Gå til innhold

Dette er ikke god service!


Anbefalte innlegg

Sitter i vilt sinne etter å atter en gang fått vite at skjermen min ikke er ferdig behandlet på databutikken :evil:

Sendte den inn 21.02.03, men ifølge peter i kundeservice var den ikke inne før 03.03.03, men nå er det jo 07.04.03!! Herregud det er jo over en måned siden jo!!

 

Sendte mail like i begynnelsen av februar, men fikk ikke svar. Ringte, og da skjedde det noe. Det jag klaget på var striper i skjermbilde på en monitor med trinitron bilderør, og det fant jeg senere ut at skulle være slikt. Men tok folka på databutikken får god fisk.

 

I de siste telefonene har jeg være direkte sint, men ikke usaklig. I begynnelsen jattet jeg bare med, men det funka ikke. Det kom etterhvert frem at pakken ikke var i deres hender før 03.03.03, og i telefoner før det sa peter i databutikken at det skulle ta en uke, skulle være meg i hende i slutten av uka, men den var jo ikke inne til dem engang, men det er slikt de ikke sier noe om!! :evil::evil:

 

Jeg har kontaktet forbrukerrådet, men vet ikke hva de kan gjøre. Måtte bare si ifra dette til dere, jeg gikk selv i fella med at det var så billig der, men de SUUUUGER på service, og da hjelper pris så lite.

 

Noen som har lignende saker anbefaler jeg å sende mail til forbrukerrådet, er vi flere er vi sterkere.

 

BTW: noen som har hatt smertefri retur på databutikken, kan jo hende bare jeg har fått all uflaksen på alle kjøperene deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.databutikken.com

 

En stakkars kammerat av meg sendte i retur et POVGF4Ti4200 som døde på seg for, tja, husker ikke helt, men LEEEEEEENGE siden... Det skjer liksom ikke noe. Mailer blir overhodet ikke tatt seriøst, man må som regel ringe for at det skal skje noe. ("skje noe" i betydning av at de i det hele tatt gidder finne kortet på lageret. Så skal de bruke en måned eller to på å vurdere om kortet "kunden" fortjener nytt).

 

Etter at de har vurdert om kunden får nytt, så kan jeg tenke meg at de legger det nye kortet på lageret, helt til kunden ringer og lurer på hvor det blir av. Da sender de det.

 

Det er penger å spare på sånnt.

 

:-?

Lenke til kommentar
I de siste telefonene har jeg være direkte sint, men ikke usaklig. I begynnelsen jattet jeg bare med, men det funka ikke. Det kom etterhvert frem at pakken ikke var i deres hender før 03.03.03,  og i telefoner før det sa peter i databutikken at det skulle ta en uke, skulle være meg i hende i slutten av uka, men den var jo ikke inne til dem engang, men det er slikt de ikke sier noe om!! :evil:  :evil:  

Anngående tidspunktet som databutikken.com skal få skjermen er jo ikke demmes feil, men posten (eller andre forsendings firmaer) sin feil.

Lenke til kommentar
I de siste telefonene har jeg være direkte sint, men ikke usaklig. I begynnelsen jattet jeg bare med, men det funka ikke. Det kom etterhvert frem at pakken ikke var i deres hender før 03.03.03, og i telefoner før det sa peter i databutikken at det skulle ta en uke, skulle være meg i hende i slutten av uka, men den var jo ikke inne til dem engang, men det er slikt de ikke sier noe om!! :evil::evil:

Anngående tidspunktet som databutikken.com skal få skjermen er jo ikke demmes feil, men posten (eller andre forsendings firmaer) sin feil.

 

Du skal vite at komponenter som sendes til databutikken antageligvis ligger en del dager på div lager før de blir registrert ankommet. Altså, min konklusjon er at de vet de suger på returbehandling, derfor skyver de noe av skylda over på fraktselskapet, ved å vente i det lengste med å registrere returen ankommet...

 

just my two cents...

Lenke til kommentar
Du skal vite at komponenter som sendes til databutikken antageligvis ligger en del dager på div lager før de blir registrert ankommet. Altså, min konklusjon er at de vet de suger på returbehandling, derfor skyver de noe av skylda over på fraktselskapet, ved å vente i det lengste med å registrere returen ankommet...

 

just my two cents...

Høres ut som du antar dette og ikke vet det med sikkerhet.

Lenke til kommentar
antageligvis

Høres ut som du antar dette og ikke vet det med sikkerhet.

 

Det har du helt rett i. Jeg antar dette. Ikke vet jeg det med sikkerhet heller. Det eneste jeg vet er at det tar ufattelig lang tid med retur på databutikken. Og det er ikke posten sin skyld. punktum. finale.

 

:wink:

Lenke til kommentar

Når det gjelder databutikken sendes først returpakkene til et lager i Oslo. Når det har blitt mange nok pakker der sender de pakkene til Sverige for reparasjon. Det er vanlig at pakkene er rundt 14 dager i Oslo før de kommer til Sverige. Selv om det lukter svidd av sånt er det desverre slik det er. Opplevde selv at databutikken brukte halvannen måned på retur av en harddisk. Heretter bruker jeg kun store norske webbutikker når jeg bestiller varer. Selv om de koster litt mer er de oftes mye bedre på kundebehandling.

Lenke til kommentar

Det er sant som scirocco sier. Jeg sporet pakken jeg sendte, og den lå i Oslo i lang tid før den ble sendt til Sverige. Men når den først kom til sverige, ble kortet teste samme dag de fikk det + at de sende et annet kort i retur dagen etter. (Sendte inn POVgf4ti4200xp, og fikk tilbake r9500pro etter forespursel :D)

Lenke til kommentar
Når det gjelder databutikken sendes først returpakkene til et lager i Oslo. Når det har blitt mange nok pakker der sender de pakkene til Sverige for reparasjon. Det er vanlig at pakkene er rundt 14 dager i Oslo før de kommer til Sverige. Selv om det lukter svidd av sånt er det desverre slik det er. Opplevde selv at databutikken brukte halvannen måned på retur av en harddisk. Heretter bruker jeg kun store norske webbutikker når jeg bestiller varer. Selv om de koster litt mer er de oftes mye bedre på kundebehandling.

Vel, hvis du leser dette brevet som jeg fikk litt senere så ser det kanskje ut som om at de har et problem med å returnere (og sende) pakker. De burde kanskje bytte forhandler og ta kontakt med posten selv. :shrug:

Lenke til kommentar

Hmmm, ser ut som om mine antagelser ikke var så ute på tur alikevel...

Synd at det skal være slik. Altså, ikke at mine antagelser er riktige, men at det skal gå så lang tid på retur.

Mine antagelser viser seg vel stort sett å være riktige bestandig.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Da er det en ting og gjøre....

Dra rett til dem med varen isteden for å sende den.

På denne måte har dere RETT dato innlevering.

 

Skulle det ta laaaaang tid, ring 1 gang og hør med dem.

Fortsatt gal ??

Dra rett til dem og vis tryna din der.

 

Jeg hadde fan meg ikke giddet og maile som fan og ringe.

Bedre og dra direkte.

 

hoho...

Lenke til kommentar
Da er det en ting og gjøre....

Dra rett til dem med varen isteden for å sende den.

På denne måte har dere RETT dato innlevering.

 

Skulle det ta laaaaang tid, ring 1 gang og hør med dem.

Fortsatt gal ??

Dra rett til dem og vis tryna din der.

 

Jeg hadde fan meg ikke giddet og maile som fan og ringe.

Bedre og dra direkte.

 

hoho...

 

jeg bare minner om at kjøpsloven sier at produkter kjøpt etter juni i fjor skal repareres innen 7 dager. Tar det mer enn 7 dager skal kunden ha låneprodukt. Dersom man ikke får tilbud om et slikt produkt, og det likevel viser seg at service tar mer enn 7 dager kan man kreve produktet omlevert (nytt produkt)

 

Stemmer for at du krever peise ny skjerm!

Selv om det ikke var feil på den, så har dem rota ved 1. å ikke si i fra om stripene til å begynne med og 2. ved å ikke få den levert tilbake.

Lenke til kommentar
Hmmm, ser ut som om mine antagelser ikke var så ute på tur alikevel...

Og hvordan ser du det?

 

I en post lengre oppe antok jeg at returpakkene ble stående på et eller annet lager, uten at databutikken registrerte returpakkenes ankomst. I din egen post litt lengre ned sier du jo nettopp dette at returpakkene står på et lager i oslo før de sendes til databutikken.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Da er det en ting og gjøre....

Dra rett til dem med varen isteden for å sende den.

På denne måte har dere RETT dato innlevering.

 

Skulle det ta laaaaang tid, ring 1 gang og hør med dem.

Fortsatt gal ??

Dra rett til dem og vis tryna din der.

 

Jeg hadde fan meg ikke giddet og maile som fan og ringe.

Bedre og dra direkte.

 

hoho...

 

Glimrende forslag, dra til Malmø for å klage :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...