Gå til innhold

Innbilt floppy etter installasjon av 6 kritiske oppdateringer

Anbefalte innlegg

Etter installajsonen av de 6 kritiske oppdateringene som var for et par dager siden fikk jeg plutselig en ny floppy drive under min datamaskin som jeg ikke har koblet til. Det er faktisk ingen floppy i rommet, men maskinen tror den har en...

Og dette var ikke den eneste saken som skjedde:

Når jeg skrudde av PCen for restart ble den bare stående med svart skjerm i 2 minutter før jeg ikke gadd mer.

Trykte restart-knappen, og den restarta, men ga meg meldinga "Finner ikke operativsystem". Merker jeg blir urolig.

Trykte restart igjen, og får nok engang "Finner ikke operativsystem". Ganske urolig...

Restarter på nytt og spammer ESC, F2, F8, F10, Del (huska ikke hvem som var bios). Etter litt tulling i bios viste det seg at SATA-kontrolleren på hovedkortet hadde satt seg til "IDE" i stedet for "raid", og jeg har raid. FLOTT tenker jeg, jeg fant problemet.

Ny restart, "finner ikke operativsystem" igjen. Veldig urolig nå.

Inn i bios igjen, og finner ut etter et par minutter at "Floppy" plutselig har dukket opp som første boot device, "men jeg har ingen floppy!" tenker jeg. Flytter raidet til første boot device og restarter.

ENDELIG restarta maskinen ordentlig, og rett inn i windows. Der fikk jeg beskeden "10 oppdateringer installert", og så et sekund etterpå "installerer nye drivere"???

"ny enhet installert"???

Åpner min datamaskin og finner ut at jeg nå plutselig har en diskettstasjon der...

Prøvde å spille CSS, men lyden slutta å funke når jeg gikk inn på en server (???). Restarta CSS og prøvde på nytt, men så gikk lyden i loop på 1/4 sekund, og alt frøys i 30 sekunder. Så minimerer spillet seg, og jeg får beskjed i et internett vindu at "Device-0 has been disconnected" Marvell controller. Det var Velociraptoren min. ????

Gikk inn igjen på CSS og spilte videre, og alt fungerte fint, før plutselig det samme skjedde igjen. Da hang alt seg så jeg måtte ta strømmen.

Oppstarten gikk fint, og jeg gikk inn igjen på CSS, men lyden klikka igjen. Lukka spillet og restarta fra start-menyen.

Etter det har jeg ikke hatt noen problemer (det var tidlig i går kveld), men jeg har fortsatt diskettstasjonen på min datamaskin...

Noen andre som har opplevd noe liknende før eller ved disse oppdateringene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har lyst til å kommentere engang? Jeg ser det er en del som har lest denne posten, men det er musestille.

Ikke at jeg har panikk eller behov for hjelp, men jeg er interresert i hva som er årsaken til hendelsen beskrevet ovenfor, siden jeg aldri har vært borti noe liknende, og helst ikke vil det igjen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også en innbilt floppy, men husker ikke når den dukket opp. Samtidig har jeg en kortleser som har sluttet å respondere. Sistnevnte kan også skyldes kortene, selvfølgelig.

Ikke at dette hjelper deg, men da vet du hvertfall at det ikke er du som er gal i hodet. ;)

Mvh,

Eirik

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ofte skyldes slike feil at det er driveroppdateringer, og at oppdateringene ikke blir innstallert fordi antiviruset blokkerer dem.

Da slår vista av slik hardware inntil nye drivere er riktig lagt inn.

Floppydisken kan f.eks være en feilregistrert minnepinne eller noe lignende.

Ellers kan vista ha innstallert MAGI på maskinen, og MAGIEN har tryllet frem en zombie-floppy fra forrige århundre som kommer og skal hevne seg på den slemme s-ata disken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...