gamerman Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hei Jeg har blitt litt forvirret i det siste av 3G, edge og gprs. Jeg vet at edge og 3g kan brukes til wap. Men jeg vil helst ikke bruke 3G til å ringe med. På min ny mobil så kan jeg velge dette : UTMS , GSM 900/ 1800 og GSM 1900 Når jeg velger UTMS så får jeg et 3G merke der jeg har signal styrken, og når jeg velger GSM 900/1800 så får jeg en E (som da etter manualen betyr Edge i bruk). Hvis jeg velger GSM 1900 så får jeg ingen dekning i det hele tatt. Spørsmålet er, jeg skal bare ringe, sms og mms samt litt forskellig med denne telefonen. Men jeg vil ikke bruke 3G fordi det tapper mer batteri har jeg fått høre. Så derfor spør jeg, hvordan kan jeg gjøre slik at telefonen sparer mest batteri og er best for mitt bruk? Er forresten EDGE aktivert som "internett trafikk" når det er en slik E opp i hjørnet? Håper virkelig jeg kan få svar Endret 12. desember 2008 av gamerman Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 UMTS = 3G Velg GSM 900/1800. GSM 1900 brukes vel meg bekjent ikke i Norge (såvidt jeg har forstått). Dette vil øke batterilevetiden mellom hver lading. E i hjørnet indikerer at EDGE er slått på. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå