Gå til innhold

Skifte fra Vista til XP

sondt1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er drittlei av alle problemene som jeg får med Vista og vil gå tilbake igjen til XP. Pc'n min heter Acer Aspire 5930G, og når jeg kjøpte den fulgte det ikke med noen som helst cd eller noe sånt, var bare å starte pcn så var jeg i gang. Jeg har en xp cd liggende på kontoret så det er ikke noe stress. Men jeg klarer ikke å finne xp drivere til pcn. Og er det bare å boote fra cd-rom som vanlig eller må jeg gjøre noe annent siden det ikke fulgte med cd osv?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger antakelig en skjult partisjon med installasjonsfilene til Vista på maskinen, og det følger også antakelig med instruksjoner til hvordan du skal brenne ut en gjennopprettings-CD. Gjør dette før du fortsetter! Jeg har slitt med mange PC-er hos folk som har glemt dette.

Deretter bør du sjekke om du finner de nødvendigste driverne til XP (særlig nettverkskort!!) før du begynner å installere, og lagre disse på en USB-stick. Det er ingen garanti for at du finner fungerende drivere til alt.

Hvis du fortsatt ønsker å fortsette er det bare å sette inn XP-CD-en og sette i gang.

Lenke til kommentar
Det ligger antakelig en skjult partisjon med installasjonsfilene til Vista på maskinen, og det følger også antakelig med instruksjoner til hvordan du skal brenne ut en gjennopprettings-CD. Gjør dette før du fortsetter! Jeg har slitt med mange PC-er hos folk som har glemt dette.

Deretter bør du sjekke om du finner de nødvendigste driverne til XP (særlig nettverkskort!!) før du begynner å installere, og lagre disse på en USB-stick. Det er ingen garanti for at du finner fungerende drivere til alt.

Hvis du fortsatt ønsker å fortsette er det bare å sette inn XP-CD-en og sette i gang.

Ah takk. Jeg fann en side nå med drivere <a href="http://www.getpcmemory.com/drivers/downloa...ows-xp-drivers/" target="_blank">http://www.getpcmemory.com/drivers/downloa...ows-xp-drivers/</a> er denne legit tror du?:p

Og hvilke drivere er de mest nødvendige ?:p

Endret av sondt1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...