Gå til innhold

Fungererer Telenor Conax Cam med TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI og CD parabol

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestilt og fått tilsendt alle delene til min HTPC. Bestilte også Dilog Conax Cam fra komplett. Dette var ikke på lager så jeg avbestilte. Det eneste jeg mangler nå er da et Conax cam.

Noen som vet om denne Camen fungerer med Terratec kortet og CanalDigital parabol. Jeg har ringt og de hadde ikke erfaring med å putte det i en PC. Det virker som dette er det eneste jeg kan få tak i nå, dessuten er det en bra pris.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Det er et Telenor Conax Cam. Vil gjerne ha et Cam nå så jeg kan bruke jula til å teste ut og konfigurere.

Her er delene jeg har så langt (bortsett fra Cam)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85470

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at ingen nettbutikker i Norge selger Telenor sin Cam. Ved søk på nettet får jeg opp mange treff fra England, Tyskland m.m. men lite fra Norge. Det er tross alt Telenor sin codex som er Conax. Telenor eier conax.com.

Telenor er tross alt et norsk selskap.

Noen som har en ide hvorfor?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funker bra, alle kanaler i god kvalitet. Fått inn alle HD kanalene. Det tar relativt lang tid å skifte kanal. Brukte en del timer på å få det til. Driver fortsatt å utforsker, har bare vært oppe i noen få dager. Kjører Mediaportal med TV server (for å få HD). Sliter litt med at noen kanaler vises i 4:3 (f.eks Eurosport). Er nok enklere å kjøpe en godkjent boks fra CD men mye mer moro med denne løsningen. Hadde noe hakking i begynnelsen men dette løste seg ved å prøve en anne codec.

Anbefales, har nå en boks, en fjernkontroll (+forsterker da). Vurdererer en fjernkontroll fra Logitech da jeg nå bruker den som fulgte med kabinettet. Funker men ikke optimalt.

Har bestilt ny CPU kjøler Skythe Ninja mini (da boxed viften bråker i meste laget ved belastning). Litt dårlig lufting i kabinettet jeg valgte.

Endret av chirsso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...