Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Maskinen starter, men ingenting skjer.

Anbefalte innlegg

hei, har hatt pc'en min i 4-5 måneder nå og skulle i går spille litt CoD5, etter 10 min med spilling får jeg en blå skjerm som sier noe om at dette kan skylles hardware eller software error.

Jeg skrudde av pc'en og lot den hvile litt. Når jeg trykker på start knappen så begynner viftene å gå på alle komponentene, men ingenting skjer på noen av skjermene mine. Jeg lot den surre å gå i 5 min, men jeg får ikke gjort noe. Loader ikke BIOS engang.

Jeg resatte CMOS, skjedde heller ingenting da heller. Jeg har ingen reservedeler så får ikke feilsøkt noe. :(

Specsa er: P5k SE, Geforce 8800 gt, Intel Dual Core 3Ghz og 4gb ram. Mener jeg har 580 w strømforskyning som var med når jeg kjøpte kabinettet. (kan det være for lite W? )

Må også si at jeg har ikke tatt noen store virussjekker i det siste, har heller ikke søkt for å finne nye drivere til maskinen, men trenger deres hjelp for å få dette til :(

Har en følelse at det er ganske umulig å finne ut hvem del som er skadd eller om det er et virus som har sletta BIOS eller noe slikt :S

Er det noen som har en idè på hva som kan være galt? Noen måter å fikse problemet på?

På forhånd tusen takk for alle svar, hilsen Bjarte.

Edit: Her er en link til en bluescreen som ligna noe på den jeg hadde:

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke vært borti akk dette problemet slik du legger fram, men du kan prøve å ta fra hverandre alle dele igjen, og sette dem sammen igjen. Kan hende er dårlig kontakt mellom enkelte komponenter som har oppstått nå i det siste.

Kan oxo være en liten mulighet for at skjermkortet har slutta å gi signaler til skjermen siden BIOS ikke vises, hvis pc-en ikke loader (du kan se om det forekommer HDD aktivitet med den ene lampa foran) kan det hende som du sier at BIOS KAN, ha blitt slettet.

Men Reagerer skjermen din ved oppstart av pc? (at skjermen viser at det mottar signaler, som f.eks at LED-lyset går fra gult til grønt lys)

Lenke til kommentar
Har ikke vært borti akk dette problemet slik du legger fram, men du kan prøve å ta fra hverandre alle dele igjen, og sette dem sammen igjen. Kan hende er dårlig kontakt mellom enkelte komponenter som har oppstått nå i det siste.

Kan oxo være en liten mulighet for at skjermkortet har slutta å gi signaler til skjermen siden BIOS ikke vises, hvis pc-en ikke loader (du kan se om det forekommer HDD aktivitet med den ene lampa foran) kan det hende som du sier at BIOS KAN, ha blitt slettet.

Men Reagerer skjermen din ved oppstart av pc? (at skjermen viser at det mottar signaler, som f.eks at LED-lyset går fra gult til grønt lys)

Hei! Tusen takk for svar..!;) Prøvde å ta ut den ene ram-brikka og starte den, så funka det!:D pussa den litt med neillakkfjerner og satt den inn igjen. Nå funker pcen akkurat som før, med alle 4 gb inntakt!:D Så får vi håpe at det varer en stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...