kvalifiseringen skal skje i denne tråden. Den andre tråden (avstemmingstråden) skal dere ikke poste i. Det er 59 avatarer som ble nominert i år, det er 3 puljer og i hver av puljene vil 5 avatarer gå videre til semifinalen. Det er 1 "lucky loser", denne sjansen er begrenset til pulje 1 og 2 - siden pulje 3 har 19 avatarer i seg, sammenlignet med 20 i pulje 1 og 2. Plasseringen av avatarer er helt tilfeldig, jeg laget 59 lapper med brukernavn på alle de nominerte og på den måten ble den tilfeldige rekkefølgen til, brukernavnene står ikke ved siden av avatarene. "Lucky loser" går ut på at den beste 6. plassen fra pulje 1 eller 2 også kommer med i semifinalen. Det vil altså bli 16 Juleavatarer i semifinalen. Tips og informasjon før du stemmer 1. Det er tre puljer og du stemmer på en avatar i hver av dem 2. Stem i hovedsak på avatar, ikke bruker. - Ikke stem frem avatarer basert på brukerens antall innlegg, popularitet, grunnet venneforhold eller lignende. - Når du stemmer bør du legge vekt på ting som; hvilken avatar får deg i best julestemning, er penest å se på, hvor godt gjennomført den er, hvor godt den passer til brukeren som har den og lignende. - Ikke stem på en brukers avatar av den grunn at hun/han stemte på deg. 3. Om du velger å skrive hvem du har stemt på, prøv å begrunne det Disse ble nominert: Disse er i pulje 1: Disse er i pulje 2: Disse er i pulje 3: Start stemming! Om Juleavatarer: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hva er en juleavatar?En juleavatar er noe mange brukere her på diskusjon.no ikler seg når det nærmer seg adventstid og som er den personens avatar ut året, ikke overraskende velger noen å beholde den til påske eller lenger. Juleavatarene pleier oftest å være en modifikasjon av en person sin originale avatar, noe som gir den beste stemningen, siden en i det tilfelle vet at den avataren er laget spesielt for det medlemmet. Men forminskede bilder av julenisser er ikke mindre juleavatar av den grunn! For at en avatar skal kunne kvalifiseres som en juleavatar skal den gi assossiasjoner til julen og/eller julestemning. Hva kjennetegner en juleavatar? Om du støter på en ekte "hjemmelaget" juleavatar er det som oftest et tydelig kjennetegn. Nisseluen på toppen av hodet eller et passende sted på noe som kan være et hode er en evigvarende klassiker, men det er flere muligheter. Skjegg, snø, hele julenissedrakter, gran, pakker og alt av hva en forbinder med julen kan pynte opp din personlige avatar. Vi kan se på min avatar fra 2006 som eksempel på hva både nisselue og skjegg kan gjøre med avataren, det var den dyktige brukeren andir som lagde denne til meg etter forespørsel fra undertegnede i avatartråden. - Før – Etter Datoer å forholde seg til: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nominasjonstråd:Fra klokken 00:01 1. Desember til 23:30 11. Desember (9 dager, 22 timer) Kvalifisering: Fra klokken 00:01 12. Desember til 22:00 17. Desember (5 dager, 22 timer) Semifinale: Fra klokken 00:01 19. Desember til 22:00 22. Desember (3 dager, 22 timer) Finale: Fra klokken 00:01 "Lille Julaften" til 23:59 "2. Juledag" (4 dager) Om det er forslag til endringer på denne planen ta det i tråden eller send meg en personlig melding . Tidligere vinnere av beste likte juleavatar: Det har blitt arrangert juleavatarkonkurranse i 2007, 2006, 2005 og 2004. Det har vært heftige kamper og diskusjoner disse gangene om hvem som har den beste, og hele skriftlige taler og kunngjøringer har blitt fremført hvor brukere har både buet og heiet. I år startet vi igjen med blanke ark, men vi benytter anledningen til å se på de tidligere vinnerne av Juleavatarkonkurransene her på forumet for å gi tidligere vinnere tilbake glemt stolthet og samtidig vise hvem som kjemper om å bevare den gjeve tittelen! (Historien til Juleavatarkampen 2007 kommer senere) Om du føler for å mimre: Nomineringen - Kvalifiseringen - Kvalifiseringens