Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gravid? eller hva skjer?


Gjest Guest_?_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_?_*

Hei, jeg er en jente på 15 år, og er sånn passe forvirrra nå, så trenger hjelp!

 

Okey, det hele startet da jeg og kjæresten hadde sex rundt 16. november. Om det skulle ha noen betyding var det langt fra første gang. Han er studerer og jeg har ikke møtt han siden da, og det har dermed heller ikke blitt noe mer sex siden da. Noe dager etter blødde jeg litt, noe som var veldig rart, siden det var helt utenom min menstrasjonsperiode som har vært svært stabil i flere år nå. Jeg tenkte ikke noe mer på det... men helt siden da har jeg hatt en svært mørk brun utflod, aldri før opplevd dette, jeg skjønner ikke hva det kan være. Har liksom hatt det slik hbver dag i en måned nå, så noe må vel være galt? Og har det noe som helst med sexen og gjøre?

Det er nesten som den brune utfloden man har dagen etter mensen er ferdig, bare enda litt mørkere.

Og så er det det at jeg skulle ha hatt mensen for noen dager over ei uke siden nå, og det er svært merkelig siden den alltid kommer på den datoen den skal. Begynner å bli urolig for at jeg kan være gravid, men det er også rart fordi det skjedde aldri noe som helst galt..

Og jeg skjønner bare ingenting hva det brune kan være? Vil det bli sånn om man er gravid? Festeblødning eller noe?

Føler ingen andre tegn til graviditet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_?_*

Men tenkte på dere som har vært gravide. Kan det være noe livmoren-greier som kommer ut mens egget fester seg?

Ingen andre som har hatt brun utfold? Det jeg vil vite, så får jeg se hva jeg gjør videre med problemet...

Lenke til kommentar
Men tenkte på dere som har vært gravide. Kan det være noe livmoren-greier som kommer ut mens egget fester seg?

Ingen andre som har hatt brun utfold? Det jeg vil vite, så får jeg se hva jeg gjør videre med problemet...

Herrejesus da, kontakt en lege. Makan. kan da ikke være så vanskelig å ta opp telefonen å bare ringe.

Lenke til kommentar

Okei, kom deg til en lege. Brun utflod er ikke normalt. Av og til har man sånt med "restblod" etter mensen, men en måned? Gå på helsestasjonen, der får du en gynekolog du ikke kjenner, hvis du synes det er lettere, eller gå til fastlegen din og få ham til å ta en kikk på deg. Det er muligens fullstendig harmløst, men det kan og være noe langt mer alvorlig.

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke hvorfor mer eller mindre gutter kommer med "råd" og hvorfor det er som det er. Har dere mensen? Syntes det blir feil som gutt å uttale seg om dette, for er jo tross alt ganske så ømt emne.

Kansje de guttene som svarer er gynekolog eller lege? Eller kansje de har hatt en partner med samme problem?

Lenke til kommentar
Men tenkte på dere som har vært gravide. Kan det være noe livmoren-greier som kommer ut mens egget fester seg?

Ingen andre som har hatt brun utfold? Det jeg vil vite, så får jeg se hva jeg gjør videre med problemet...

 

Greit, la det gå en måned til. Så kan du heller tilkalle de fra ekstrem oppussing senere.

Pahahahah :p

Nei, få deg til lege. Bedre føre var;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...