Wibla Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Viftefri psu blir mer for spesielle ting hvor du prøver å få en relativt low-power pc til å gå uten en eneste vifte, og passer igrunn ikke så veldig godt sammen med å ha en kraftig maskin. Dessuten vil psuen ikke være et problem i hans oppsett. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Viftefri psu blir mer for spesielle ting hvor du prøver å få en relativt low-power pc til å gå uten en eneste vifte, og passer igrunn ikke så veldig godt sammen med å ha en kraftig maskin. Dessuten vil psuen ikke være et problem i hans oppsett. Ja, du mener en passiv PSU vil bli for varm i systemet jeg antyder? Og at viftene jeg vil ha surrende vil overdøve PSU vifta uansett? Hva med CPU kjøler? Forslag til "lydløse" med vifte, eller vil jeg tjene litt stillhet på å velge den helt passive jeg har listet? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, den vil nok bli for varm under full belastning, hvertfall det jeg er redd for. har TRUE selv, så den går jeg god for, den takler fint dette oppsettet uten vifte. Når det skal sies så har jeg en nexus vifte @ 1000rpm på min uten at jeg hører den, er ganske godt lyddempa dette kabinettet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Da håper jeg du kan gjøre meg en siste tjeneste, og se hva du synes om dette endelige førsteutkastet til et oppsett: Kabinett : Antec Performance One P182 Gun Metal Ekstra vifter til kabinett : Nexus 120mm Real Silent PSU : Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte Hovedkort : ASUS P5Q-E Skjermkort : Gigabyte Radeon HD 4850 1GB Passive CPU : Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket CPU-kjøling : ThermalRight Ultra-120 eXtreme RAM : Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Det eneste jeg er usikker på, men som evt. kan vente litt, er harddiskløsningen. 3,5" HDD i et støydempet 5,25 kabinett, eller 2,5" HDD i et støydempet 3,5 kabinett som igjen er støydempet i et 5,25 kabinett? Sistnevnte blir betraktelig dyrere, men det er kanskje verdt det? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Men sistnevnte gir også vesentlig lavere ytelse. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Men sistnevnte gir også vesentlig lavere ytelse. Det er sant... tror jeg bare kjøper et par 5,25 kabinetter og prøver med mine nåværende 3,5" disker. Er de fortsatt irriterende mtp. støy, så kan de 5,25 kabinettene brukes sammen med 3,5 kabinettene med 2,5" disker for å oppnå fullstendig stillhet fra diskene. Sånn sett taper jeg ikke noe på det. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Du kan prøve å montere 3.5" nede i p182 først, så ser du fort om du blir plaget av støyen eller ei, bare med softmount så hjelper det mye.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Du kan prøve å montere 3.5" nede i p182 først, så ser du fort om du blir plaget av støyen eller ei, bare med softmount så hjelper det mye.. Med kabinett hjelper det enda mer Men får tenke litt over det før jeg bestiller. Har lyst til å dempe støyen så mye som overhodet mulig. Tar gjerne mot flere synspunkter, både fra de som allerede har hjulpet meg (tusen takk) og andre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Problemet med alt dette passive er at du kommer til å svette i sengen når du sover ! men det kommer nok til å gå, selv om det blir falmende varmt på load! Kunne ikke foreslått noe bedre oppsett enn det som er sagt, og uten for mye erfaring på området tør jeg å si at det blir varmt, men stille som i graven! edit: glemte å nevne vannkjøling? Endret 14. desember 2008 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Problemet med alt dette passive er at du kommer til å svette i sengen når du sover ! men det kommer nok til å gå, selv om det blir falmende varmt på load! Kunne ikke foreslått noe bedre oppsett enn det som er sagt, og uten for mye erfaring på området tør jeg å si at det blir varmt, men stille som i graven! edit: glemte å nevne vannkjøling? Effekten blir jo den samme, så det blir ikke varmere totalt sett om man ikke benytter vifter. Alt viftene gjør, er jo å dytte varmen et annet sted, så i selve rommet som datamaskinen står, vil temperaturen være den samme om man benytter passiv eller "aktiv" kjøling. Eneste forskjellen, er vel at det ved passiv kjøling vil ta lenger tid før varmen kommer ut av kabinettet Vannkjøling er utelukket, av flere årsaker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 snakker helst om de passivt kjølt komponente, cpu og gpu i dette tilfellet. viftene hjelper jo til å kjøle kobberen(eller det metallet som skulle gjelde) som igjen kjøler skjermkortet eller cpu uansett, så noe varmere vil de jo selvfølgelig bli. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 snakker helst om de passivt kjølt komponente, cpu og gpu i dette tilfellet. viftene hjelper jo til å kjøle kobberen(eller det metallet som skulle gjelde) som igjen kjøler skjermkortet eller cpu uansett, så noe varmere vil de jo selvfølgelig bli. Jada, men kommer ikke til å svette noe mer i senga enn om jeg har viftekjøling på alt Må vel uansett planlegge å ha et par backupvifter liggende frem mot sommeren om det skulle bli 30 grader eller mer... da kan selv CPU'er med viftekjøling slite litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 det med senga var bare litt sarkastisk, var ikke mening du skulle misforstå den! Sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå