Gå til innhold

Hjelp! Ubrukelig iPod Stereo-anlegg... hva skal jeg gjøre med det?

Anbefalte innlegg

Hei, vant en Scott i-WXH 80 på jobb idag, som er et primert rettet som en iPod-docking-stereo med noe tilleggsbruk. Det som er, er at jeg ikke har noen bruk for dette.

Akkurat nå har bruker jeg en Sony AVD-S10 som forsterker, og har to 20W-høytalere koblet til denne. Scott i-WXH 80'en inneholder 2 høytalere, som begge har en rød og hvit inngang, noe det ikke er kobling til bakpå Sony forsterkeren min.

Sony AVD-S10'en ser slik ut bak:

sony.jpg

Det jeg tenkte, er om det er noen mulighet for å evt kappe kablene, og koble dem i forsterkeren min, så bruker jeg de som Center-Speakers, og mine eksisterende høytalere som rear speakers? Evt hvordan gjør jeg det?

Eller skal jeg bare selge den?

Disclaimer: Jeg er ikke en entusiast innenfor HiFi, så er ikke kjempeinteressert i å kjøpe ny forsterker, for å få dette til å funke. :p

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du mener her egentlig...den Sonyen du linker til er så vidt jeg kan se bare en DVD spiller?? Hvis de høyttalerene som fulgte med Scotten har vanlige høyttalerkabel inngang kan disse brukes til alle forsterkere/receivere.

Tror det er å anbefale at du bruker de beste høyttalerne foran og de dårligste som bakhøyttalere.

Den Scotten er det i hvert fall ut at har inngang for surround og center høyttaler også, så hadde kanskje brukt denne til å koble til alt av høyttalere.

Lenke til kommentar

Beklager, jeg formulerte meg dårlig i orginal-posten. Bildet jeg har postet er av Sony'en, ikke Scott'en.

Problemet mitt er at ut ifra slik jeg har forstått Sony-inngangene, så kan jeg ikke koble Scott høytalerene inn i den direkte, så jeg lurte på om det går ann å kappe de røde og hvite kontaktene og plugge dem i Sony'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...