ekstraomgang - Semifinalen - Finalen - Diskusjonstråd etter konkurransen På tide med juleavatar! (2004) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor GolfBag startet dette året en tråd hvor han delte med oss hvordan julegleden og stemningen var rundt han, men det var en ting som var savnet. Nissene på forumet. Det var på tide å julifisere forumet med julehjelp og Juleavatarer. Av kjente fjes som deltok aktivt i denne avatarkonkurransen har vi oivind_dahle, fargoth, psilocybe og fredrikrb. fredrik gikk inn med en knusende selvsikkerhet om at han var den ene og alene eneste vinneren og nominerte faktisk seg selv, eh vel... Han var ikke alene, for alle nominerte seg selv. Det var ingen regler slik vi kjenner dem i dag, alle hadde kun en ting i kikkerten, premien. Posen med Toro Risengrøt. Paint var på moten, det var hipt, Photoshop var nærmest et tabuemne og dannet fort privatkopidiskusjoner. Det var ingen avatartråd hvor en enkelt kunne spørre om hjelp og meninger og derfor var de fleste avatarene selvkonstruerte, om noen fikk hjelp var det gjennom tråden. Om ikke Tomat-Ulf sin konkurransetråd et år senere ikke en gang hadde kvalifisering, semifinale og finale. Kan det knapt sies at det var noen form for skikkelig nominering dette året, og kvalifiseringen ble gjort i form av juryen bestående av trådstarter selv og... uh, trådstarter selv(!) Etter denne kvalifiseringen var det klart for å mekke en avstemning for å kåre den beste. Det ble en klar vinner som slo sine konkurrenter med 27.46% av stemmene. fredrik ble ikke furten over sin andreplass men mente at psilocybe burde trekke seg, det skal etter hva undertegnede har innhentet av informasjon ikke ha blitt utlevert Toro Risengrøt, men psilocybe måtte i stedet nøye seg med en mus. 1. Psilocybe 2. fredrik 3. darkness| Men fredrik kom sterkere tilbake året etter... Årets store Juleavatar-Konkurransen (2005) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette året sto Tomat-Ulf for å lage Juleavatartråden, på denne tiden syntes semifinaler å være et fremmedord og uantsett hvor kontroversielt det måtte høres ut ble semifinaler og finaler ikke en del av konkurransen det året. Men vinnere, det ble det likevel! Vinneren ble forøvrig moderator 2 år senere, tilfeldig? Neppe, så det er med andre ord gode sjanser for å gjøre stor suksee om en vinner. 1. fredrik 2. psilocybe 3. [avatar] Tonio Juleavatartråden for nominasjon konkurranse (2006) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bruker og moderator Snorre bestemte seg dette året for å være den som dro Juleavatarkonkurransen opp til et nytt nivå ved å inkludere, kvalifikasjoner (1, 2), en semifinale, ja til og med en finale! Denne gangen var det med andre ord virkerlig alvor og mer alvor skulle det bli når det gikk opp for alle at de 3 i finalen alle var moderatorer noe som førte til en dramatisk maktkamp. Tittelforsvarer Fredrik tok seg en "Brink" og ble ikke en gang nominert. Tonio kom heller ikke med. psilocybe gikk det bedre med, men han møtte veggen under semifinalen. Kampen sto med andre ord mellom 3 helt andre brukere (eller moderatorer...), dette skulle bli spennende. Etter en del kniving i finalen var det klart. b-real var ikke nær nok fronten og det ble tidlig klart at det kun ville holde til en tredjeplass. Ved fronten hvor Snorre og Dotten oppholdt seg kjempet Link fra Nintendo og Supermann fra Warner Bros. for deres ære, stolthet og mest av alt; ego. Kunstneren andir fikk på magisk vis avbildet kampen mellom de to. Trykk for bilde Som i en ekte eventyrfortelling vinner til slutt Link kampen mot den store, sterke Supermann med superkrefter dermed gir ([bilde]) sin mester Snorre seieren. Dotten prøvde å ta revansje gjennom misunnelse ved å bli administrator året etter og er nok et eksempel på hvor positiv innvirkning selv en andreplass i Juleavatarkonkurransene er. 1. Snorre 2. Dotten 3. colbert (b-real) Endret 19. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Doh Bare en stemme på meg hittil. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hmm. Din avatar hadde fortjent mer enn en stemme, det må jeg medgi. Selv venter jeg en stund med å avgi stemme, kanskje du får en stemme av meg. Jeg har 3 stemmer hvertfall! Mer enn deg! Men Mindtooth som er i samme gruppe som meg har allerede 7 stemmer og det er med en Juleavatar som jeg laget til han! Endret 13. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Nå har jeg 3 stemmer xD Når er det stengt for avstemmningen her? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Uhm. Jeg vil ikke gi deg svaret ... Men ser du det med stor skrift som står nesten øverst i førstepost i denne diskusjonstråden OG avstemmingstråden? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Let the game election begin! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Hahe jeg leste det istad, er visst fortsatt trøtt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Bare tre på meg jo Huff Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Fire stemmer! Takk til alle som stemmer på meg.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Det er ingen hemmelighet at moderatorer ofte er godt representert i juleavatar-konkurransen. Mange mener det bunner i korrupsjon, men det er selvsagt ikke riktig. Vi brukermoderatorer er svært dedikerte forumbrukere som bare vil forumets beste. Om det innebærer å lage seg juleavatarer så blir det juleavatarer. Om man så blir nominert til konkurransen er det langt fra noe negativt. Mange ville sikkert påstå at de som nominerer moderatorer gjør det for smiskingens skyld, men frykt ikke. Vi moderatorer er så hederlige og rettskafne som det er mulig. Ja, det er da en grunn til at vi har blitt moderatorer. I år som ifjor har jeg gått for en avatar jeg liker, ikke en avatar jeg tror folk vil stemme på. Om det skulle vise seg at avataren er godt likt er det et gode. Men om jeg skal vurdere fra fjorårets resultater var ikke avataren min blant de mest populære. Det er med god viten jeg stiller med samme avatar i år. Håper dette er tilgivelig. Jeg er tross alt bare et menneske, og å lage nye avatarer er ikke nødvendigvis noe alle hadde tid til. I de forhenværende år har konkurransen til tider spisset seg til. Spesielt har meg og Dotten hatt noen større maktkamper av nærmest politisk art. Det verste har kommet ut av både meg og Dotten, og jeg håper vi kan slutte fred i år. Nå som Dotten har vært og er administrator og community-manager i noen år (opp mot to år nå snart?), trenger han ikke å bevise noe lenger. Alle vet han er allmektig og altvinnende. Så Dotten, la oss spille fair denne runden? Jeg kommer til å delta aktivt utover denne julens avatarkonkurranse. Dette er en av årets store og ikke minst siste hendelser. Det er nå vi brukermoderatorer og andre brukere kan vise hvor mye vi bryr oss om forumet. Det er nå vi kan bevise våre gode hjerter, og delta i denne konkurransen som sprer juleglede og sunne konkurranseinnstinkter. Ja det er nå det hele begynner. Og før man vet ordet av det er julen over. Så nyt øyeblikket mens det varer eminente brukere, for det er nå det skjer! Endret 13. desember 2008 av Snorre Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 GOGOGOGO FLUESOPPEN OG BLINK182 [/spam] Setter en knapp på Fluesoppen. Avataren min er veldig liten og tegnet i MSPaint, så forventningene for meg selv er lave Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Da er det i gang. Det ser ut som forlengelsen av tidsperioden fra nominasjonstråden har båret frukter, for i år er det rekordoppslutning med hehe 59 avatarer! Så er det bare å stemme i vei for alle å enhver, og måtte den beste avataren vinne! Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Ja det ser jo veldig bra ut, 59 avatarer! jøss Må den beste vinne, ser ut som som tommy og tigern og julefluesoppen ligger best an for øyeblikket. Følger kampen med spenning! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) @Snorre: Godt innlegg! Mener personlig at Dotten har mye å bevise, det er helt klart tydelig at han og avatarens popularitet er på vei ned, noe vi ser tydelig til nå. Han har jo kun 1 stemme! Det viser tydelig at selv en ispinne med nisselue og en soldat med nissens hjelpere rundt seg kan hamle opp med supermann når han er for opptatt med å holde orden på damene sine. Endret 13. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg synes at litt av piffen er borte nå som det ikke lenger er like mye kniving og "buzz" rundt konkurransen. Det virker ikke lenger som det har gått en sport i å ha den flotteste juleavataren og jeg ser derfor for meg at det må mere markedsføring og "oppulming" til i forkant av selve konkurransen for å skape ordentlig driv og det lille ekstra som ofte har fulgt disse konkurransene. Når det er sagt skal det jo selvsagt bli morsomt å se hvem som vinner i år, for jeg føler ikke det er like opplagt som det kanskje har vert tidligere. Forresten er det morsomt å se den samme nisseluen gå igjen i svært mange avatarer, det minner litt om the Wilhelm Scream. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 @Snorre: Godt innlegg! Mener personlig at Dotten har mye å bevise, det er helt klart tydelig at han og avatarens popularitet er på vei ned, noe vi ser tydelig til nå. Han har jo kun 1 stemme! Jeg har to og de to bør identifisere seg slik at en viss TSP og Snore kan erstattes i moderatorens rekker. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Virker som du har litt hastverk Dotten, flykter du fra noen? 2 skrivefeil fra deg i en setning er ikke normalt hvertfall, "Snorre" og "moderatorenes" er slik det skrives. Jeg tror du flykter, sendte en viss skuddsikker fyr etter supermann og deg her om dagen. Ja, nå ser jeg det! Det er ikke en kvinne supermann bærer på, men deg? Stussa på likheten, jaja. Tror forresten du må true Snorre med noe annet, han innehar tross alt den fullt uoffisielle tittelen "The great, great and great once again moderator continues to be a great moderator". Han er ikke redd for å bli vanlig bruker igjen (Ikke jeg heller, eller eh, whatever) han vet at han alltids blir moderator igjen. Skjønner ikke hvordan du kan true oss med å bli vanlige brukere heller. Du vil jo bli veldig upopluær med tanke på at jeg og Snorre har flere stemmer enn du har. Endret 13. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jevnt i puljen min, altså. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 La til avstemming om hvorvidt det skal være separate tråder under kvalifisering eller ikke. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Og her avslørte Dotten sitt egentlige seg. Jeg ønsket å mane til fred, ja jeg gikk til og med så langt som å prise Dotten for hans altvitenhet og allmektighet. Og hvordan svarer Dotten? Jo med korrupsjon og trusler! Dotten har hatt makten lenge, det er tydelig. Han har blitt korrumpert av makten, og nå tyr han til slike metoder. Noen ville kanskje gitt seg under slike omstendigheter. Hvordan skal en brukermoderator, som er maktesløs ovenfor en allmektig administrator, kunne kjempe mot en slik overmakt. Dette mine damer og herrer er et maktens kapittel i historien. Vi har sett hvordan overmakten i USA har blitt korrupte og brukt alle mål og midler for å få viljen sin. Det samme er iferd med å skje her. Mens dere kjære brukere sitter på diskusjon.no, foregår det et korrupt og massivt maktspill i kulissene. Ja, et maktspill på selveste det mystiske intraforumet. Jeg tør nesten ikke si mer, ifrykt for å bli jaktet ned av Dottens egne "assets". Jeg har allerede sagt for mye. En ting er nå sikkert, ærede brukere. Denne konkurransen er ikke ren, den er faktisk skitten! Og om noen vil tro noe annet må de gjerne det. Dere er herved advart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg