medlem-82104 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! I anledning jul har jeg tenkt til å ønske meg anlegg til min nydelige Nissan Primera 1994 modell (2.0 liter - stasjonsvogn ) Jeg har en nok så fattig Bilstereo fra før av: Pioneer DEH-2000MP. Hadde tenkt å erstatte originalhøyttalerne med ett par nye, men nå har det seg slik at jeg ikke aner hvor store originalhøyttalerne er, men kan tenke meg at de er forholdsvis små. Men har ikke så lyst til å begynne å skjære i bildørene mine! Noen som har noen gode merker og modeller å foreslå? Har hørt at Pioneer og Ground Zero lager gode høyttalere. Tenkte meg ett par høyttalere som ligger på mellom 500 - 1000,- Tenkte at jeg skulle skaffe med en sub etterhvert, men da må jeg også gå til innkjøp av forsterker og delefilter (?) som jeg ser på som en litt dyrere investering. Flott om høyttalerne er lettdrevne og kan spilles høyt med uten å vrenge seg! På forhånd, takk! Andak Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Selv har jeg hatt gode erfaringer med frontsett fra Hertz. Har hørt frontsett til rundt tusenlappen fra Hertz, og det spilte bra til prisen. Ellers er kanskje forsterkere fra Dynabel verdt en titt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Pioneer høyttalere, til under 1000lappen, er ikke noe å ha... Focal, seas, og morel, så er du på trygg grund Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Forsterkar bør du få deg med ein gang for å drive fronthøgtalere. Er du sikker på at du må skjære i døra? Det er ikkje berre eit perforert område framfor høgtalarane for at lyden skal komme ut? Eg har montert eit frontsett (mellomtone+diskant) i Primea 98-mod, var ikkje noko problem å demontere døra, skifte originalhøgtalar som var montert på døra samt borre hull for diskanten høgare oppe på døra. Om eg skulle kjøpt og montert nytt ville eg sett etter ein fysisk liten forsterkar det er plass til framme ein stad. Er litt pes å trekke kablar heilt bak. Skal du ha frontsett med diskant så ikkje plassér høgpassfilteret i døra, trekk heller to kablar ut og la den stå innandørs. Det er eit fuktig miljø under og rundt vindauga, det er uheldig for eit elektronisk kretskort. Blir meir jobb å skifte og. Endret 13. desember 2008 av Zeph Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takk for gode tips! Saken er at med en gang jeg skal investere i forsterker så blir prisen fort litt stivere... Tror du ikke at spilleren vil drive ett par fronthøytalere, greit? Jeg tenkte at hvis jeg fant høyttalere som var like mange tommer som originalhøytalerne så munne jeg bare bytte de uten noe annetr pes Andak Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det går fint an å drive frontsettet med spilleren, men da utnytter du gjerne bare en tiendedel av potensialet til høyttalerne. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 I see Joda.. får vel investere i noe godt noe når jeg først skal kjøpe! Jeg jobber i en elektrobutikk så får stort sett tak i alt mulig. Noen som har noen gode råd? Tror jeg trenger frontsett på 13 cm. Tenkte kanskje på et kompsett? Så jeg får diskanten oppe på dashbordet. Noen som har gode erfaringer med dette? Andak Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg ville ha kjøpt et komponent sett om jeg var deg. Når du får dette i bilen bør du ha lang ledning på diskanten i begynnelsen, og så flytter du rundt på diskantene og prøver forskjellige posisjoner, slik at lyden blir slik du vil ha den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå