Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen går i sirkel


Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg skulle starte pcen idag så oppdaget jeg at pcen bare restarter,den går i sirkel. Når jeg prøver feks å boote fra windows cden,så får jeg bare dette opp på skjermen(bilde nederst). Og så slutter tastaturet å virke,så må jeg restarte pcen men tastaturet slutter å virke hver gang jeg får dette bildet opp. Kan noen hjelpe meg.

 

post-98203-1229116244_thumb.jpg

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stop: 0x7E Error occurs in Kbdclass.sys when you try to shut down Windows XP

 

Ifølge denne artikkelen så er feilen forårsaket av enten Logitech iTouch version 1.5 eller Logitech Mouseware 9.10. Om du har en av disse programmene installert så kan du prøve å oppgradere programmet.

Og ifølge File.net så er kbdclass.sys en systemdriver for tastatur. Du kan prøve å bytte tastatur, dersom du kan f.eks låne et PS2-tastatur av en kompis.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Javel. I et forsøk på å avkrefte at det er RAM brikkene som er problemet,så prøvde jeg å kjøre en og en ram brikke. Uten hell, så forsøkte jeg å starte maskinene på ny men fikk jeg bare et langt pip og 2 korte. Etter litt googling etter så virker det som om det er skjermkortet som også har blitt et problem. Det er forholdsvis trangt inne i kabinettet mitt. Kan det vær at jeg skadet skjermkortet når jeg jobbet med RAM brikkene?

Lenke til kommentar
Kjør memtest86 hvis du får startet sikkermodus.

 

Kan jo også være feil med grafikkortet eller cpu-viften.

 

Ta heller å boot memtest86 fra cd. så slipper du å tulle med sikkermodus osv..

Hvis det hadde vært noe kødd med grafikkortet ville du neppe fått bilde opp på skjermen..

CPU viften hører du jo om går. du kan jo åpne å se, så finner man jo fort det ut.

 

Har mer tro på at du sliter med RAM eller harddisk. Hardisken er 3 år? da ville nok jeg satsa på å bytte den ;)

 

Men har alt fungert glatt før? fraktet pc'en på noen måte?

Lenke til kommentar

Istedenfor å drive og knote inne i kabinettet - hvorfor leser du ikke feilmeldingen du får og prøver å google den? Hva i alle dager er poenget med en blåskjerm som viser feilmelding hvis du ikke leser feilmeldingen?

 

Og svar som "jeg hadde også blåskjerm en gang, da var problemet <insert random problem her>" er absolutt ikke relevant, fordi blåskjerm kommer av en hel drøss med forskjellige årsaker.

 

Som Skagen nevnte i post #9, så er feilmeldingen din forsårsaket av en tastatur-driver som feiler. Bytt tastatur, evt. bytt driver.

 

Hvis ikke det virker, da kan du begynne å knote rundt i kabinettet og lete etter andre løsninger.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Har du prøvd sikkermodus?

Når du kobler ut logitech tastaturet og kobler på et annet tastatur så krasjer nok windows fortsatt pga at logitech programmet starter uansett om du har et logitech tastatur tilkoblet.. Så da må du prøve å få fjerna programmet eller den .sys fila på en måte vil jeg tro, kansje med en linux livecd der du kan slette logitech filene på hdn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...