Kenny000 Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Gjelder norsk kjøpslov i Sverige? Tror du får norsk kjøpslov når du bestiller til Norge Når en Svensk bedrift selger varer på det norske markedet til norske forbrukere, bør vedkommende forholde seg til norsk kjøpslov... Men den norske loven gjelder ikke i Sverige... :wink: Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 så lenge svenskene selger tollfritt til norge, ved at de oppretter eget lager i norge, så vil det jo si at vi handler med et firma på norsk side, og dermed norske lover. Hadde vært for lettvint å opprette et firma i peru med lager i norge, og dermed føre peruviansk angrefristlov, som er litt "dodgy" til grunn for nekting... :wink: Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 jeg har også hatt litt problemer med databutikken.com. Jeg bestillte en Thermaltake Volcano 9 Coolmod og når jeg fikk kjøleren, var selve vifte bladene knekkt fra ramma rundt. Jeg sendte mail til dem og sa i fra. De sa at det ikke var deres problem, men frakten, altså posten. Hva skulle nå jeg gjøre med det då da ??? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Gå til posten å få skrevet ut en skademelding. DrErling Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Dette er et svenskt nummer, men det funker bra. 0046-46 23 81 00 Du kommer garantert i kontakt med peter, hils han gjerne fra Pål Erik Ruen, og si at jeg gav dere nummeret, og at jeg ennå ikke har fått skjermen. TG NÆRMER SEG!!!! Ringe i mårra.... Hater disse folka asså....kommer seriøst til å tilte maks om skjermen ikke er her tirsdag altså.... Noen som vet om en adresse til et av lagrene dems? Ja, tobias, hvis du leser så send meg skjermen eller adresse. Skal bare hente en skjerm som rettsmessig tilhører meg... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 Ja...NÅ er skjermen her...SISTE dagen før TG. Ble sendt 21.02.03, kom igjen 15.04.03. Er ikke så ille det da... Lenke til kommentar
CD Skrevet 17. april 2003 Del Skrevet 17. april 2003 jeg bare minner om at kjøpsloven sier at produkter kjøpt etter juni i fjor skal repareres innen 7 dager. Tar det mer enn 7 dager skal kunden ha låneprodukt. Dersom man ikke får tilbud om et slikt produkt, og det likevel viser seg at service tar mer enn 7 dager kan man kreve produktet omlevert (nytt produkt) Meg bekjent står det ingenting i forbrukerkjøsloven om "7 dager", jeg mener å huske at det opereres med "innen rimelig tid". Kunden har aldri lovfestet rett på låneprodukt. Ved reklamasjon innen reklamasjonsfristen (som for øvrig aldri kan være kortere enn to år dersom varen ikke er ment å vare under to år), har kunden rett på omlevering eller reparasjon. Dersom dette tar uforholdsmessig lang tid kan kunden heve kjøpet og kreve erstatning (eks tapte renteinntekter på pengene mv). Har ikke loven for hånden pt, og har heller ikke tid å finne den, skal rekke bussen bfisk Kapittel 6. Gjennomføring av avtalen § 23. Leveringstidspunkt Dersom ikke annet er opplyst og avtalt, skal varen eller tjenesten leveres innen rimelig tid og senest innen 30 dager etter den dagen da forbrukeren innga kjøpetilbud (ordre). Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 17. april 2003 Forfatter Del Skrevet 17. april 2003 Dette har jeg pratet med forbrukerrådet, og de sa at butikken er pålagt å gi en LIK erstatning med mindre det var urimelig dyrt for butikken. Noe som 3500 -moms og fortjeneste ikke er. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hirr, har handlet litt derfra selv, men det skjer ikke igjen. For det første så kan de ikke få fyllt ut de lappene på pakkene skikkelig, det er ikke oppkrav, men ligger regning med alikevel (ellerno sånt, de på posten bruker lang tid hver gang) Jeg returnerte en gang to deltavifter (trodde ikke det var mulig at noe kunne bråke så jævli) og ba om to billigere coolermastervifter i stedefor, da slapp jeg ekstra betaling (ikke oppkrav). SElv om det nok ble 50 spenn til overs så dreit jo jeg i det. Fra de fikk viftene i sverige til de klarte å sende nye (de hadde mange på lager hele tiden) tok over 2 uker. Det er latterlig at en så enkel liten ting kan ta 2 uker. Heldigvis har ingenting jeg har kjøpt fra de gått i stykker.... