urolig Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Kjøpte meg et Sony-kamera på tilbud her nå idag, og kommer hjem fornøyd for så å finne ut at det ikke er med overføringskabel fra kamera til PC i eska. Blei rimelig forbanna over at jeg ikke har blitt informert om det. (Står forresten på eska med LITEN skrift) Da sitter jeg igjen med et spørsmål: Hvorfor i f*** har de ikke inkludert det? Ser Sony bruker sin egen standard i.LINK for at vi skal måtte kjøpe Sonys egne overføringskabler, men er den det samme som IEEE 1394a kabel? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=104097 Kan jeg bruke en vanlig 4pins firewirekabel, eller må jeg ned og kjøpe meg en Sony-kabel som fort koster en arm og ett bein? Ser at illustrasjonsbildet på komplett der ikke er likt stikket jeg har på kameraet (DV-out) selv om det ligner. Mvh Endret 13. desember 2008 av velo Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Ser Sony bruker sin egen standard i.LINK for at vi skal måtte kjøpe Sonys egne overføringskabler, men er den det samme som IEEE 1394a kabel? i.LINK og firewire skal være det samme, ja. vanligvis 4pin varianten på kameraet siden den tar mindre plass. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den kabelen du har linket til på Komplett er det du trenger for å overføre videoene dine. Jeg ble også skuffet da jeg kjøpte Canon HV30 og det ikke fulgte med kabel. Det er jo klart at produsenten ikke inkluderer en kabel til 100 kr når kameraet koster 7000 kr Lenke til kommentar
urolig Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg har i allefall bestilt meg en slik en, så får jeg vente og se om det passer der jeg egentlig burde ha brukt en i.LINK kabel i følge Sony. Vil oppdatere tråden så fort den er i hus Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det legges ikke med, ettersom datamaskinen kan ha to forskjellige porter for firewire (i-Link). 4 og 6 pins. Produsenten vet jo ikke hvilken type port du har Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Produsenten kunne godt ha lagt ved en kabel og en/flere overganger slik at det dekker de fleste behov. Men denne ekstra minimale kostnaden blir såpass stor når man ganger det med noen hundretusen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå