Gå til innhold

Hvorfor har proffe boksere enn annen teknikk enn den vi lærer på trening?

ulljakka

Anbefalte innlegg

På kickboksinga der jeg går lærer vi feks. at man skal stå bøyd i knærne, krum i ryggen og at bena skal peke svakt innover. Det ene bene skal være litt foran det andre, og guarden skal alltid være oppe osv.

Så på litt proffboksing på eurosport i går, men det som slo meg var at de aldri hadde bena svakt pekende innover, og guarden var ofte en helt annen plass når de gikk til angrep. Vi blir alltid hudflettet av trenerne hvis vi ikke er nøye med disse tinga, men hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+4123456
På kickboksinga der jeg går lærer vi feks. at man skal stå bøyd i knærne, krum i ryggen og at bena skal peke svakt innover. Det ene bene skal være litt foran det andre, og guarden skal alltid være oppe osv.

Så på litt proffboksing på eurosport i går, men det som slo meg var at de aldri hadde bena svakt pekende innover, og guarden var ofte en helt annen plass når de gikk til angrep. Vi blir alltid hudflettet av trenerne hvis vi ikke er nøye med disse tinga, men hvorfor?

Er vel fordi de er proffe? De vet så mye om egne styrker og svakheter at de kan ta seg noen friheter.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker. Men nå er det jo egentlig to forskjellige sporter? I kickboksing skal du beskytte hele kroppen, ettersom det kan komme angrep høyt og lavt. Boksing dreier seg mer eller mindre om slag i hode og bryst. Beinposisjon og balanse har kanskje ikke like mye å si i boksing? Har bare trent kickboksing selv, så er egentlig bare gjetting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...