Gå til innhold

Skjermen viser bare skrivebordet

simen236

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et problem. Jeg har koblet pc'en min til tv'en min(PHILIPS 32"). Jeg bruker en HDMI kabel med DVI adapter. Skjermkortet er XFX nVidia Geforce 9800 GTX. Jeg får et knallbra bilde, men problemet er det at det viser bare skrivebordsbakgrunnen. Det viser ingen ikoner eller noe, bare musa. Noen som har peil på hvordan jeg kan fikse dette? Har dessuten nVidias seneste drivere. Veldig rart.

Takk for alle svar.

Endret av simen236
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Dersom du berre køyrer ein skjerm kan det vera explorer.exe har slutta å virke.

crtl + shift + esc

Under fanen "programmer" velger du "Ny oppgave..." og skriver "explorer.exe"

alt 2du køyrer med to skjermer. Gå inn i nVidia kontrollpanel på hovudskjermen og velg "set up multiple displays" og velg "the same on both displays" viss du vil ha det same på begge

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Hei.

Har eksakt samme problem med, ikke helt oppdatert, annen maskinvare, så jeg kan ikke hjelpe deg med løsning. Muligens er vi flere som kan få hjelp? Har følgende: Radeon X800GT skjermkort m 2 x dvi, Catalyst 8.12 software og en kabel med DVI/HDMI plugg. Får bare skrivebordsbakgrunn overført. Om jeg swap'er pc skjerm og tv, er bildet på tv fortsatt bra med ikoner og det hele, men bilde på pc skjerm har kun et lite bakgrunnsbilde. Om jeg cloner pc skjerm er bilde på pc skjerm bra og tv dårlig. Mener jeg har satt opp begge skjermer som de skal. Gode råd mottas med takk! :hmm:

Lenke til kommentar

Har nå eksperimentert litt og kommet til at det nok er egen innsikt det har skortet på. Ta opp et vindu i I.E, et spill eller hva som helst annet, dra det over til extended desktop og kjør! Hvis du kloner vindu på desktop bør nok tv og pc skjerm ha samme oppløsning for å få bra resultat. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...