Gå til innhold

To skjermer i XP

Ravenze

Anbefalte innlegg

Prøver å få brukt to skjermer i XP, dvs har satt inn et litt eldre PCI-kort i tillegg til GF-kortet kortet mit (AGP). Enhetsbehandling i XP sier at "device cannot start"..hva er feil? Har prøvd dette på to forskjellige hovedkort og med to forskjellige PCI-kort men får det pokker ikke til å fungere. Er det noe spesielt jeg har glemt? dette skulle jo egentlig være enkelt å få til..??

Har lastet ned og installert XP-drivere til disse korta og XP gjenkjenner kortene riktig, men likevel får jeg bare "device cannot start"

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-17 21:43, Ravenze skrev:

Prøver å få brukt to skjermer i XP, dvs har satt inn et litt eldre PCI-kort i tillegg til GF-kortet kortet mit (AGP). Enhetsbehandling i XP sier at "device cannot start"..hva er feil? Har prøvd dette på to forskjellige hovedkort og med to forskjellige PCI-kort men får det pokker ikke til å fungere. Er det noe spesielt jeg har glemt? dette skulle jo egentlig være enkelt å få til..??

Har lastet ned og installert XP-drivere til disse korta og XP gjenkjenner kortene riktig, men likevel får jeg bare "device cannot start"

Kan noen hjelpe meg?

Jeg går utifra at du har prøv flere PCI spor?

Det er ofte driver problemer som gjør dette vanskelig å få til. Det som er viktig er at PCI kortet støtter bus mastring one som 3Dfx korta gjør. Jeg har selv prøvd med flere PCI kor og det eneste kortet jeg får til i alle OS er Voodoo3 2000 kortet fra 3Dfx.

Du kan gjo alltids prøve med win2000 drivere.( tviler på det går, men...)

Lenke til kommentar

Har testet i flere PCI-spor også ja. Synes bare det er veldig merkelig når jeg ikke får det til i og med at jeg har prøvd på to HK og med to forskjellige skjermkort. Virker nesten som om det er en eller annen settings eller noe jeg har glemt. Får heller ikke endret irq osv i og med at "device cannot start"...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 03:58, Ravenze skrev:

Har Pro versjonen så det burde gå..hmm får teste å sette det andre skjermkortet (AGP) som primary da..Noen ulemper med dette?

Det skjermkortet som står som primary i BIOS viser oppstarts informasjonen og windows på logging. Hvor du ønsker å ha oppgave lingje osv. kan du konfigurere i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...