Gå til innhold

Dette er ikke god service!


Anbefalte innlegg

Da er det en ting og gjøre....

Dra rett til dem med varen isteden for å sende den.

På denne måte har dere RETT dato innlevering.

 

Skulle det ta laaaaang tid, ring 1 gang og hør med dem.

Fortsatt gal ??

Dra rett til dem og vis tryna din der.

 

Jeg hadde fan meg ikke giddet og maile som fan og ringe.

Bedre og dra direkte.

 

hoho...

 

Glimrende forslag, dra til Malmø for å klage :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk disse datoene, dette er Itbutikken, men dog en "norsk" webshop med base i utlandet........så du er ikke alene om lang behandling.

 

 

Chaintech 7VJL APOGEE - Mainboard - ATX - KT333 - processor(er) 0 / 1 - LAN EN, Fast EN 266874

Retursak opprettet: 09-01-2003 23:21:30

Teknisk undersøgelse.

05-02-2003 14:50:32 Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted.

Returnering til leverandør

05-02-2003 14:59:18 Overgivet til lager. Afventer afsendelse til leverandør.

05-02-2003 14:59:21 Overgivet til lager. Afventer afsendelse til leverandør.

Skal sendes til leverandør.

25-02-2003 17:36:08 Vare afsendt til leverandør.

Afventer varen tilbage fra reparation

08-04-2003 11:54:03 Vare modtaget fra leverandør.

Afslut retursag.

08-04-2003 11:54:13 Retursag afsluttet. Afventer nu afsendelse.

Returnering af varen til kunde.

08-04-2003 11:59:43 Vare sendt retur til kunde

Lenke til kommentar

 

jeg bare minner om at kjøpsloven sier at produkter kjøpt etter juni i fjor skal repareres innen 7 dager. Tar det mer enn 7 dager skal kunden ha låneprodukt. Dersom man ikke får tilbud om et slikt produkt, og det likevel viser seg at service tar mer enn 7 dager kan man kreve produktet omlevert (nytt produkt)

 

Meg bekjent står det ingenting i forbrukerkjøsloven om "7 dager", jeg mener å huske at det opereres med "innen rimelig tid". Kunden har aldri lovfestet rett på låneprodukt. Ved reklamasjon innen reklamasjonsfristen (som for øvrig aldri kan være kortere enn to år dersom varen ikke er ment å vare under to år), har kunden rett på omlevering eller reparasjon. Dersom dette tar uforholdsmessig lang tid kan kunden heve kjøpet og kreve erstatning (eks tapte renteinntekter på pengene mv).

 

Har ikke loven for hånden pt, og har heller ikke tid å finne den, skal rekke bussen ;)

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
I en post lengre oppe antok jeg at returpakkene ble stående på et eller annet lager, uten at databutikken registrerte returpakkenes ankomst. I din egen post litt lengre ned sier du jo nettopp dette at returpakkene står på et lager i oslo før de sendes til databutikken.

Vel, det var vel ikke akkurat det sammen som du skrev da. Men drit, du skal få den gleden..

Lenke til kommentar

glede og glede... det bryr meg ikke så voldsomt, men...

 

Mulig jeg formulerte meg anderledes, men poenget er hvertfall at databutikken bruker lang tid. Hva som skjer fra jeg har levert en returpakke til posten og løsningen kommer tilbake er egentlig ikke så interessant for meg. Det som er interessant er at det skjer innen rimelighetens grenser hva tid angår. 1,5mnd er litt drøyt.

 

Min antagelse var vel at databutikken lot ting stå på sitt lager uten å ankomstregistrere det. Det er jo ikke helt riktig, men det er ikke så sinnsykt langt fra sannheten... Forskjellen er at det er noen andre sitt lager.

 

Men drit i. Nå skal jeg støvsuge bilen.

 

notknowing.gif

Lenke til kommentar

Oppdatering:

En fur RINGTE MEG!!! Desverre var jeg ikke tilgjengelig da, men jeg så at jeg hadde fått en mail, og der sier en tekniker-fyr at dette var rart. Det er ikke noe galt med den!! Duuhh.. Det er det jeg har fortalt handlingsløse (peneste ordet jeg fant) peter i flere telefoner!!!

Uansett har jeg sendt mail til forbrukerrådet, og men jeg har ikke fått svar ennå.

 

Noen som vet om en adresse til databutikken???

Noen som har tlf/mail til en sjef i databutikken. Sendt han en mail eller.no

 

Dette går meg på nervene!!!! Har fortalt peter at jeg kommer å henter skjermen fredag, og da blir det ikke ryddig i lageret dems. Noen som trenger noe :p

BTW: Det aller siste var kødd.

 

 

Kom på en ting, hvis flere går sammen, skulle vi fått moderatorer til å sette opp en priorotert tråd/artikkel om problemene vet databutikken.com

Lenke til kommentar

Oppdatering.

Fikk mail fra han service-fyren, som tydligvis ikke hadde sett den andre mailen der jeg forklarte saken, men bare den der jeg sa ifra at jeg startet denne tråden.

Er ikke noe rart at det går tregt med mailer hvis ikke engang de ansatte leser sine egne mailer...

Lenke til kommentar

Oppdatering2.

Service-fyren sender skjermen min i morgen. Er litt usikker på om det skjer, men det skjer noe, men jeg lever i håpet. O kjære Iiyama...

 

Men dette er fortsatt for dårlig. Prøve å få kontakt med forbrukerrådet en gang til. Dette skal etterforskes, de har brutt flere retningslinjer.

Lenke til kommentar
jeg bare minner om at kjøpsloven sier at produkter kjøpt etter juni i fjor skal repareres innen 7 dager. Tar det mer enn 7 dager skal kunden ha låneprodukt. Dersom man ikke får tilbud om et slikt produkt, og det likevel viser seg at service tar mer enn 7 dager kan man kreve produktet omlevert (nytt produkt)  

 

Stemmer for at du krever peise ny skjerm!

Selv om det ikke var feil på den, så har dem rota ved 1. å ikke si i fra om stripene til å begynne med og 2. ved å ikke få den levert tilbake.

 

Stemmer dette. De sa d på TV2 hjelper. Var noe angående mobil-reparasjon tror jeg.

Mener du har krav på godtgjørelse. Går ikke an å behandle kunder på den måten!

Lenke til kommentar
ehm.. er det bare jeg som misforstår her, eller har en skjerm som alltid kommer med to horisontale striper, blitt levert tilbake fordi stripene er der?

 

Ja.

Uvitende meg, klaget på dette. Ville ikke ha en skjerm til 3.5K med striper.

Retuern ble GODKJENT!!! Og helvete startet.

Dette er helt villt.

 

Kom gjerne med gode opplevelser til databutikken folkens.

Lenke til kommentar

Jeg var litt for rask, men det skulle da ikke være mye forlangt at de da sendte en mail om at dette ikke var godkjent.

 

Og kjøpene mine gikk feilfritt. Fikk varene får jeg egentlig skulle :woot: , men når det skjedde noe (eller ikke), så raser hele systemet sammen.

 

Sendte inn en mail om et tastatur som klikka for lang tid sia, men der har jeg ikke hørt stort.

 

Muttern fikk dratt meg ned på elkjøp, der de har samme tastatur, og spurte om de kunne gjøre noe.

Fyren testa det ikke, da jeg hadde gjort det, og etter hvert sa han at bare vi kunne skaffe kvittering, skulle han ta kontakt med microsoft. DET er service. Selv om ikke tastaturet var kjøpt der engang, så var han villig til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg et soyo HK som spiste cpuer derfra. Gikk med en xp2000 og en duron1200 før jeg sendte kortet inn. Cpuene gikk sundt under oppstart før post bildet kom. Tok ca 1 sek fra jeg trykket på knappen til prosessoren tok kvelden. Dette skjedde ikke alltid, kun under noen oppstarter. XP 2000 tok kvelden førsdte gangen jeg startet maskinen. Duronen tok kvelden etter et par dager under en oppstart.

Jeg sendte en detaljert beskrivelse av hva som skjedde til itbutikkenetter at jeg hadde sendt prosessor tilbake til komplett for å skjekke at det ikke var jeg som hadde knust kjernen.

Jeg sendte flere brev da det tok 3 uker før de fikk pakken, påsto at det var posten sin feil selvsagt. Da jeg snakket med posten sa de at de hadde levert pakken på lageret(der komponentene lagres før de kjøres av databutikken til sverige) før jeg fikk muligheten til å stoppe dem hadde sendt hovedkortet tilbake. Det virket ikke som de hadde lest feilbeskrivelsen en gang. han hadde prøvd en oppstart med en xp 1900 og bootet windows før han sendte det tilbake. Jeg fikk hovedkortet 1 uke senere. Bare for å skjekke satte jeg i den nye xp2000 jeg fikk av komplett. POFF, der gikk det en til prosessor. Da jeg sendte mail til databutikken der jeg sa at den ikke virket allikevel fikk jeg bare til svar at jeg garantert hadde montert kjøleren feil, formulert på en frekk måte. Selv om jeg hadde fått dokumentert at jeg ikke hadde knust coren. Laget av goop fra cpu som var igjen på kjøler etter demontering var helt firkantet og jevnt. Etter det frekke svaret jeg fikk i forige mail svarte de aldri lenger, så jeg begynte å bli desperat.

De gangene den startet kom jeg aldri skikkelig inn i bios, så etter litt lesing på diverse forum tok jeg en bios flash, med hjelp av en annen duron jeg lånte av en kamerat. Har ikke hatt problemer siden. Har vært helt stabilt i et halvt år nå.

 

Nå kjøper jeg ikke brennecder en gang fra den drittbutikken, bedre service og kjekkere betjening på chlas ohlson.

 

TIL Moderator: Hadde vert fint om du kunne prioritere denne tråden, hvor folk kan slenge på sine skrekk eksempler om databutikken.(sikkert mange av dem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...