GRIM87 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei dere vektere. Jeg er for tiden permitert å jeg har lyst å søke ny jobb. Jeg har vært produksjons medarbeider i 2 år. Jeg har derfor lyst å kanskje bli vekter å lurer på: Hva er timelønna dersom man KUN jobber DAGTID ? uten skift. Å hvilket vekter firma holder du til? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Timelønna varierer etter hvor lenge du har jobbet i bransjen. Om du har ordentlig vekterutdanning som f.eks fagbrev osv. Alt står i overenskomsten for vektere som du kan søke opp på nettet. Timelønn på dag uten diverse tillegg er ganske dårlig. I dette yrket er det tilleggene man kan livnære seg av. Lenke til kommentar
R_S Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Som ^Th0mas^ sier kommer det veldig mye an på hvilken annsinitet man har, fagbrev osv. Tariffen som ufaglært og "ny-begynner" er vel 138,-(+/- noen ører)alt står som nevnt tideligere i vekteroverenskomsten. selvfølgelig kommer det an en del på hva du jobber innen, f.eks sentervekter har noen tillegg, alarmstasjon har noen tillegg og Beredskap / Utrykknings vekter O.s.v Men den best betalte jobben i vekter yrket er vel mobilvekter (flest tillegg og sant) Det dårligste vil jeg si er det som blir kalt for beredskapsvekter (vekteroverenskomsten)Vekteroverenskomsten Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 http://www.nhoservice.no/getfile.php/Filer...202008-2010.pdf Dette er den nyeste overenskomsten. Litt bedre tarifflønn fra den forrige. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Hmm... det er egentlig latterlig lite :S Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hmm... det er egentlig latterlig lite :S Nei, det er normal lønn til et yrke som ikke krever annen kompetanse enn et lite kurs for å bli ansatt. Det irriterer meg egentlig grenseløst med tanke på at det burde stilles større krav til kompetanse for å kunne bli vekter. Kjipt for de som sitter med 4-5 års vekterutdanning og fagbrev, men som bare får en ekstra femmer i timen. Men uansett, det er mye penger å håve inn på tillegg, UB og overtid i dette yrket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå