Gå til innhold

BK: Istapp sett fra fjellets side

Larsenio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet er skeivt og uskarpt pga fokus og bevegelsesuskaphet(var du skjelven på hendene da du tok bildet)?

Dette bildet kan du risikere å få griseslaktet her i BK.

Jeg tror du kan bedre å råder deg til å heller prøve igjen.

Her er litt lesestoff til deg om du skulle være intressert:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=984477

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490679

:)

Lenke til kommentar
Uten å vite hvorfor synes jeg det faktisk var ganske kult.

Jeg må si meg enig, dette var veldig kult. Dette med å ha noe som kanskje ikke er så spesielt forran kamera i fokus mens bakgrunnen som er genereltsett ofte sett på som "spektakulær" ute av fokus, er tøft. Det jeg mener er at dette er kult fordi man kan sitte å søke i bakgrunnen etter hva man ser uten at man får noe klart svar.

Overanalyserer jeg nå igjen? :)

Greit nok der er noe ISO-støy og en skeiv horisont men det viktigste er at du fikk motivet.

I TILLEGG så kan det jo være du mente å bryte komposisjonsreglene, man tar bare utgangspunkt i at du ikke gjort det siden du legger ut bilder på en bildekritikk. :)

Lenke til kommentar

Hør her...

Takk for kritikk. Alt som er med dette bildet er ment å være sånn.

Ja, det er støy, men det er Photoshop-støy.

Ja, det er skjevt. Men "ingen" kan vel mene seriøst at de tror jeg tok med dette bildet i den tro at det var rett horisontalt??!!

Men her er uansett det "kjedelige" originalbildet.

post-179066-1229220445_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg liker nok utgangspunktet bedre enn det du postet først.

For min egen del så synes jeg motivet og perspektivet er spennende, men jeg synes og at bildet gjør seg bedre etter oppretting og oppskarping, og at det er bedre uten kunstig støy og mørklegging. Men, det er min personlige preferanser.

Det er først og fremst personlige meninger fra tilfeldig forbipasserende du kan håpe å få på et sånt forum. Jo mer du forteller om hva du har tenkt og gjort, jo mer får du styrt tilbakemeldingene.

Jeg tror ikke de over mente du trodde at bildet var støyfritt og at du trodde det var loddrett.

Jeg synes det kan være en god idé når man poster et manipulert bilde å ta med utgangspunktet, og si litt om hva man har ønsket å få til. Ofte spør f.eks. folk om "croppingen" er passe, -men det er det vanskelig å svare godt på uten å vite hva utgangspunktet var. Likeså, om du legger på støy og en mørkere tone i et bilde, så får du kanskje reaksjon på støyen og at det er mørkt, men hvis ikke du har fortalt / vist at det var meningen, så blir også tilbakemeldingene mindre nyttige for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...