Creature Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Skal til TG med en vannkjølt PC, trenger eg å tappe ut vannet i PC'en og fylle på når eg kommer til Hamar, eller bare la vann i? Eg har Maze2 (10mm) cpu-blokk som er festet til hovedkortet (metallfester), kor stor er faren for at blokken kan øydelege noe? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har du helt tett kjølingsystem er det ingen grunn til å tappe ut vannet. Blir bare masse jobb å fylle vann og blande frostvæske og slikt. Lenke til kommentar
alos Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 jeg har ikke tett kjølesystem, men hvis jeg passer på å ikke lene maskinen for mye til sidene holder vannet seg på plass, regner med at det skal gå bra også når jeg skal til hamar i påsken. Det er ingen fare med at blokkene skal ødelegge noe så lenge dem er festet riktig. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 eneste faren er at core på cpuen din knuser. Hvis du har tung vannblokk og ikke shims, vil jeg anbefale å ta den av core når du skal frakte pcen. Er kanskje ikke så viktig med p4, men amd knuser jo bare du legger pcen forsiktig i senga Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Har riktig nok ikke vært på Hamar med maskina. Men kassa har vært med på noen røffe bilturer. Har Maze2-blokka (prøvd både med og uten shim) festa med metallskruesettet og det har aldri vært noe problem. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Er kanskje ikke så viktig med p4, men amd knuser jo bare du legger pcen forsiktig i senga Gutt, hva i allverden skal du med pcen i senga? w00t? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 DrErling : vi må tolerere at andre har et annet forhold til dataen en oss vettu Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Er kanskje ikke så viktig med p4, men amd knuser jo bare du legger pcen forsiktig i senga Gutt, hva i allverden skal du med pcen i senga? w00t? Og hvordan klarer du å ødelegge CPU i senga, går det hardt for seg eller? At AMD sine CPU'er knekker bare ved å ta på de er bullshit, sitter med min tredje AMD CPU og jeg har montert kjøler av og på X antall ganger Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 At AMD sine CPU'er knekker bare ved å ta på de er bullshit, sitter med min tredje AMD CPU og jeg har montert kjøler av og på X antall ganger Ja hva er det folk holder på med egentlig - har min 4 (tror jeg) AMD nå og har hatt vannkjøling på 2 av dem og aldri klart å ødelegge noe som helst i forbindelse med bytte / montering og mange 'remonteringer'. Har også montert en liten haug med maskiner for venner og kjente og har aldri klart å ødelegge en CPU. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Er kanskje ikke så viktig med p4, men amd knuser jo bare du legger pcen forsiktig i senga Gutt, hva i allverden skal du med pcen i senga? w00t? Pytt , jeg legger pc'en min i senga titt og ofte. Er så kaldt på rommet så hun må jo få litt varme :wink: Nei, seriøst legger den i senga, men bare fordi rommet mitt er stappet og det er den eneste "pcpulten" jeg har som jeg kan operere på :wink: (w00t: 200 poster.. Tiden flyr) Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Knust 1 eller 2 amd cpuer fordi jeg har satt fra meg kassa litt hard Lenke til kommentar
umy Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 jeg fatter ikke åssen folk klarer å knuse cpu'ene sine. jeg sitter med min 3dje amd cpu, og montert diverse amd cpu'er for venner med diverse kjølere x antall ganger, om ikke med silkehansker, så med normal forsiktighet, uten skade en eneste. at folka klarer å knuse cpu det skjønner jeg bare ikke, putter dere de på plass med spade og spett? Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Knust 1 eller 2 amd cpuer fordi jeg har satt fra meg kassa litt hard Det høres jo veldig ut som om kjøler var montert feil i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Knust 1 eller 2 amd cpuer fordi jeg har satt fra meg kassa litt hard Det høres jo veldig ut som om kjøler var montert feil i utgangspunktet. Høres ut som silent twin =) stor og tung sak Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 plasser det røret som går fra mazeblokka ned i en 1,5l flaske, start pumpa og pump ut vannet.. Så har du med deg vannet på en flaske som er GANSKE kjekt! når du kommer fram, heller du vannet tilbake i vanntanken. har du et lukket system vet jeg ikke hva du kan gjøre.. har ingen erfaring med det. jeg har fraktet min vannkjøling rundt på dette viset, hva blokka og vekt osv anngår, legg pcen ned på langs.. det er ikke SÅ fryktelig vekt på den at noe går i stykker. det er mitt tips! Lenke til kommentar
Petterbw Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 vann = tungt vann + kjøleblokk = veldig tungt veldig tungt + cpu =ikke bra kjøleblokk - vann = ikke så tungt ikke så tungt + cpu = bedre ta ut vannet for da er det lettere å frakte med seg pc'en Lenke til kommentar
555 Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Er det noen steder på TG som selger CPU? komplett, psdata e.l. ? Har litt stor kjøler.. 1,6KG Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Er det noen steder på TG som selger CPU? komplett, psdata e.l. ?Har litt stor kjøler.. 1,6KG Syns jeg kan huske at komplett selger et lite antall CPU'er i sin stand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå