Amento Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Som tittelen sier så får jeg ikke signal til skjermen min og ikke strøm til USB (Tastatur og mus lyser ikke, som de egentlig skal). Jeg har sjekket minne og skjermkortet uten noe forandring under oppstart. Så nå lurer jeg: Kan det egentlig være noe annet en hovedkortet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Tja, er du 100% sikker på at psu virker? (om gpu egentlig skal være psu så er det store sjangser for at det er hk om du ikke har bommet fullstendig koblingsmessig). Lenke til kommentar
Amento Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Nope,, GPU skal være GPU. Har egentlig ikke testa PSU så veldig mye, åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
fliZtie Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Har du evt sjekket at alle kabler sitter godt i fra PSU til Hovedkort? Samt at alle nødvendige kabler der er i? Jeg stresset meg fillerusk en gang fordi jeg glemte en 4pins midt på hovedkortet ;p Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Du kan prøve dette programmet occt : http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=208404 Lenke til kommentar
Amento Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Åssen skal jeg kjøre et program på en PC som ikke funker? Uansett, skal teste en annen PSU i kveld så får vi se om det blir noe forandring ... Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 kan være at hovedkortet ditt har to strømtilkoblinger.. ene vanlige brede, og en annen 4pins.. eller no.. sjekka at du har kobla begge? Lenke til kommentar
Amento Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Hmm. Det eneste jeg har kobla til hovedkortet (utenom 24-pins) er en 8-pins kontakt. Var 4-pins med et lokk over de andre 4 så jeg tok av lokket og satte i 8-pins. Skal sjekke hovedkortet for sikkerthets skyld. Takker for tipset Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Åssen skal jeg kjøre et program på en PC som ikke funker? Uansett, skal teste en annen PSU i kveld så får vi se om det blir noe forandring ... oops Du kan jo prøve å jumpstarte psu, bare google it up Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hvis alt er koblet som det skal er det somregel ram, på andreplass kommer hovedkortet med god margin etter mine erfaringer. Har du prøvd å restarte cmos? Kan også være at du har noe komponenter som ikke er så glad i hverandre selv om det er ganske sjeldent. Prøv også å mikse litt med ram slotter. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Yay! Fikk signal til skjermen nå og PCen ser ut til å fungere! Det eneste jeg har gjort noe med er minne så det er helt klart der det var et problem. Sikkert en brikke som er defekt da? Og en ting til: Ved en av minneslotsa så lyser det. Det lyser ved den første sloten for den oransje kanalen, har nå i en brikke kun i den andre sloten, oransje kanal. Hva betyr dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå