Gå til innhold

Reklamasjon hos Expert Bonus


Anbefalte innlegg

Medialink, som en oppvakt sjel skrev, avsluttet "gratis" oppgradering til Vista 30 mars 2005 eller 2006. Husker ikke helt hvilket år. Uansett, var du virkelig interessert, kunne du lagt mer energi i det selv også.

2007 :tease:

Stemmer sikkert siden du utviser sånn sikkerhet med å etterfølge av en forkjølt-elg-smiley ;-)

Windows Vista ble lansert i januar 2007. Så jeg tviler på at tilbud om oppgradering ble utfaset våren året før. Og den forkjølte elgen beskriver ganske godt hvordan jeg føler meg i dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På generelt grunnlag så står du nok ganske dårlig stilt i denne saken med tanke på tiden du brukte før du reklamerte og at du ikke har noe bevis for at du ble lovet det (ord mot ord).

Oppgraderingen, hvis jeg husker det rett, var tilgjengelig i 6-7 måneder på alle pcer som ble solgt med Windows XP Pro, Media Center og Tablet.

Informasjon om oppgraderingen lå ute hos Microsoft, pc-leverandørene (FSC, HP, PB etc.) og på en god del nettsider til butikkjedene.

 

Du må såklart velge selv om du vil kjøre saken hele veien eller trekke deg, men hvis du taper så må du dekke omkostningene, hvis jeg ikke tar feil, og det er fort noen kroner.

Lenke til kommentar

Jeg er nok enig i at tiden taler imot trådstarter men la oss ikke glemme at dette var en "mangel" som var kjent ved kjøpetidspunkt og ikke var lovet "løst" før etter en tid var gått. Dersom det var slik at man ikke hadde info om hvordan man skulle oppgradere er det ikke unaturlig å vente en tid for å se hva som skjer. I tillegg var det mange som med rette var skeptiske til Vista i starten. Mye dårlige drivere og dårlig filhåndtering skremte nok mange fra en rask oppgradering. Kanskje programmet for oppgradering også var alt for kort.

I lys av dette og en lengre sak med forhandler og forbrukermyndigheter er kanskje ikke tiden som har gått så urimelig likevel?

Lenke til kommentar

Hvordan du får dette til å være en mangel, Babelfisken, er utenfor hva jeg kan skjønne. Maskinen ble kjøpt med Windows XP. Hadde ikke Windows XP fulgt med som lovet hadde det vært en mangel. Videre skriver du at det ikke er unaturlig å vente for å se hva som skjer. Jo, det er unaturlig å tro at noen plutselig kommer og banker på døra di med en Vista-plate etter et halvt år. Det er da i det minste naturlig å forvente at kjøper innen rimlig tid tar kontakt med selger for denne informasjonen dersom han mener at det ikke fulgte med. Å vente ett år før man etterlyser denne informajonen som påståelig ikke fulgte med er etter min mening ikke rimelig.

 

Nesten alle maskiner med XP som ble solgt i denne perioden hadde med et skriv for hvordan man skulle gå frem for å få Vista. Dettte blir da ord mot ord, og jeg tror/håper at FTU vil slå fast at kunden selv bærer ansvaret i denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...