Gå til innhold

Er Sonys i.LINK lik 4-pins firewire/IEEE 1394?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Sony-kamera på tilbud her nå idag, og kommer hjem fornøyd for så å finne ut at det ikke er med overføringskabel fra kamera til PC i eska. Blei rimelig forbanna over at jeg ikke har blitt informert om det. (Står forresten på eska med LITEN skrift)

Da sitter jeg igjen med et spørsmål: Hvorfor i f*** har de ikke inkludert det?

Ser Sony bruker sin egen standard i.LINK for at vi skal måtte kjøpe Sonys egne overføringskabler, men er den det samme som IEEE 1394a kabel? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=104097

Kan jeg bruke en vanlig 4pins firewirekabel, eller må jeg ned og kjøpe meg en Sony-kabel som fort koster en arm og ett bein? Ser at illustrasjonsbildet på komplett der ikke er likt stikket jeg har på kameraet (DV-out) selv om det ligner.

Mvh

Endret av velo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser Sony bruker sin egen standard i.LINK for at vi skal måtte kjøpe Sonys egne overføringskabler, men er den det samme som IEEE 1394a kabel?

i.LINK og firewire skal være det samme, ja. vanligvis 4pin varianten på kameraet siden den tar mindre plass.

Lenke til kommentar

Den kabelen du har linket til på Komplett er det du trenger for å overføre videoene dine. Jeg ble også skuffet da jeg kjøpte Canon HV30 og det ikke fulgte med kabel. Det er jo klart at produsenten ikke inkluderer en kabel til 100 kr når kameraet koster 7000 kr :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...