Gå til innhold

Får skurrete lyd når jeg kobler forsterker til PC.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå leenge brukt en 15+/- gammal forsterker og en høytaler siden den andre porten ikke virket. Der har lyden ihvertfall vært ganske bra. Men nå hentet jeg den andre høytaleren og forsterkeren til broren min som han ikke bruker. Den er ikke så gammal, rundt 5+ år.

Tingen er at på den gammle var det ganske enkelt og koble til. Jeg tok hvit og rød i AUX og mini-jack til PC'en. Men på den nye var det ikke noe AUX, men mange andre å velge imellom; Video 1, Video 2, CD, TUNER, TAPE, DVD osv..

Hvilken av de er det jeg skal bruke når jeg skal koble til PC'en?

Har testen noen, men lyden skurrer noe jævlig..

Kan det ha noe med at jeg ikke har lydkort i PCen? Bruker det interigerte i hovedkortet.

Forsterkeren heter Onkyo:

be3532783736af48297946751d1fc5b6.jpg

Takker for den som tar seg tid til å hjelpe :)

edit: Skurringen hørest veldig godt på lavt volum, mens på høyt hører jeg den nesten ikke.

edit2:p Tror faktisk det er bare den ene høytaleren som skurrer.. hmm

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er ikke så tydelig beskrevet, men slik jeg forstår det lurer du på hvilken inngang på forsterkeren du skal bruke for å koble til lyd fra pc'en.

Sålenge du IKKE velger Phono på forsterkeren, tror jeg er samme hva du velger. Phono er kun for platespillere, fordi lyden fra platespillere må forsterkes. Om du setter inne noe annet i Phono-inngangen, smeller det. Tro meg, jeg har erfaring med akkurat dette ;)

Personlig bruker jeg TAPE-inngangen på forsterkeren, da jeg ikke har kassettspiller. Og det har funket helt fint.

Men det er sikkert haugevis av andre her med bedre kjennskap til dette enn meg.

Onkyo er forøvrig et solid merke innen forsterkere. Hvorfor det skurrer kan komme av flere grunner; forsterkeren kan være gåen(feks sprengt), ledningen dårlig, lydkortdelen på ditt HK kan være dårlig.

Men at du ikke har dedikert lydkort men istedenfor bruker det integrerte lydkortet, skal ikke ha noe å si for lyden. Sålenge alt virker...

Lenke til kommentar

Jeg fikk bort skurringen. Det jeg gjorde var at jeg byttet til DVD, noe jeg tviler var problemet. Så byttet jeg den ene høytalerkabelen til "Front speakers B" Jeg hadde satt begge på "Front Speakers A" :S Det var jo plass til 2 høytalere der så jeg koblet jo bare begge dit jeg :p

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...