Gå til innhold

[Løst] Gigabyte GA-P35-DS3 - 3 skjermer

haurs

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg bygga pc'n min ut fra Hardware's anbefalinger "Videoredigereren". Saken er den nå at jeg har nå har planer om å bygge på med 1 skjerm til. Nå har jg 2 x 22 Samsung skjermer, men savner en 3. Skjermkorte jg har er et GeForce 8800GT PCX som kjører mine 2 nåværende skjermer gjennom hovedkorte Gigabyte GA-P35-DS3.

Så spørsmålet er hvordan jeg skal kunne gjøre dette med tanke på en 3. skjerm.

GeForce 8800GT bruker jo den eneste PCI Express 16x porten jeg har tilgjengelig. Sitter forresten med et Sapphire HD 2600 PRO kort også, men jg får vel ikke bruk for dette sålenge hovedkorte ikke har noen flere PCI Express 16x porter vel.

Noen gode råd dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det så må det enten til et nytt hovedkort (en oppgradering fra Gigabyte GA-P35-DS3 til ...? ) som støtter 2 PCI Express x16 for at jeg skal kunne benytte meg av det skjermkorte jeg har liggende til gode (Sapphire HD 2600 pro).

Eller så må jeg kjøpe et nytt skjermkort som funker på de 3 PCI x1 portene som er tilgjengelige?

Må bare innrømme jeg ikke helt vet hva som er best her - men en ting å legge merke til er at dette ikke er en gaming pc. Kun en arbeids pc hvor mye design / programmering vil finne sted. Den 3. skjermen trengs i jobb sammenheng hvor en store arbeidsflater trengs. Vurderer en 24" BenQ G2400W.

Hadde satt stor pris på noe råd hva dere mener passer best - ettersom undertegnede ikke har mye erfaring rundt dette.

Her finner dere oppsette mitt nå pr dags dato; https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=64054

Som fortalt i forrige post så kjøpte jeg til GeForce 8800GT 512 som benyttes istede for Sapphire HD 2600 Pro.

Endret av haurs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...