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Det er sant som scirocco sier. Jeg sporet pakken jeg sendte, og den lå i Oslo i lang tid før den ble sendt til Sverige. Men når den først kom til sverige, ble kortet teste samme dag de fikk det + at de sende et annet kort i retur dagen etter. (Sendte inn POVgf4ti4200xp, og fikk tilbake r9500pro etter forespursel ) Denne tror jeg på når jeg ser det med mine egne lyseblå! Du sender jo pakken til databutikkens eget returlager på en adresse i Oslo. Derfra befrakter databutikken varene selv. Du kan ikke spore pakken etter den har ankommet mottaker? Slutt med diktingen. Kom med fakta. -KJ Lenke til kommentar
picachu Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 oioi.. Leste tråden her etter at jeg var bestilt ting&tang fra databutikken.com/no Sendte inn avbestilling og la inn ny ordre hos 3dfxcool.no De svart på mail sent igår kveld (Lør. 31/5) og tidlig om morgenen etter. Det ble dyrere men hvis jeg slipper tull&tøys er det definitivt verdt det. Takker boys Lenke til kommentar
abrj Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Med utgangspunkt i databutikkens egen info fant jeg følgende i Brønnøysundregistret (jeg har skrevet mer under også, blandt annet e-post adresse til databutikkens "eiere" i Norge!!!): Organisasjonsnummer: 982 579 872 Navn/Firma: DATORBUTIKEN NORSKE AS Organisasjonsform: Aksjeselskap Forretningsadresse: Sandviksveien 26 c/o Tandem Regnskap AS 1323 HØVIK Kommune: BÆRUM Postadresse: Postboks 475 1323 HØVIK E-postadresse: - Internettadresse: - Telefon: 67 11 58 00 Mobil: - Telefaks: 67 11 58 01 Registrert i Enhetsregisteret: 09.11.2000 Stiftelsesdato: 27.10.2000 Kontaktperson(er): Tom Atle Torkildsen Næringskode®: 51840 Engrosh. med datamaskiner, tilleggsuts. til datamask. samt progr.vare Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.) Også registrert i: Foretaksregisteret Merverdiavgiftsmanntallet Mer; Jeg fant en epost til Tandem-gruppen som styrer Tandberg Regnskap: [email protected] De er registrert hos et regnskapbsbyrå, ring det telefonnummret og be om å få snakke med Databutikkens kontaktperson. Du kan også sende dem en faks... I og med at databutikken har en avdeling i Norge, så er de innebefattet med norsk lov mht kjøpslov, angrefristlov osv så lenge de har solgt til deg som privatperson. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hirr, har handlet litt derfra selv, men det skjer ikke igjen. For det første så kan de ikke få fyllt ut de lappene på pakkene skikkelig, det er ikke oppkrav, men ligger regning med alikevel (ellerno sånt, de på posten bruker lang tid hver gang) Jeg returnerte en gang to deltavifter (trodde ikke det var mulig at noe kunne bråke så jævli) og ba om to billigere coolermastervifter i stedefor, da slapp jeg ekstra betaling (ikke oppkrav). SElv om det nok ble 50 spenn til overs så dreit jo jeg i det. Fra de fikk viftene i sverige til de klarte å sende nye (de hadde mange på lager hele tiden) tok over 2 uker. Det er latterlig at en så enkel liten ting kan ta 2 uker. Heldigvis har ingenting jeg har kjøpt fra de gått i stykker.... Forrige gang jeg fikk en pakke fra databutikken, måtte jeg be om " å få være så snill" å få lov til å betale. Jeg kunne bare ta pakken å gå, men de hadde vel sendt regninga hjem. Synd at databutikken er så treig med service. Leveringstid på bestillte varer og priser er veldig bra. Har handlet en del varer der, men har heldigvis ikke hatt behov for service. Bank i bor... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå