Gå til innhold

Lyst på blitz til kameraet, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke blitser som er laget for Olympus, eller blitser som har manuelle muligheter (slik som eldre blitser som har vanlig auto). FL 36 er glimrende, men du trenger ikke modellen med R. Den er laget for kamerahus som har trådløs styring av blits, slik som E-3. Du trenger en blitskabel for å bruke blitsen av huset med E-420. Det koster ekstra, men du slipper å betale for R-en.

 

Det finnes flere merker enn Olympus som lager blitser for deres kamerasystem. Metz og Sigma er mest kjent i Norge, men det finnes mange flere enn det.

Lenke til kommentar
Du kan bruke blitser som er laget for Olympus, eller blitser som har manuelle muligheter (slik som eldre blitser som har vanlig auto). FL 36 er glimrende, men du trenger ikke modellen med R. Den er laget for kamerahus som har trådløs styring av blits, slik som E-3. Du trenger en blitskabel for å bruke blitsen av huset med E-420. Det koster ekstra, men du slipper å betale for R-en.

 

Det finnes flere merker enn Olympus som lager blitser for deres kamerasystem. Metz og Sigma er mest kjent i Norge, men det finnes mange flere enn det.

Her må vi korrigere deg PM. E-420 og E-520 (samt E-30) har trådløs blitsstyring. :)

 

Dessuten er FL-36R ikke mye dyere enn FL-36.

 

FL-36 er en god blits. Den trenger gjerne litt tid på å lade siden den bare bruker to batterier, men bruk gode batterier og det er et mindre problem. FL-36 passer ypperlig på E-4x0-kameraene, som hånd i hanske.

 

Jeg skrev et mer utfyllende svar til til Manskow, les gjerne det. :)

Lenke til kommentar

Ahh, da blir det nok en FL-36R snart da: D

Men, tenkte på den pakka jeg linka til, får med FL-36R, kameraveske, stativ, rensesett, oppladbare batterier med lader for 229 dollar +frakt, så kan ikke være ille det?

Jeg har ikke egen veske, og heller ikke eget stativ, så trur jeg går for den pakka..

 

Men, mener dere at det er verdt det?

Lenke til kommentar
Ahh, da blir det nok en FL-36R snart da: D

Men, tenkte på den pakka jeg linka til, får med FL-36R, kameraveske, stativ, rensesett, oppladbare batterier med lader for 229 dollar +frakt, så kan ikke være ille det?

Jeg har ikke egen veske, og heller ikke eget stativ, så trur jeg går for den pakka..

 

Men, mener dere at det er verdt det?

Du bør ihvertfall være oppmerksom på at utstyret som pleier å følge med i sånne ebay-pakker ikke pleier å holde spesielt høy kvalitet. Jeg er litt skeptisk til det stativet (selges fra 17$ på amazon.com), det er jo dumt å kjøpe et stativ som står og vingler fordi det er ustabilt.

 

 

 

 

Jeg tror heller jeg ville kjøpt blitzen og utstyr i butikk i norge. Da slipper du betale frakt + moms + fortollingsgebyr. Sjekk ut japan photo f.eks.

 

http://www.japanphoto.no/product/stativer/...on-sherpa-600r/

 

http://www.japanphoto.no/product/blits/oly...olympus-fl-36r/

 

 

 

Vil ikke tro det blir noe dyrere enn pakken fra ebay, men stativet er av bedre kvalitet, og hvis blitzen går i stykker/ikke virker så er det en stor trygghet å ha kjøpt den i norge.

Lenke til kommentar
Du kan bruke blitser som er laget for Olympus, eller blitser som har manuelle muligheter (slik som eldre blitser som har vanlig auto). FL 36 er glimrende, men du trenger ikke modellen med R. Den er laget for kamerahus som har trådløs styring av blits, slik som E-3. Du trenger en blitskabel for å bruke blitsen av huset med E-420. Det koster ekstra, men du slipper å betale for R-en.

 

Det finnes flere merker enn Olympus som lager blitser for deres kamerasystem. Metz og Sigma er mest kjent i Norge, men det finnes mange flere enn det.

Her må vi korrigere deg PM. E-420 og E-520 (samt E-30) har trådløs blitsstyring. :)

 

Dessuten er FL-36R ikke mye dyere enn FL-36.

 

FL-36 er en god blits. Den trenger gjerne litt tid på å lade siden den bare bruker to batterier, men bruk gode batterier og det er et mindre problem. FL-36 passer ypperlig på E-4x0-kameraene, som hånd i hanske.

 

Jeg skrev et mer utfyllende svar til til Manskow, les gjerne det. :)

Det var nytt for meg. Jeg trodde ikke 4x0 og 5x0 hadde det. Da er det bare til å kjøre på, for jeg har gode erfaringer med FL-36.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...