b-real Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg fikk følgende brev fra databutikken.com i dag: Kjære kunde! Hvorfor har du mottatt et innbetalingskort fra oss? I følge våre notater kan vi ikke se å ha motatt betaling for den fakutura som er vedlagt som kopi i dette brevet. Vi er klar over at det har gått ganske lang tid siden denne saken var å anse som aktuell, hvilket skyldes omstendigheter som forklares under. Hvorfor er du ikke blitt bedt om å regulere beløpet tidligere? Dette er en lang historie, men vi skal gjøre vårt beste for å få den kort. Da alle varene vi leverer sendes fra Sverige, er logistikken noe mere komplisert en vanlig. For å levere dine varer til Norge, benytter vi PNL (Pan Nordic Logistics) i Sverige som i sin tur benytter den norske posten til leverase innen Norge. Av ulike grunner har den norske Posten ikke greid å håndtere Postoppkrav fra oss korrekt, men levert ut varene (deriblandt dine) til kunden uten å ta betalt. Da våre to logistikkpartnere enda ikke er enige om hvem som bærer skylden for det inntruffne og vi mener at det har gått tilstrekkelig lang tid for betaling, kontakter vi våre kunder direkte for regulering av betalingen. Men hvis jeg allerede har betalt. Hva skal jeg gjøre da? Hvis du mener dette er feilaktig, ber vi deg kontakte oss som angitt under og påpeke hva du mener er feil, slik at saken kan bli avsluttet. Ellers anmoder vi deg snarest å regulere betalingen for varen og takker for forståelsen, samtidig som vi beklager at denne påpekningen ikke har skjedd tidligere. Mvh Databutikken.com Jeg stusset litt da jeg fikk dette breve i posten ja. Jeg kjøpte en Plextor 24X for ca 1K hos databutikken i 18.12.2001 og jeg vet da pokker hva som har skjedd. Pakken ble jo betalt på postkontoret i oppkrav. Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Tja, jeg ville heller vurdert alternativet og gjort som de ber deg om. Sende dem en mail og forklare situasjonen Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har du kvittering ? Tror neppe han trenger den, egentlig. Når Databutikken kommer med dette "utspillet" etter så lang tid, så er det vel de som har bevisbyrden... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Godt å se flere som sliter med www.databutikken.com/ *UFF* Det burde ikke være lov. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Har du kvittering ? Nei. Har ikke kvittering på den. Men, hvis databutikken står på sitt så må vel posten ha noe slags form for register der man kan finne ut slike ting. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Nei. Har ikke kvittering på den. Men, hvis databutikken står på sitt så må vel posten ha noe slags form for register der man kan finne ut slike ting. Databutikken kan jo ikke kreve at du skal oppbevare kvittering for en handel som ble utført for godt over ett år siden, så det tror jeg du kan ta med knusende ro Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Fikk denne selv i posten idag. For midt vedkommende leverte jeg opprinnelig fakturaen til min arbeidsgiver som skulle dekke denne. Om de har gjort det eller ikke vet jeg sannelig ikke. Men det var nå ihertfall engang slik at når man hentet på posten betalte man kun norsk moms. Fakturaen lå inne i pakken. Deter jo der feilen de's ligger. Men nå jobber jeg ikke lengre hos denne arbeidsgiveren og er ærlig talt ikke så interressert i å skulle nøste opp i dette. Finnes det ikke foreldelsesfrister for sånt som dette da? Eventuelt kune de jo fått igjen cpu'en hvilket var det jeg kjøpte hos de opprinnelig... Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Godt å se flere som sliter med www.databutikken.com/ *UFF* Det burde ikke være lov. hmm merkelig at en del sliter med de, jeg har bare gode erfaringer med de asso. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 kvittering er saker vettu... Men hvis du betalte med kort kan det stå på kontoutskrifeten og... /me misliker servicen til Databutikken og... De burde vel forstå at hvis de har sendt postoppkrav, så burde feilen ligge hos posten! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Fikk denne selv i posten idag. For midt vedkommende leverte jeg opprinnelig fakturaen til min arbeidsgiver som skulle dekke denne. Om de har gjort det eller ikke vet jeg sannelig ikke. Men det var nå ihertfall engang slik at når man hentet på posten betalte man kun norsk moms. Fakturaen lå inne i pakken. Deter jo der feilen de's ligger. Men nå jobber jeg ikke lengre hos denne arbeidsgiveren og er ærlig talt ikke så interressert i å skulle nøste opp i dette. Finnes det ikke foreldelsesfrister for sånt som dette da?Eventuelt kune de jo fått igjen cpu'en hvilket var det jeg kjøpte hos de opprinnelig... 3 år for usikrede pengerkrav ! Lenke til kommentar
CD Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 3 år for usikrede pengerkrav ! Vedder på at det står en slik en på fakturaen "Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a" og da er det ikke usikret krav lenger og de kan få tilbake varen for å selge den Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 3 år for usikrede pengerkrav ! Vedder på at det står en slik en på fakturaen "Selger har salgspant i varene inntil oppgjør har funnet sted, jf. Panteloven §§ 3-14, a" og da er det ikke usikret krav lenger og de kan få tilbake varen for å selge den Da må kravet være tinglyst og registerert i brønnøysundreg. Edit: trykkleif Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 jeg HAAATER databutikken. jeg brukte 2000 kroner til sammen for et skjermkort inkl. porto fram og tilbake. det streika etter en uke, og får ikke nytt på garantien. De mener jeg har vært "uvarsom" med kortet. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hver gang jeg henter pakker fra databutikken på posten så stusser de over måten de er merket på, de er ikke merket skikkelig som postoppkrav, er noe feil, men må alltid betale, de ser jo giroen. Men de gjør noe feil..... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Betalte du med kort eller kontant? Betalte du med kort er det jo bare til å få kontoutskrift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå