Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]For lite ram

Anbefalte innlegg

Hei, som sagt i en tidligere post har jeg kjøpt ny pc, å dermed fått noen problemer.. Har klart og løst det meste hittil med noen macgyver triks, men dette er noe jeg ikke skjønner meg på.

Har disse ram brikkene http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054

Som dere ser skal dem være på 2048 mhz, men i bios og i system på kontrolpanel står det at de er på 1700mhz..

hvordan får jeg det ordnet?

Endret av Xcon94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første snakker du om minne, ikke busshastigheten.

For det andre er det vel ingenting du kan gjøre med dette. Minneprodusenter (på samme linje som mp3 fabrikanter, eksterne hardisker osv...) har de løyet litt om antall mb der. I de fleste tilfeller er det bare 50-100 mb som skiller dette så jeg syntes ditt tilfelle høres merkelig ut. Jeg tar sikkert feil, men det er slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

må sei eg har problem med å forstå problemet, du har 2gb ram i maskinen din, men det vises berre 1,7gb? Har eg tolka deg rett då?

Edit: som Pastafarian sa var det mange "spesielle" påstandar i denne tråden. Kan trådstarter kome tydlegare fram med kva problemet er vert det kanskje lettare å hjelpe han/ho.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Er nok det intergrerte skjermkortet ditt då som stikk av med forsvunne rammen. Slik er det integrert skjermkort :p

edit: @Xcon94: er ikkje kva du seier som er det mest forvirrande.

@Tritrans:

når du uttaler deg om ting er det fint viss du har litt meir kunnskap om det du uttalar deg om slik at trådstartar ikkje berre blir meir forvirra

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig snakk om ? Det eneste jeg har gjort galt er å forveksla "mhz" me "mb".. Right ? Jeg ser ikke hva som er så sinnsykt forvirrende, skrev jo et par poster nedenfor at jeg mente mb..

Enkelt og greit, Jeg har egentlig 2048 MB, men kontrolpanel og bios viser 1700mb.

Lenke til kommentar

mb er rett her i ditt tilfelle. Dette går på mengden av ram.

mhz derimot har med hastighet (båndbredde) på rammen og gjera

edit: sidan eg er latterleg dårleg å forklare skal eg sjå om eg finn ein link som fortel kva problemet ditt er. Dersom andre klarar det betre må dei berre poste (pastafarian klarar du og skrive det med ord?)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Jeg vet, var bare litt uheldig å forveksle på de to i første post, dessuten kan d ikke forventes at jeg skal ha så mye kunnskap.. Det er jo akkurat derfor jeg spør om hjelp. Men siden det er iGP som "stjeler" minnet, så får jeg bare leve med det, jeg bruker det siden Skjermkorte streika, så det kan ikke deaktiveres.. Uansett, takker for svar :)

Lenke til kommentar

det går heilt greit, er mange som er ganske grønne her, meg inkludert :blush: Må berre spørre vidare, den som ikkje tørr å oppsøke kunnskap får ikkje kunnskap :thumbup:

----------------------------------------------------------------------

Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på t_solved.gif-knappen i førsteposten din.

Dette vil være med på å holde forumet mer oversiktlig for supporterne, samt at nye folk som får samme problemet lettere vil finne en passende tråd å se i.

-Surf trygt-

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...