Ravenze Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Prøver å få brukt to skjermer i XP, dvs har satt inn et litt eldre PCI-kort i tillegg til GF-kortet kortet mit (AGP). Enhetsbehandling i XP sier at "device cannot start"..hva er feil? Har prøvd dette på to forskjellige hovedkort og med to forskjellige PCI-kort men får det pokker ikke til å fungere. Er det noe spesielt jeg har glemt? dette skulle jo egentlig være enkelt å få til..?? Har lastet ned og installert XP-drivere til disse korta og XP gjenkjenner kortene riktig, men likevel får jeg bare "device cannot start" Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Quote: On 2002-01-17 21:43, Ravenze skrev:Prøver å få brukt to skjermer i XP, dvs har satt inn et litt eldre PCI-kort i tillegg til GF-kortet kortet mit (AGP). Enhetsbehandling i XP sier at "device cannot start"..hva er feil? Har prøvd dette på to forskjellige hovedkort og med to forskjellige PCI-kort men får det pokker ikke til å fungere. Er det noe spesielt jeg har glemt? dette skulle jo egentlig være enkelt å få til..??Har lastet ned og installert XP-drivere til disse korta og XP gjenkjenner kortene riktig, men likevel får jeg bare "device cannot start"Kan noen hjelpe meg? Jeg går utifra at du har prøv flere PCI spor? Det er ofte driver problemer som gjør dette vanskelig å få til. Det som er viktig er at PCI kortet støtter bus mastring one som 3Dfx korta gjør. Jeg har selv prøvd med flere PCI kor og det eneste kortet jeg får til i alle OS er Voodoo3 2000 kortet fra 3Dfx. Du kan gjo alltids prøve med win2000 drivere.( tviler på det går, men...) Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Har testet i flere PCI-spor også ja. Synes bare det er veldig merkelig når jeg ikke får det til i og med at jeg har prøvd på to HK og med to forskjellige skjermkort. Virker nesten som om det er en eller annen settings eller noe jeg har glemt. Får heller ikke endret irq osv i og med at "device cannot start"... Lenke til kommentar
aeon Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hvilken versjon av XP kjører du? XP home støtter kun en skjerm, XP professional støtter flere. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg tror faktisk at Windows XP Home Edition støtter to skjermer. Ta å sjekk på microsoft.com/norge gå til Windows sidene, finn Windows XP Home Edition og sjekk Viktige Funksjoner i Windows XP Lenke til kommentar
aeon Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 home støtter kun en skjerm - sjekk link: http://itpro.no/sections.php?op=viewarticle&artid=37 Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Har du sett etter i bios om der er noe du må forandre der? Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Eldre skjermkort kan ha problemer med å starte fordi Windows har begynt å initialisere BIOS'en i skjermkortet på en annen måte siden Windows 2000. Prøv å sette det gamle skjermkortet som primært og se om det hjelper... Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 xp pro støtter 10 skjermer, hvis HE bare støtter 1 er pro 10 ganger bedre da? jeg bruker matrox m g450 dual head. Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Har Pro versjonen så det burde gå..hmm får teste å sette det andre skjermkortet (AGP) som primary da..Noen ulemper med dette? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: On 2002-01-19 03:58, Ravenze skrev:Har Pro versjonen så det burde gå..hmm får teste å sette det andre skjermkortet (AGP) som primary da..Noen ulemper med dette? Det skjermkortet som står som primary i BIOS viser oppstarts informasjonen og windows på logging. Hvor du ønsker å ha oppgave lingje osv. kan du konfigurere i Windows. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 hadde en kompis med samme problemet, men ikke i XP, men i win2k. det han måtte gjøre var å sette PCI kortet som primary skjermkort i bios. blir litt rart da, men du fikser det i XP og bytter om vhor oppgave linja skal være. Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 Takker for svar! Fungerte med en gang jeg byttet PCI-kortet til primary...AHHH så digg med to skjermer..Ene er forresten flatskjerm..Tror nesten jeg må kjøpe en til, jævli behagelig å se på..:smile: Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 En ting til..Er det mulig å utvide startmenyen til å gå over begge skjermene? Noen som hvet nøyaktig hvordan eventuelt det gjøres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå