Gå til innhold

LoZ: Twilight Princess - Skuffende, kjedelig rot... SPOILER ALARM


abcdabcd

Anbefalte innlegg

Ettersom du nå leser denne posten har du mest sannsynlig lest emnetråden og, fordi du mest sannsynlig er veldig enig med meg eller veldig uenig. Legend Of Zelda: Twilight Princess er i min mening et skuffende, kjedelig rot av et Zelda-spill som kunne vært mye bedre.

 

Jaja, jeg vet at spillet er gammelt nok. 2 år og vel så det. Men nå har jeg begynt å spille igjennom det igjen. En morsom opplevelse, for jeg får sett ordentlig på hvordan dette spillet egentlig er når det rett og slett gjelder å være morsomt og underholdnende, noe som førte til dette rantet.

 

Twilight Princess har først og fremst EN ROTETE STORY. Mange av dere/de som har spilt hele dette spillet vil være enig i at dette spillet hadde en (litt) kronglete vei frem til den siste kampen mot Ganondorf. Først er du Link, så møter du Midna, så er du ulv, så møter du Zelda, så ut i Twilight, bla bla bla, komme deg til Zant, så slåss mot Ganondorf. Vet ikke om dette helt stemmer, men ganske sikker på at det gjør det i grove trekk. Ja, jeg spiller igjennom spillet, men jeg gidder ikke runne det, og heller ikke lese teksten og følge med på handlingen, men det har jeg allerede gjort en gang før. Greit, slik er storyen. Noe rotete, ja. So... what's the big deal? Vel, det faktum at storyen er rotete hjelper ikke særlig på motivasjonen til å drive storyen fremover! Rett og slett, jeg følte jeg i for eksempel OoT hadde mer mål og mening og at jeg hadde et konstant oppdrag den største delen av spillet. Slik er det ikke med TP... er vel det jeg mener med at storyen er rotete. Jeg greide aldri å relatere meg til historien og fikk aldri den store motivasjonen til å spille videre.

ZELDA-ATMOSFÆREN... hvor ble det av den? Alt er grått og kjedelig, IKKE FARGERIKT som tradisjonelt i Zelda. Ikke rikt på FREE-ROAMING. Igjen, som jeg sa med storyen, du blir så guida fremover i historien at du mister litt den friheten som du hadde i forrige Zelda-spill. (Kan være at mange ikke skjønner meg der, men...). Greit, tradisjonelle våpen, items og Master Sword er med. Og noen sanger er med. Og noen "Zelda-øyeblikk" er med. Men sangene og Zelda-øyeblikkene blir for meg faila forsøk på å bringe litt god gammeldags Zelda-nostalgi inn i spillet. Grunnen til at det er et faila forsøk er på grunn av at det ikke passer inn i dette ellers mørke og rotete spillet.

 

Også var det GRAFIKKEN da... Nei, man skal absolutt ikke dømme et spill ut i fra grafikken. Jeg syns grafikken i TP ikke er så verst for et Zelda-spill. Men det er FARGENE på denne grafikken jeg blir så frustrert over... Som jeg sa i stad, spillet er grått og kjedelig. Og ikke fargerikt som det skal være! Det blir nesten bare de samme fargene! Mørkegrønn, grå og svart... Det hjelper ikke på Zelda-atmosfæren.

 

GAMEPLAY (KONTROLLER) er litt meh og bra noen steder (dette gjelder Wii-versjonen, ikke GC) Sikting er moro i 5 minutter, mens utvilsomt det viktigste, å svinge sverdet, blir kjedelig etter en stund. Det å bare vifte med kontrollen for viftingens skyld for å få frem noen svake slag er for meg så irriterende å gjøre at jeg heller bare bruker A-angrep eller svinger litt på Nunchucken for å få frem det sterke Spin-Attack for å raskt gjøre kål på enkle fiender.

 

Apropos ENKELT...Dette spillet er så enkelt at det, også, gjør hele greia enda mer kjedelig. Kanskje den største skuffelsen. Rett og slett for enkelt og kjedelig! For eksempel, de lys-dråpene i Twilighten... Uff a meg, det er bare kjedelig å gå rundt i Faron Woods, Kakariko Village og Zoras Domain for å drepe 10-15-20 kryp for å få en tåre fra hver av dem. Det er enkelt, føles meningsløst og er... ja, kjedelig. Utfordring hadde hjulpet dette spillet langt på vei. Helt sikkert også lagt til på Zelda-atmosfæren.

 

Oppsumering: Greit, da har vi rotete, kjedelig historie, en forsøkt Zelda-atmosfære som ikke er godt nok til stede, kjedelige farger, gameplay som egentlig i grunnen ikke er så spennende etter et par-tre bueskudd, og vanskelighetsgraden som ikke er særlig høy (ulikt Zelda FOR SVARTE).

Skuffende, kjedelig rot.

 

(Måtte bare få ut denne ranten... Sent på natt da jeg skrev dette keep that in mind både med typos og rotete meninger.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste langt ifra hele tråden din, men jeg er enig. Mange av forgjengerene til dette spillet fikk 10/10 fra mange nettsider, imens dette fikk 9/10 av de fleste anmeldere.

Jeg mener at det er et utrolig stort sprang fra den nieren til tieren, kanskje dette spillet fortjente en åtter eller f.eks Wind Waker burde fått (11!!)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du syntes spillet er ganske enkelt, for det er det. Kunne heller vært slik som Ocarina of Time. Men alle har vår egen mening og jeg er egentlig veldig fornøyd med spillet. Jeg syntes det er veldig morsomt med forandringer, slik at vi får spilt Midna. Etter min mening er Twilight Princess ett av de bedre spillene jeg noengang har spilt innen konsoll. Grafikken er bra, musikken er perfekt, gameplayet er perfekt (med tanke på kontrollene, du blir ordentlig med i spillopplevelsen).

Lenke til kommentar

Syntes det var et bra spill, vanskelighetsgraden er ikke like høy som før, men det kan ha noe med at jeg var en liten unge på den tiden, og spillet er beregnet til barn. Var noen nøtter det tok en stund å knekke, var stolt over at jeg aldri gikk på nettet og sjekket ut løsningen :wee:.

 

Jeg likte derimot spillet, storkoste meg gjennom alt sammen, skulle ønske at jeg så forskjell på sverdene.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Til tross for enorme forventninger, infridde spillet 99.9% for meg. Julen 2006 ble en jul jeg aldri kommer til å glemme. Selv om jeg var 17 år, var det som å være 10 igjen. Hjernen min tok rett og slett overdose på nostalgi og endorfiner ...

 

Neste Zelda tør jeg imidlertid ikke å ha noe særlig forventinger til. Jeg tror rett og slett jeg hat blitt for gammel.

 

Etter min mening kan spillet absolutt måle seg med de tidligere spillene.

Lenke til kommentar

Du blir aldri for gammel for Zelda. Jeg er eldre enn deg, og elsker serien enda. TP var og er et utrolig bra spill, og er nok et av de beste spillene som har kommet på wii noensinne, men det var nok blant de svakeste i serien. Men uansett så har ikke jeg noen særlige forhåpninger til neste spill i serien egentlig, men det er av den grunn at de skal forandre mye av det som gjør Zelda så bra som det er. Er rett og slett skeptisk, men håper det blir fantastisk, slik som alle Zelda-spillene har vært til nå :)

Lenke til kommentar

Synes trådstarteren virkelig at Wind Waker er vanskeligere enn TP? Zeldaspill har(desverre) ikke vært utfordrende siden N64-dagene. Så lenge man hadde en viss peiling på engelsk så var ikke de spillene spesielt vanskelige heller.

 

Jeg likte TP, men jeg skal ikke legge skjul på at spillet ikke når opp til OoT eller MM.

Verdenen føltes øde ut til tider, det var for få sidequests, spillet var for lett, musikken var skuffende og "twisten" på slutten av spillet ødela historien for min del.

