Gå til innhold

Wii-spill i 2010/2011

kilik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2009 blir et strålende år for Wii. God liste, mange av disse regner jeg også med siden min vil ta opp på vår liste som kommer en gang ut på nyåret.

Personlig ser jeg mest fram til The Conduit og Another Code Wii.

Når det gjelder Sadness fra Nibris så har det vært stille i lengre tid. Tror ikke vi kan forvente noe før 2010.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Blir spanande å sjå kva dei får til med Red Steel 2 og motionplus. Ein draumar jo sjølvsagt om 1:1 sverdhandtering. Får håpe folka har lært litt av feila dei gjorde forrige gong, sjølv om Red Steel er eit heilt kurrant spel.

Personleg gleder eg meg mest til The Conduit :)

Lenke til kommentar

Bra tiltak kilik! Fin liste, men den mangler noen spill(f. eks Little King's Story og Muramasa: The Demon Blade).

Det er nok ikke mange som vil si at Wii har hatt et bra år i år. Nintendo har vært slappe på spillfronten helt siden SSBB kom ut, og tredjepartutgiverene har kun gitt ut en håndfull med gode spill. 2009 ser derimot mye bedre ut. Nintendo har en del spennende spill på gang, og det ser ut til at de fleste tredjepartstudioene har oppdaget at Wii har bedre innmat enn PS2.

Jeg håper virkelig at Deadly Creatures blir et bra spill. Det er skittent, brutalt og blodig. Jeg liker at spillet ikke handler om "den vennlige skorpionen Stingy og vennene hans" eller noe slikt. Det er ingen fargesprakende triks som lyser opp skjermen hver gang man bruker dem, insektene er stumme og det virker som om utviklerene har gjort en god jobb for å få spilleren til å føle seg som et insekt. Gameplayet vil nok ikke bryte noen grenser, men stilen og konseptet ser ut til å bli et friskt pust sammenlignet med de fleste current-gen spillene som er under utvikling.

Muramasa, Little King's Story, The Conduit, MadWorld, House of the Dead: Overkill og Sin & Punishment 2 blir sikkert gode spill. Og så håper jeg selvsagt på at Sonic finner tilbake til godformen igjen(:(). I tillegg har vi spillene som kommer i 2010 eller som ikke har fått lanseringsdato ennå: Pikmin 3, Zelda, Dragon Quest X, No More Heroes 2, CC: Crystal Bearers, Monster Hunter 3 og det neste Tales of-spillet.

Jeg har blandede meninger om Play on Wii serien. Det er flott at disse spillene får nytt kontrollsystem og ekstra innhold, men hvor mye vil Nintendo ta for de? Jeg antar at de vil bli solgt for full pris i Norge(norske forhandlere, se: RE4 Wii Edition). Det hadde dog vært fint om de ikke kostet like mye som nye spill.

Totalt sett så er lineupen mye bedre enn 08-lineupen. Og nå er ikke alle 09-spillene annonserte heller.

Lenke til kommentar

Gleder meg mest til The Conduit. Skal kjøpe det, Red Steel 2 (eneren først, har ikke spilt det enda) og Wii Sports Resort.

Slippdatoer står på Gamer.no også, men personlig syns jeg det er best slik som trådstarter har gjort det, med bilde og litt info om spillet.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Eneste jeg ser frem til er Red Steel 2. Koste meg svært med eneren. Blir spennende å se hva de kan gjøre med Motion Plus. Vil det bli slik at en må ha det for å spille spillet? Vil det følge med spillet?

Venter til vi har fått sett litt av det før jeg gleder meg. Red Steel var langt bedre enn mange skal ha det til, men en oppfølger vil ikke automatisk gjøre det bedre. Men jeg håper Ubisoft lærte av feilene de gjorde med Red Steel, og kanskje kan de ta seg litt bedre tid denne gangen. Noe Red Steel på mange måter led av. Hindret meg ikke i å like spillet derimot.

Ville også ha tatt med Mushroom Men: The Spore Wars. Veldig originalt konsept og ser meget lovende ut.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Red Steel hadde eit svært trongt tidsbudsjett, samt stort press for å halde denne tidsfristen. Dette gjorde nok at utviklarane måtte ta sikre og enkle løysingar i forhold til kva dei ellers ville ha gjort. Eg trur nok Red Steel 2 virkeleg kjem til å verte noko. I alle fall håpar eg det :)

Lenke til kommentar
Wow. Det kommer faktisk gode / interessante titler til Wii? Hvem hadde trodd det? Dette virker faktisk litt lovende...

Mange av oss har hele tiden sagt at utgiverene ville komme om bord etter hvert som salgstallene til Wii økte.

Her er to nye trailere. DR kommer i 09 og "Tales of"-spillet har ikke lanseringsdato ennå.

Dead Rising Wii

"Tales of" Wii

Dead Rising ser bedre ut enn sist det ble vist frem. Det ser ut som at de også har lagt til en del nye gjenstander og gameplayelement som skateboard og raske zombier.

Lenke til kommentar

Nintendos releaseliste for 1.kvartal. Ikke de store overraskelsene, omtrent som antatt i førsteposten.

* Chrysler Classic Racing (ZOO) - 9 Jan 2009

* Jeep Thrills (formerly Let's Off Road) (ZOO) - 9 Jan 2009

* Army Men: Soldiers of Misfortune (ZOO) - 16 Jan 2009

* Skate City Heroes (ZOO) - 16 Jan 2009

* Story Hour Adventures (ZOO) - 16 Jan 2009

* Story Hour Fairy Tales (ZOO) - 16 Jan 2009

* NeoPets Puzzle Adventure (Capcom) - 23 Jan 2009

* Twin Strike: Operation Thunder (ZOO) - Jan 2009

* Riding Stables (dtp young entertainment) - Jan 2009

* Music Party (dtp young entertainment) - Jan 2009

* Ultimate Band (Disney) - 5 Feb 2009

* NEW PLAY CONTROL! Pikmin (Nintendo) - 6 Feb 2009

* Hotel For Dogs (505 Games) - 6 Feb 2009

* NARUTO Clash of Ninja Revolution 2 European Version (TOMY / Nintendo) - 13 Feb 2009

* Deadly Creatures (THQ) - 13 Feb 2009

* CM 2 - World Kitchen (505 Games) - 20 Feb 2009

* The Destiny of Zorro (505 Games) - 27 Feb 2009

* House of the Dead: Overkill (SEGA) - Feb 2009

* Ben 10: Alien Force (D3Publisher) - Feb 2009

* Onechanbra-Bikini Zombi Slayers (D3Publisher) - Feb 2009

* Mushroom Men: The Spore Wars (SouthPeak Games) - Feb 2009

* Pirates versus Ninja (SouthPeak Games) - Feb 2009

* CID The Dummy (Oxygen Games) - Feb 2009

* Tenchu Shadow Assassins (Ubisoft) - 5 Mar 2009

* Yamaha Supercross (ZOO) - 6 Mar 2009

* Big Foot Collision Course (ZOO) - 6 Mar 2009

* Diva Girls: Princess on Ice (505 Games) - 6 Mar 2009

* Smiley World Island Challenge (ZOO) - 13 Mar 2009

* Jelly Belly Ballistic Beans (ZOO) - 13 Mar 2009

* Sim Animals (EA) - 23 Mar 2009

* Little King´s Story (Rising Star Games) - 28 Mar 2009

* NEW PLAY CONTROL! Mario Power Tennis (Nintendo) - Mar 2009

* Sonic and the Black Knight (SEGA) - Mar 2009

* MADWORLD (SEGA) - Mar 2009

* Diabolik: The Original Sin (Black Bean /Lago Srl) - Mar 2009

* Bob the Builder: Festival of Fun (Mastertronic) - Mar 2009

* AMF Bowling World Lanes (Bethsofteurope) - Q1 2009

* Runaway The Dream of the Turtle (Focus Home Interactive) - Q1 2009

* Job Island (Hudson Soft) - Q1 2009

* Kororinpa 2 (working title) (Hudson Soft) - Q1 2009

* King of Fighters Collection: The Orochi Saga. (Ignition) - Q1 2009

* Samurai Shodown Anthology (Ignition) - Q1 2009

* Jillian Michaels´ Fitness Ultimatum 2009 (Koch Media / Deep Silver) - Q1 2009

* Castlevania Judgment (Konami) - Q1 2009

* PES 2009 (Konami) - Q1 2009[/b]

* Cake Mania - In the Mix ! (Majesco/Codemasters) - Q1 2009

* Escape The Museum (Majesco/Codemasters) - Q1 2009

* Rock Revolution (Konami) - Q1 2009

* Hysteria Hospital: Emergeny Ward (Oxygen Games) - Q1 2009

* Roogoo (SouthPeak Games) - Q1 2009

* Brave: A Warrior’s Tale (SouthPeak Games) - Q1 2009

* Line Rider 2: Unbound (InXile) - Q1 2009

* PurrPals II (InXile) - Q1 2009

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...