Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hei, som sagt i en tidligere post har jeg kjøpt ny pc, å dermed fått noen problemer.. Har klart og løst det meste hittil med noen macgyver triks, men dette er noe jeg ikke skjønner meg på. Har disse ram brikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054 Som dere ser skal dem være på 2048 mhz, men i bios og i system på kontrolpanel står det at de er på 1700mhz.. hvordan får jeg det ordnet? Endret 12. desember 2008 av Xcon94 Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 For det første snakker du om minne, ikke busshastigheten. For det andre er det vel ingenting du kan gjøre med dette. Minneprodusenter (på samme linje som mp3 fabrikanter, eksterne hardisker osv...) har de løyet litt om antall mb der. I de fleste tilfeller er det bare 50-100 mb som skiller dette så jeg syntes ditt tilfelle høres merkelig ut. Jeg tar sikkert feil, men det er slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Ja mener seff mb, sorry.. Men å si at det er 2gb ram, åsså er det egentlig 300mb mindre, er jo ikke å være "unøyaktig". Det er jo rett og slett svindel.. Å d må jo finnes en måte å få det ordnet på ? Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Tror ikke det. Men du kan jo overklokke litt da! Da får du jo igjen det meste. Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Kan man overklokke minnet ? eller er det bare busshastigheten som kan klokkes ? Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 blir jo samme greien når du har lagt sammen alt... Si fra om du trenger hjelp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Var noen feil i denne tråden, men gidder ikke å plukke... Du har vel et hovedkort med integrert skjermkort som stjeler/trenger minne. Bruk CPU-Z for å se hvor mye minne du har. Du kan ganske sikkert uansett sove rolig Endret 12. desember 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) må sei eg har problem med å forstå problemet, du har 2gb ram i maskinen din, men det vises berre 1,7gb? Har eg tolka deg rett då? Edit: som Pastafarian sa var det mange "spesielle" påstandar i denne tråden. Kan trådstarter kome tydlegare fram med kva problemet er vert det kanskje lettare å hjelpe han/ho. Endret 12. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Ja tosha0007, du har tolket rett.. Ja har et intregrert skjermkort, så da er det vel det som er problemet ? Beklager at tråden er litt uryddig Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Er nok det intergrerte skjermkortet ditt då som stikk av med forsvunne rammen. Slik er det integrert skjermkort edit: @Xcon94: er ikkje kva du seier som er det mest forvirrande. @Tritrans: når du uttaler deg om ting er det fint viss du har litt meir kunnskap om det du uttalar deg om slik at trådstartar ikkje berre blir meir forvirra Endret 12. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Cpu-z Viser 2048 mb, så nå begynner jeg å bli litt forvirra her, hva stemmer ? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Cpu-z stemmer med berre rammen, men no har det seg slik at integrerte skjermkortet må "stjele" litt ram frå minnebrikkene for at det skal verke (sagt på ein enkel måte) Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Hva er det egentlig snakk om ? Det eneste jeg har gjort galt er å forveksla "mhz" me "mb".. Right ? Jeg ser ikke hva som er så sinnsykt forvirrende, skrev jo et par poster nedenfor at jeg mente mb.. Enkelt og greit, Jeg har egentlig 2048 MB, men kontrolpanel og bios viser 1700mb. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) mb er rett her i ditt tilfelle. Dette går på mengden av ram. mhz derimot har med hastighet (båndbredde) på rammen og gjera edit: sidan eg er latterleg dårleg å forklare skal eg sjå om eg finn ein link som fortel kva problemet ditt er. Dersom andre klarar det betre må dei berre poste (pastafarian klarar du og skrive det med ord?) Endret 12. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg vet, var bare litt uheldig å forveksle på de to i første post, dessuten kan d ikke forventes at jeg skal ha så mye kunnskap.. Det er jo akkurat derfor jeg spør om hjelp. Men siden det er iGP som "stjeler" minnet, så får jeg bare leve med det, jeg bruker det siden Skjermkorte streika, så det kan ikke deaktiveres.. Uansett, takker for svar Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) det går heilt greit, er mange som er ganske grønne her, meg inkludert Må berre spørre vidare, den som ikkje tørr å oppsøke kunnskap får ikkje kunnskap ---------------------------------------------------------------------- Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på -knappen i førsteposten din. Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i. -Surf trygt- Endret 12. desember 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå