Gå til innhold

Betaling til Databutikken.com.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk følgende brev fra databutikken.com i dag:

Kjære kunde!

Hvorfor har du mottatt et innbetalingskort fra oss?

I følge våre notater kan vi ikke se å ha motatt betaling for den fakutura som er vedlagt som kopi i dette brevet. Vi er klar over at det har gått ganske lang tid siden denne saken var å anse som aktuell, hvilket skyldes omstendigheter som forklares under.

Hvorfor er du ikke blitt bedt om å regulere beløpet tidligere?

Dette er en lang historie, men vi skal gjøre vårt beste for å få den kort.

Da alle varene vi leverer sendes fra Sverige, er logistikken noe mere komplisert en vanlig.

For å levere dine varer til Norge, benytter vi PNL (Pan Nordic Logistics) i Sverige som i sin tur benytter den norske posten til leverase innen Norge. Av ulike grunner har den norske Posten ikke greid å håndtere Postoppkrav fra oss korrekt, men levert ut varene (deriblandt dine) til kunden uten å ta betalt. Da våre to logistikkpartnere enda ikke er enige om hvem som bærer skylden for det inntruffne og vi mener at det har gått tilstrekkelig lang tid for betaling, kontakter vi våre kunder direkte for regulering av betalingen.

Men hvis jeg allerede har betalt. Hva skal jeg gjøre da?

Hvis du mener dette er feilaktig, ber vi deg kontakte oss som angitt under og påpeke hva du mener er feil, slik at saken kan bli avsluttet. Ellers anmoder vi deg snarest å regulere betalingen for varen og takker for forståelsen, samtidig som vi beklager  at denne påpekningen ikke har skjedd tidligere.

Mvh Databutikken.com

Jeg stusset litt da jeg fikk dette breve i posten ja.

Jeg kjøpte en Plextor 24X for ca 1K hos databutikken i 18.12.2001 og jeg vet da pokker hva som har skjedd.

Pakken ble jo betalt på postkontoret i oppkrav.

Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Har ikke kvittering på den.

Men, hvis databutikken står på sitt så må vel posten ha noe slags form for register der man kan finne ut slike ting.

Databutikken kan jo ikke kreve at du skal oppbevare kvittering for en handel som ble utført for godt over ett år siden, så det tror jeg du kan ta med knusende ro :)

Lenke til kommentar

Fikk denne selv i posten idag. For midt vedkommende leverte jeg opprinnelig fakturaen til min arbeidsgiver som skulle dekke denne. Om de har gjort det eller ikke vet jeg sannelig ikke. Men det var nå ihertfall engang slik at når man hentet på posten betalte man kun norsk moms. Fakturaen lå inne i pakken. Deter jo der feilen de's ligger. Men nå jobber jeg ikke lengre hos denne arbeidsgiveren og er ærlig talt ikke så interressert i å skulle nøste opp i dette. Finnes det ikke foreldelsesfrister for sånt som dette da?

Eventuelt kune de jo fått igjen cpu'en hvilket var det jeg kjøpte hos de opprinnelig...

Lenke til kommentar
Fikk denne selv i posten idag. For midt vedkommende leverte jeg opprinnelig fakturaen til min arbeidsgiver som skulle dekke denne. Om de har gjort det eller ikke vet jeg sannelig ikke. Men det var nå ihertfall engang slik at når man hentet på posten betalte man kun norsk  moms. Fakturaen lå inne i pakken. Deter jo der feilen de's ligger. Men nå jobber jeg ikke lengre hos denne arbeidsgiveren og er ærlig talt ikke så interressert i å skulle nøste opp i dette. Finnes det ikke foreldelsesfrister for sånt som dette da?

Eventuelt kune de jo fått igjen cpu'en hvilket var det jeg kjøpte hos de opprinnelig...

3 år for usikrede pengerkrav !

Lenke til kommentar

Vedder på at det står en slik en på fakturaen "Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a" og da er det ikke usikret krav lenger og de kan få tilbake varen for å selge den

Lenke til kommentar

Vedder på at det står en slik en på fakturaen "Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a" og da er det ikke usikret krav lenger og de kan få tilbake varen for å selge den

Da må kravet være tinglyst og registerert i brønnøysundreg.

Edit: trykkleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...