MeJ Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hei, Jeg sitter på en gammel pentium 4, 3.06GHz, 1GB RAM. XP maskin. Jeg har veldig lyst å oppgradere skjermkortet, men er en total newbie i dette. Jeg er på jakt etter noe lekkert, penger spiller ikke en så stor rolle, sålenge ytelsen for spill er tilfreds stillende. Akkurat nå har jeg et: Nvidia GeForce FX 5600 kort. Slik som jeg forstår er det et AGP kort?! og AGP kort blir byttet ut med PCI express i fremtiden eller noe. Har noen noen forslag hva jeg bør satse på? siden dataen er rimelig gammel vet jeg ikke hvordan jeg skal orientere meg i skjermkort virvar. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) AGP ble byttet ut med PCI-E for ca. 2 år siden, og akkurat nå er det PCI-E 2.0 som gjelder. Ønsker du deg dette krever det et helt nytt hovedkort, samt ny prosessor, og kanskje også ram, strømforsyning og harddisker. En ny PC med andre ord. Detter er per nå det beste AGP kortet du får tak i: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346359. Det er forsåvidt ikke så altfor ille, men det er på langt nær bra i forhold til dagens standard. Hvilke spill er det snakk om? Endret 12. desember 2008 av Selvin Lenke til kommentar
MeJ Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Takk for svar. Jeg så litt på ditt Sapphire Radeon HD 3850 512MB GDDR3 i stad og det virket lovende. Tenkte på litt eldre spill som 'World in Conflict' eller 'Penumbra' og "Company of Heroes", tror du den takler Fallout 3? Samtidig burde jeg kanskje innvestere i litt minne? Akkurat nå er det ikke så aktuell å bygge utifra et nytt hovedkort. Så det er om å gjøre det beste ut av det gamle utstyret her akkurat nå. Endret 12. desember 2008 av MeJ Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg tror nok ikke det skal være noe problem, i alle fall ikke på medium grafikkinstillinger Om det takler Fallout 3 er jeg jammen ikke sikker på, men jeg vil absolutt tro det. Husker godt at jeg spilte Oblivion på mitt gamle 6600GT AGP, funket bra det. Fallout 3 kjører på omtrent samme motoren som Oblivion, og det skjermkortet du ser på der er absolutt bedre enn 6600GT. En ny minnebrikke hadde heller ikke vært så dumt. Endret 12. desember 2008 av Selvin Lenke til kommentar
MeJ Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Ok, så jeg har endelig Sapphire Radeon HD 3850 512MB GDDR3 kortet. Den kjører Bioshock helt fint på max på 1280x1024, Trackmania United derimot må man skrue ned litt Vifta på kortet gir litt lyd, men det akseptabel. Kortet var mye større en forventet. Jeg visste heller ikke at det følgde med strømkabel til kortet så det var supert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå