Slurt-is Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg har en Gretsch G5129 som er helt rå, men jeg kjører den gjennom min 100 watts akustiske Roland forsterker. Jeg vil gjerne ha lyden som en tube-amp gir, og lurte da på om det hadde gått å kjøpe en svak, men veldig god rørforsterker, og bare mikke den opp til min nåværende forsterker? Liker godt lyden i Vox forsterkerne bl.a. Jeg har verken penger eller plass til en stor og dyr rørforsterker. Kunne godt tenkt meg å få litt tips og ideér om hvordan jeg kan løse dette Endret 12. desember 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Fender champion 600? Gretsch lager vel også en til under 2000? Spesifisér Tube-amp-lyd Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg vet ikke om jeg klarer å spesifisere det, men liker den varme og naturlige lyden Hva med f.eks. noe slikt? http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1405 Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Nope. Det er en digital amp med ett rør. Tenkte mer på denne: www.sound1.no/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=4012 Liker du å ha helt ren lyd, litt "Grit", eller full on dist? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Liker best når det er lit grit på, men ikke full vreng Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ok. Ville rådet deg å PRØVE BÅDE Fender Champion 600 OG Gretsch G5222... Dette er også de kuleste forsterkerene:P Begge har kun en kontroll, og det er Volum, så det kan være litt lurt å kjøpe en eq pedal ved siden (Behringer lager en som koster 250,-), for å få litt mer kontroll over lyden... Men jeg mener det her: PRØV BEGGE FØR DU KJØPER NOE ANNET! Hvis du KAN bruke litt over tre lapper, prøv en Blackheart Little Giant... Det er vel de jeg mener er best til prisklassen din... For all del, stikk ned til din nermeste instumentforhandler, og prøv ut alt de har som passer din lommebok. Ta med gitaren din, da de kanskje ikke har en liknende, og velg den som DU syns høres best ut. Lykke til Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Takk for tips, skal sjekke dem ut! Endret 13. desember 2008 av Slurt-is Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Så en BlackHeart Little Giant Combo til 1995,- kr i en musikkbutikk her i Stavanger, og slo til! (riktignok etter å ha prøvd den ut med gitaren min) Er så langt veldig fornøyd, og den spiller øredøvende høyt og pent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå