RF Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei Jeg har lett etter el-gitar en stund nå, men jeg har ikke så mye peiling og det er så mye å velge mellom. Jeg leter etter allsidig gitar jeg kan leve med en stund og har en genial metal-sound og samtidig en vakker clean. Prisen kan være fra ca. 4000 til max 8000,- Gitaren trenger ikke nødvendighvis ikke å være ny. Ville hvert fint med noen tilbakemedlinger og egne erfaringer av kjøp av gitar. Kom gjerne med forslag om forsterkere også hvis du har en på hjertet. Takk på forhånd Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hva mener du med metal? Nevn noen band og hva du hører på... Første jeg tenker på i den prisklassen er PRS SE... Skal du ha med eller uten vib-arm? Lenke til kommentar
RF Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Med metal mener jeg Metallica osv... Jeg vet ikke om jeg skal ha vib-arm eller ikke, det er vel kanskje det greieste hvis jeg skal ha gitaren en stund, eller? Endret 13. desember 2008 av RF Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 valg av gitar bør ikke være avhengig av vib-arm. Dette er morsomt å ha, men du får effekter som kan simulere det om du skulle få behov for det. Jeg vil selv annbefale en norskdesignet gitar jeg selv har med Humbuckers, Nebelung Riffmeister. Denne er utrolig billig med tanke på at det er et opplag av 100 gitarer, da den ny koster 5600 ny, rundt 4000 brukt. Du kan kjøpe den av han ny på finn.no http://www.nebelungguitars.com/ Ellers burde du unngå gitarer med single coil-mikrofoner om du vil ha en gitar for heavy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå