Gå til innhold

God fotobok i julegave?

Anbefalte innlegg

Min søster ønsker sge en god bok om fotografering til jul. Hun kan ikke særlig mye om foto fra før,- har et Canon 350, men jeg tror hun som ofetst bruker de automatiske innstillingene.

Noen som kan anbefale en bra bok om fotografering? (ikke noe dyrere enn 300 NOK)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med at din søster er ung, og har null erfaring med foto fra før, og da skriver jeg under på at Kelby-bøkene er den beste julegaven en slik person kan få. De er enkle og overfladiske, men du får i hvertfall servert endel informasjon på en engasjerende måte som gir deg lyst til å teste ut den nye lærdommen. De er nok enklere å forstå enn alternative bøker som er litt mer avanserte. Jeg tror ikke det finnes noen bedre alternativer.

Det som er kjekt med de bøkene er at de presenterer en teknikk over et par lettleste sider. Etter å ha lest kan man teste det ut i praksis, og fortsette med et par nye kapitler neste dag. Anbefales for enhver nybegynner.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at din søster er ung, og har null erfaring med foto fra før, og da skriver jeg under på at Kelby-bøkene er den beste julegaven en slik person kan få. De er enkle og overfladiske, men du får i hvertfall servert endel informasjon på en engasjerende måte som gir deg lyst til å teste ut den nye lærdommen. De er nok enklere å forstå enn alternative bøker som er litt mer avanserte. Jeg tror ikke det finnes noen bedre alternativer.

Det som er kjekt med de bøkene er at de presenterer en teknikk over et par lettleste sider. Etter å ha lest kan man teste det ut i praksis, og fortsette med et par nye kapitler neste dag. Anbefales for enhver nybegynner.

Hei!

Takk for svar. Min søster har hatt kameraet et par år, men føler at hun ikke kan utnytte det godt nok fordi hun kan for lite. Hun har er ikke så ung,- 37 år ;) -og har tatt et nettkurs i foto.

Lenke til kommentar
Da ville jeg kanskje vurdert Magnar Fjørtofts "Digital fotografering i praksis", som du også kan får kjøpt på Japan Photo. Den går litt mer i dybden, mens Kelby gir litt mer enklere forklaringer som du kanskje ikke lærer like mye teori av.

Ok, flott! Det høres ut som om bøkene til Kelly kan være et godt alternativ. Måtte bare forsikre meg om at den ikke var ment for "10-åringer", om dere skjønner hva jeg mener. Takk for gode innlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...