 

Jeg likte derimot grafikken, historiefortellingen, bossene og gameplayet. Selve hovedhistorien føltes også mer variert ut enn i forgjengerene med tanke på de oppdragene jeg fikk etter hvert. Og det var nok til å gjøre spillet til et av de beste jeg har spilt denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Synes trådstarteren virkelig at Wind Waker er vanskeligere enn TP? Zeldaspill har(desverre) ikke vært utfordrende siden N64-dagene. Så lenge man hadde en viss peiling på engelsk så var ikke de spillene spesielt vanskelige heller.

 

Jeg likte TP, men jeg skal ikke legge skjul på at spillet ikke når opp til OoT eller MM.

Verdenen føltes øde ut til tider, det var for få sidequests, spillet var for lett, musikken var skuffende og "twisten" på slutten av spillet ødela historien for min del.

 

Jeg likte derimot grafikken, historiefortellingen, bossene og gameplayet. Selve hovedhistorien føltes også mer variert ut enn i forgjengerene med tanke på de oppdragene jeg fikk etter hvert. Og det var nok til å gjøre spillet til et av de beste jeg har spilt denne generasjonen.

 

Ja, det syns han.

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig inrømmer at jeg likte både Wind Waker og OOT hakket bedre enn Twilight Princess, i tillegg til at det var en del "rot" i spillet. Likevel husker jeg at jeg ble litt smådeprimert etter jeg hadde rundet spillet, og sitter igjen med en tisvarende følelse som Wind Waker og OOT ga meg etter jeg hadde gjennomført spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt TP, men jeg blir litt bekymret når du snakker om den lave vanskelighetsgraden, og så sammenligner med OOT. OOT er et av de letteste spillene jeg noen gang har spilt. Når jeg da ser mange gi TP 10/10, og andre sier at det er lett sammenlignet med OOT, da stusser jeg. Er TP virkelig så lett?

Lenke til kommentar

Nå er det en annen innfallsvinkel på meg da jeg hadde ikke muligheten til å runne noen av de forrige zelda spilla.

 

Kanskje det er derfor jeg likte det svært godt den gangen jeg runnet det når jeg hadde fått Wii maskinen. Jeg husker ikke så mye av historien, men rotete eller ikke, den engasjerte, og var ikke så verst. Musikken var ofte god selv om det var midi. Jeg ble aldre lei av å svinge på sverdet (hallo du trenger så vidt bevege armen!), og når jeg måtte beskytte noen mens jeg red på hesten min, var jeg så engasjert at jeg lata som jeg beveget sverdet med mine egne hender. Synes ikke det var noe i veien med fargene eller åpenheten heller.

 

Ja boss kampene og spillet generelt var for lett, selv om det var noen brain teasers.

Alt i alt likte jeg det svært godt, og det er få spill som varer så lenge (70t) som klarer å engasjere meg til å spille gjennom hele uten at jeg av og til føler jeg gjør det bare fordi jeg "må" spille det ferdig. Kan muligens forstå at det kan være kjedelig ved andre gjennomspilling though.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Fargene i Zelda TP er "grå" (i hvertfall om du har spilt Wind Waker rett før!) men det er jo tross alt et mørkere og voksnere Zelda-eventyr. Og så heter tross alt spillet Twilight Princess.

 

Wii-kontrollen til Zelda synes jeg var helt perfect. Ble ganske engasjerende med vifting, og aldri slitsomt. Siktingen var bare helt genial, den skal jo ikke være morsom. Den bidrar bare mer til innlevelsen.

 

Jeg likte spillet meget godt! Er enig i at det med lysdråpe innsamlingen var kjedelig, men det var det eneste. Var litt for lett, ja. Ingen bosser var en skikkelig utfordring, sistebossen var jo kakestykke... Men alt i alt var jeg fornøyd med spillet. Sjelden jeg kjøper spill for over 500 spenn, men dette var verdt det! Spillet hadde sine øyeblikk. F.eks. da jeg prøvde spinneren og da jeg fant Hidden Village. Og det var herlig å endelig klare å frakte vanntønna gjennom ørkenen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...