gundaa Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei! Har nå nettopp koblet sammen min splitter nye Shuttle. Jeg starter den opp og det tar et par sekunder før jeg får opp et bilde på skjermen der det er en logo av Shuttle, Intel og XPC. Ikke noe mer. Jeg skal installere windows, men jeg får ingen beskjed om verken trykkke noen knapper eller likndende. Den går bare rett inn på det bilde av logoene. Det som jeg og syntes er litt rart er at den ikke registrerer verken tastatur eller mus. Inne i PC'n lyser det ett grønt og ett rødtoransje lys. Det rødoransje lyset er vell kanskje en indikasjon på at noe ikke fungerer som det skal. Selv er jeg ganske idiot når det kommer til sånn her så jeg trenger noen geeks til å finne ut av det. Mvh Håkon. Lenke til kommentar
gundaa Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 bump, trenger fortsatt tips til hva som kan være defekt.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Starter maskina på nytt eller blir berre bilete ståande på skjermen? Har du sjekka i manualen kva det lyset kan indikere? Det er vanleg med eit grønt lys som skal vise at det er straum i systemet i alle fall. Lenke til kommentar
gundaa Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Det lyser både grønt og rødtoransje inne i PC'n og den skrur seg ikke av. Den står bare stuck på den skjermen der det er bilde av logoene. Kan det være defekt RAM ? Det kan jo forklare hvorfor USB portene ikke fungerer.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Prøv å koble frå alle einingar som ikkje er naudsynte for å boote. Så tar du utav alle minnemodulane utanom ein. Om det ikkje funkar då, skift minnemodul til du har prøvd alle Høyres ut som kluss med minnet ja. Lenke til kommentar
gundaa Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Er ikke så stri på nynorsk men tror jeg fikk med meg poenget : p Takker Lenke til kommentar
gundaa Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Gjorde som du sa, det positive når jeg tok ut en RAM brikke var at det røde lyset ble borte. Plugget også ut alle ting utenom tastatur, strøm og skjerm men ingen endring. Fortsatt så kommer jeg til "logo" vinduet og er stuck der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå